B&O og ISDN?
Fra : Hans Paulin

Dato : 11-03-04 08:54

....med mit hidtige telefonmodem har jeg været nødt til at koble min
B&O-telefon fra, når jeg gik på nettet - vil dette osse være nødvendigt,
når jeg om en uges tid får ISDN?
Hans

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-03-04 08:57

"Hans Paulin" <glem@det.invalid> skrev i en meddelelse
> ...med mit hidtige telefonmodem har jeg været nødt til at koble min
> B&O-telefon fra, når jeg gik på nettet - vil dette osse være nødvendigt,
> når jeg om en uges tid får ISDN?

Nej

Fra : Hans Paulin

Dato : 11-03-04 09:40

Martin Højriis Kristensen skrev:

> "Hans Paulin" <glem@det.invalid> skrev i en meddelelse
>
> Nej

Tak!
Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 11-03-04 09:21

Hans Paulin skrev:

....et tillægsspørgsmål:

....er mit Jensen ISDN-modem et 56K eller 64K?

....kan ikke liiige finde noget i papirerne...
Hans

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-03-04 09:28

> ...er mit Jensen ISDN-modem et 56K eller 64K?

64K
En ISDN-kanal er i Europa på 64 kbit/sekund, svarende til 8000 samples (dvs
et frekvensområde fra 0 til 4 kHz) á 8 bit.
I USA bruger man 1 bit til noget kontrol, så der er kun 7 bit pr sample,
hvilket giver en hastighed på 56 kbit/sek

Fra : Hans Paulin

Dato : 11-03-04 09:41

> [...]

> I USA bruger man 1 bit til noget kontrol, så der er kun 7 bit pr
> sample, hvilket giver en hastighed på 56 kbit/sek

Fedest!

Endnu en gang tak!
Hans

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-03-04 10:05

In article <4050231d$0$10833$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
usenet@makr.dk says...

> I USA bruger man 1 bit til noget kontrol, så der er kun 7 bit pr sample,
> hvilket giver en hastighed på 56 kbit/sek

Iflg. det jeg har læst om ISDN, så har man i USA valgt at D-kanal og 2
B-kanaler fylder 64kbit. Dette giver B-kanaler på 56kbit.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-03-04 10:13

> Iflg. det jeg har læst om ISDN, så har man i USA valgt at D-kanal og 2
> B-kanaler fylder 64kbit. Dette giver B-kanaler på 56kbit.

Skal der stå 128 istedet for 64?
I så fald er det ikke modstridende med min opfattelse. Man sparer på
præcisionen på B-kanalen for at få plads til kontrol-beskederne uden at øge
den totale båndbredde.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-03-04 10:20

In article <40502d94$0$10830$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
usenet@makr.dk says...

> Skal der stå 128 istedet for 64?

Ja

> I så fald er det ikke modstridende med min opfattelse. Man sparer på
> præcisionen på B-kanalen for at få plads til kontrol-beskederne uden at øge
> den totale båndbredde.

Noget i den stil.