|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | 1. marts og en lille status Fra : Thomas Buus Andersen
 | 
 Dato :  01-03-04 09:14
 | 
 |  | Tjahh..
 
 Er det ikke i dag man siger at sæssonen starter?
 Anyway - sne rundt omkring i haverne, så jeg har stadig halen mellem benene!
 Desuden ligger cyklen stadig i papkasser - tid er ikke hvad det var engang
 :)
 
 Nå, men til jer der kørte ud i morges. Kør pænt !
 
 
 
 --
 Thomas Buus
 GSXR 250
 Polini 911
 t-buusSLET@stofanet.dk
 
 
 
 
 |  |  | 
  SmaRTrxxv (01-03-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : SmaRTrxxv
 | 
 Dato :  01-03-04 09:22
 | 
 |  | 
 
            "Thomas Buus Andersen" <t-buusSLET@stofanet.dk> wrote in message
 news:4042f0e3$0$18967$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
 > Tjahh..
 >
 > Er det ikke i dag man siger at sæssonen starter?
 > Anyway - sne rundt omkring i haverne, så jeg har stadig halen mellem
 benene!
 > Desuden ligger cyklen stadig i papkasser - tid er ikke hvad det var engang
 > :)
 Heroppe i Ålborg ser det pænt ud, der er stadig llidt fugt på vejene, men
 solen skinner
 Ihvertfald i endnu... vejrudsigten ser ikke for lovende ud, men jeg smutter
 ihvertfald ned og henter en nr-plade, så er jeg klar..
 Nordjylland
 Mest skyet vejr og der kan komme lidt slud eller regn. Jævn til hård vestlig
 og nordvestlig vind, og temp. mellem 3 og 6 grader. I løbet af eftermiddagen
 drejer vinden mod nordvest og aftager lidt, og det klarer op med nogen sol.
 I aften tørt og klart vejr, med let til jævn vind omkring nordvest.
 Thore
 -- 
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=56 |  |  | 
  Jens Arnfast (01-03-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens Arnfast
 | 
 Dato :  01-03-04 09:25
 | 
 |  | 
 
            SmaRTrxxv wrote:
 > Heroppe i Ålborg ser det pænt ud, der er stadig llidt fugt på vejene, men
 > solen skinner
 Århus er grå og kedelig :-/
 > Mest skyet vejr og der kan komme lidt slud eller regn. Jævn til hård vestlig
 > og nordvestlig vind, og temp. mellem 3 og 6 grader. I løbet af eftermiddagen
 > drejer vinden mod nordvest og aftager lidt, og det klarer op med nogen sol.
 > I aften tørt og klart vejr, med let til jævn vind omkring nordvest.
 Netop derfor er jeg med bussen på arbejde, med lidt held kan man måske 
 køre en lille tur i eftermiddag    -- 
 -jens
 RSV1000
            
             |  |  | 
  Per P. (01-03-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per P.
 | 
 Dato :  01-03-04 09:28
 | 
 |  | 
 "SmaRTrxxv" <thore_@tadettevækget2net.dk> skrev i en meddelelse
 news:4042f28e$0$19001$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
 > "Thomas Buus Andersen" <t-buusSLET@stofanet.dk> wrote in message
 > news:4042f0e3$0$18967$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
 > > Tjahh..
 > >
 > > Er det ikke i dag man siger at sæssonen starter?
 > > Anyway - sne rundt omkring i haverne, så jeg har stadig halen mellem
 > benene!
 > > Desuden ligger cyklen stadig i papkasser - tid er ikke hvad det var
 engang
 > > :)
 > Heroppe i Ålborg ser det pænt ud, der er stadig llidt fugt på vejene, men
 > solen skinner
 
 Ja, jeg tror nu at jeg om en lille times tid vil gå ud og starte Gumse og
 køre ind til Ålborg. Men det er nu ikke fordi det er 1. marts. Den var også
 afsted i sidste uge, og i ugen før, og ugen før den og........
 Dejligt med helårscykler.
 
 
 --
 Med racende venlig hilsen
 Per M. Pedersen.....M for Motortosse
 Citat : Orv mand, tror du også vi kan køre op af den skrænt.....
 
