udfald af nummer
Fra : Saitek

Dato : 05-03-04 01:58

Har det problem at mit indprogrammerede nr på enten port 1 eller 2 (særlig
2) falder ud med jævne mellemrum, så der ikke er nogen ringetone. Jeg kan
naturligvis programmere det igen hvad jeg også gør men ellers...?

På forhånd tak.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-03-04 14:28

"Saitek" <saitek@hotmail.com> wrote in message
> Har det problem at mit indprogrammerede nr på enten port 1 eller 2 (særlig
> 2) falder ud med jævne mellemrum, så der ikke er nogen ringetone. Jeg kan
> naturligvis programmere det igen hvad jeg også gør men ellers...?

Nu fortæller du ikke hvad for et AB adabter du bruger. Men det kan tyde på,
hvis AB adabteren sidder på en extern S-bus kabling, at det er denne der er
installeret forkert.. Fx hvis du har over 10meter kabel fra NT, uden
terminering eller NT står med forkert terminering.

Fra : Saitek

Dato : 06-03-04 10:51

> [...]
> installeret forkert.. Fx hvis du har over 10meter kabel fra NT, uden
> terminering eller NT står med forkert terminering.

**

Faktisk ved jeg ikke rigtig hvad det er du siger. Ikke fordi jeg tror det er
forkert men jeg ved ikke hvad de udtryk du bruger dækker over.

Jeg har et isdn modem med 2 porte. Der står teledanmark på det men det siger
ikke så meget vel? det er forbundet til en NT box med udtag til adsl og isdn
(1meter ledning ca til modem) . NT boksen er forbundet til et skillefilter
med et kort kabel (30cm)

Det skulle ikke give problemer men gør det altså.

Ved ikke rigtig hvad en forkert terminering på NT er?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-03-04 13:16

"Saitek" <saitek@hotmail.com> wrote in message

> Jeg har et isdn modem med 2 porte. Der står teledanmark på det men det
siger
> ikke så meget vel?

Mon ikke det er et Eicon Diva?

> [...]
> med et kort kabel (30cm)
>
> Det skulle ikke give problemer men gør det altså.
>
> Ved ikke rigtig hvad en forkert terminering på NT er?

Tjek på NT boksen at den står på 50ohm. På den lille Nt ca 10*cm er der en
lille pind i bunden, hvor der står 50 uendelig og 100ohm. Den skal stå på
50ohm, når der ikke er tilsluttet andet end udstyr med under10m ledning
direkte til NT.

Det er muligvis også også dit modem der er defekt, eller hvis NT´en ikke har
tilsluttet strøm.