ISDN-modem?
Fra : Hans Paulin

Dato : 10-03-04 14:12

....i forbindelse med overgang til ISDN skal jeg ha et dertil indrettet
modem - TDC tilbyder et Jensen internt til 2-300 kr samt et usb-eksternt
til en plovmand:

http://shop.tdc.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/da/-/DKK/BrowseCatalog-Start;sid=m7VlquE09kBlvd7qSq2lAicavCdepLpJv5o=?CatalogCategoryID=3sEKamlD62UAAADl523aCa%2e0

....jeg har 2 forskellige pcer, som jeg gerne vil på med - der sidder
alm. modems i dem i øjeblikket - kan det eksterne ISDN-modem klare 2
pcer på én gang?
Hans

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-03-04 17:03

In article <c2n489$nhu$1@news.cybercity.dk>, glem@det.invalid says...

> alm. modems i dem i øjeblikket - kan det eksterne ISDN-modem klare 2
> pcer på én gang?

Nej. Hvis mere end én PC skal på ad gangen, så vil jeg anbefale en
ISDN-router. Alternativt skal du have 2 ISDN TA'er (som de retmæssigt
hedder, da de ikke indeholder MOdulator og DEModulator). TA = Terminal
Adaptor, dvs. digitale enheder til at koble på ISDN.

Her kan du læse mere:
http://www.paikin.dk/isdn-tip.htm

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Hans Paulin

Dato : 10-03-04 21:09

Jesper G. Poulsen skrev:

> Hvis mere end én PC skal på ad gangen, så vil jeg anbefale en
> ISDN-router.

....snip

....var forbi Telebutikken i anden anledning og købte dér 2 interne
Jensen-modems...

Tak for hjælpen!
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-04 17:37

> ...jeg har 2 forskellige pcer, som jeg gerne vil på med - der sidder
> alm. modems i dem i øjeblikket - kan det eksterne ISDN-modem klare 2
> pcer på én gang?

Jeg har en bekendt, der bruger et Lasat Speed II idsn modem til sine to
computere. Modemmet har både seriel og usb tilslutning - så han bruger
seriel til den ene computer - og usb til den anden. Ifølge manualen kan det
ikke lade sig gøre at bruge begge tilslutninger - men det virker altså fint.

Speed II modemmet skulle kunne findes brugt til max kr. 200 på nettet.

Med venlig hilsen

Rune.