hardware...til server
Fra : Sparre

Dato : 15-03-04 19:37

Her er lige hvad jeg er nået frem til indtil videre, til min lille server
(skal med tiden også bruges til at vise film med på tv'et..)

ECS Barebone, EZ-Buddie, Alu, D1V7-2 AMD
AMD Athlon T.Bred XP 2400+/266, BOX
Kingston DDR2700, 512 MB

Kan det ikke fint gå ? har harddisk...

--
Sparre

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-03-04 21:43

In article <c34t50$n7m$1@dknews.tiscali.dk>, christian@NOSPAMsparre.it
says...

> Kan det ikke fint gå ? har harddisk...

Ser lidt overkill ud, efter min mening.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Peter \(8464\)

Dato : 15-03-04 21:53

Jesper G. Poulsen wrote:
> Ser lidt overkill ud, efter min mening.

Måske, men det skader vel heller ikke at være en smule fremtidssikret? Det
er jo en ret billig maskine han får sig..

At jeg personligt så har været uheldig med ECS og derfor ikke gider købe
deres produkter længere er en anden sag.

--
Mvh.
Peter Bak

Fra : EH-Fniller

Dato : 15-03-04 22:44

Peter (8464) wrote:

> [...]
>
> At jeg personligt så har været uheldig med ECS og derfor ikke gider købe
> deres produkter længere er en anden sag.

Ecs er heller ikke noget jeg ville anbefale.
Flere og flere af mine kollegaer har så inderligt fortrudt deres køb
af deres produkter.

EH

Fra : Sparre

Dato : 16-03-04 05:39

> Ecs er heller ikke noget jeg ville anbefale.
> Flere og flere af mine kollegaer har så inderligt fortrudt deres køb
> af deres produkter.

Hvilke problemer, er det ALLE deres produkter eller bare en del af dem der
fejler.. ?

--
Sparre

Fra : EH-Fniller

Dato : 16-03-04 09:36

Sparre wrote:

> Hvilke problemer, er det ALLE deres produkter eller bare en del af dem der
> fejler.. ?

Ikke alle. Har ikke fået modellerne at vide.

Men fejl raten består i som DOA eller inden for 6 mdr.
De har så fået dem byttet med det samme men de skulle ofte
bytte 2 eller 3 gange før det kørte.

Og ellers ikke så meget ustabilitet... men kun at de dør.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-03-04 12:57

In article <c360da$6b6$1@dknews.tiscali.dk>, christian@NOSPAMsparre.it
says...

> Hvilke problemer, er det ALLE deres produkter eller bare en del af dem der
> fejler.. ?

Jeg har endnu ikke oplevet fejl ved dem og jeg har fingrene i 4
bundkort af det mærke.

Fra : Anders Hansen

Dato : 16-03-04 14:42

Generalt vil jeg heller ikke anbefale ECS til servere men på den anden side
indeholder min FreeBSD-server sådan et board, og det kører ganske stabilt.

2:55PM up 109 days, 2:26, 2 users, load averages: 0.00, 0.00, 0.00

Burgettet var ret begrænset så det blev et ECS board med en XP1700.

Du skal finde ud af om du har "råd" til at serveren er nede i et par dage
pga defekt bundkort. Jeg kan godt leve med min server er nede i en uge eller
2.

Anders Hansen

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 16-03-04 15:28

"Anders Hansen" <mail@REMOVETHISanders-hansen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
stabilt.

> 2:55PM up 109 days, 2:26, 2 users, load averages: 0.00, 0.00, 0.00

Tjaeh, her er min med et Asus p2b-d, 2 stk P3 500, 640MB ram:

3:18pm up 39 days, 15:45, 1 user, load average: 0.01, 0.03, 0.00

Har mellem 250 og 1500 unikke web hits om dagen fordelt på flere
domæner.

Til en lokal web/mail/news/file/print server med den belastning en
normal husstand kan generere,
der vil jeg nok mene det er lidt overkill at gå efter noget i den
størrelses orden folk her anbefaler.

Min anbefaling er et board som f.eks. et brugt P2B, evt. et dual, 256+
MByte ram alt efter os,
hvis den kan stå et sted så den gerne må larme en lille smule, så vil
jeg anbefale scsi diske og
en god kontroller.

MvH
Søren Steinmetz
PS: min server kører E-Smith dvs Redhat, er ved at lære FreeBSD bedre at
kende på en testmaskine.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-03-04 12:59

In article <4056194a$0$10831$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
usenet@vesterbro24.invalid says...

> Måske, men det skader vel heller ikke at være en smule fremtidssikret? Det

En smule?

Det halve ville være nok de næste mange år.

> er jo en ret billig maskine han får sig..

Det er rigtigt nok, det må vi ikke glemme.

> At jeg personligt så har været uheldig med ECS og derfor ikke gider købe

Nogen har gode erfaringer med en producent, andre har ikke. Så er det
op til egen vurdering for resten.

Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 16-03-04 13:40

> ECS Barebone, EZ-Buddie, Alu, D1V7-2 AMD
> AMD Athlon T.Bred XP 2400+/266, BOX
> Kingston DDR2700, 512 MB
>
> Kan det ikke fint gå ? har harddisk...

Overkill vil jeg ikke kalde det. Det kan altså næsten ikke betale sig at
købe ret meget mindre ind (ældre hardware er dyrt pga. den lille
efterspørgsel - med mindre du tager chancen ved at købe det brugt).
Jeg har selv en Intel N-C 2,6GHz på et Intel singel-CPU serverboard med
1GB ECC RAM kørende som web/mail/firewall/backup-server.
Valget blev dette efter nogle uheldige og for billige servere, der ikke
kunne tåle belastning. Og selvom de i dag er solgt videre som
Windows-maskiner (virker fint), så har det kostet for mange penge og for
meget tid.
Så ja, køb noget nutids-hardware - og spar ikke på bundkortet og
chipsættet! Det er trods alt dette, der skal holde styr på alt i
maskinen. Billige boards kan falde af i svinget, når de er 1-2 år gamle.

- Lene
http://piv.nu/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-03-04 16:47

In article <pan.2004.03.16.12.40.19.841279@loveletters.dk>,
pivnu@loveletters.dk says...

> maskinen. Billige boards kan falde af i svinget, når de er 1-2 år gamle.

Derfor er min server også baseret på et Compaq serverbundkort (Dual
Pentium Pro).