 
 
 
 |  |  | 
   anders majland (01-03-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : anders majland
 | 
 Dato :  01-03-04 10:53
 | 
 |  | 
 
            > Dejligt med helårscykler.
 Ditto ....
 Jeg kan da godt se det fristende i et "chrommonster" eller en
 "bambusraket" men er nu stadig tilfreds med min egen prioritering -
 hellere en gammel cykel til alt slags værd hvor lidt salt og sådan ikke
 betyder det store. Men når jeg nu vinder i lotto kan der jo komme flere
 cykler i stalden (der er god plads    men højeste prioritet vil nok
 stadig være en "helårscykel"
 -- 
 Anders dot Majland at jyde dot dk        -        email address in
 header is not valid
 Yamaha XT 600 Z Tenere 1988 42Mm
            
             |  |  | 
  Mikkel Christensen (01-03-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mikkel Christensen
 | 
 Dato :  01-03-04 10:18
 | 
 |  | 
 
            "SmaRTrxxv" <thore_@tadettevækget2net.dk> writes:
 > "Thomas Buus Andersen" <t-buusSLET@stofanet.dk> wrote in message
 > news:4042f0e3$0$18967$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
 > > Tjahh..
 > >
 > > Er det ikke i dag man siger at sæssonen starter?
 > > Anyway - sne rundt omkring i haverne, så jeg har stadig halen mellem
 > > benene!
 >
 > Heroppe i Ålborg ser det pænt ud, der er stadig llidt fugt på vejene, men
 > solen skinner
 Tjah, jeg fik overleveret en bil i morges der havde taget turen fra Århus
 til Aalborg. Den var/er ganske hvid af salt, så planlæg med en grundig
 rengøring hvis du skal ud at køre.
 Heldigvis er mit plastik ikke færdigt endnu, så jeg kan ikke montere
 sædet. Ellers havde jeg også været ude at køre    -- 
 Mikkel            |  It's hard being a drunk... It takes commitment!
 motortosse.dk     |  E.H. - Bottom Live 2003
            
             |  |  | 
   SmaRTrxxv (01-03-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : SmaRTrxxv
 | 
 Dato :  01-03-04 12:09
 | 
 |  | 
 
            "Mikkel Christensen" <mic@rrnord.invalid> wrote in message
 news:kkdhdx9kjsx.fsf@rrnord.dk...
 >
 > Tjah, jeg fik overleveret en bil i morges der havde taget turen fra Århus
 > til Aalborg. Den var/er ganske hvid af salt, så planlæg med en grundig
 > rengøring hvis du skal ud at køre.
 >
  ved det... har lige været i ynglingsbutik (jep, det er rigtigt - Biltema)
 og handlet ind til en grundig afvaskning..
 Thore
 -- 
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=56 |  |  | 
    Mikkel Christensen (01-03-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mikkel Christensen
 | 
 Dato :  01-03-04 12:27
 | 
 |  | "SmaRTrxxv" <thore_@tadettevækget2net.dk> writes:
 >
 >  ved det... har lige været i ynglingsbutik (jep, det er rigtigt -
 > Biltema) og handlet ind til en grundig afvaskning..
 
 *LOL* Vi kalder den blot: 'Butikken'
 
 --
 Mikkel            |  It's hard being a drunk... It takes commitment!
 motortosse.dk     |  E.H. - Bottom Live 2003
 
 
 |  |  | 
     MKS - 74 (01-03-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : MKS - 74
 | 
 Dato :  01-03-04 12:38
 | 
 |  | 
 
            On 01 Mar 2004 12:26:52 +0100, Mikkel Christensen <mic@rrnord.invalid>
 wrote:
 >>  ved det... har lige været i ynglingsbutik (jep, det er rigtigt -
 >> Biltema) og handlet ind til en grundig afvaskning..
 Føj en butik der handler med ynglinge - Det vil vi _ikke_ høre mere om
  .
 -- 
 -Michael
            
             |  |  | 
      SmaRTrxxv (01-03-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : SmaRTrxxv
 | 
 Dato :  01-03-04 12:59
 | 
 |  | 
 
            "MKS - 74" <priller@tiscali.dk> wrote in message
 news:g08640d61ppgg32qal27jhv842oj9jd17d@4ax.com...
 >
 > Føj en butik der handler med ynglinge - Det vil vi _ikke_ høre mere om
 >   .
 >
 hø hø..
 Men sådan en butik ville nu hedde en ynglingebutik, ganske som det i
 fodboldverdenen hedder ynglingehold, når der er tale om et hold bestående af
 spillere i ynglingealderen
 Men selvfølgelig "hvad hjertet er fuld af flyder tastaturet over med"...    Thore
 -- 
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=56 |  |  | 
       MKS - 74 (01-03-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : MKS - 74
 | 
 Dato :  01-03-04 13:09
 | 
 |  | 
 
            On Mon, 1 Mar 2004 12:58:51 +0100, "SmaRTrxxv"
 <thore_@tadettevækget2net.dk> wrote:
 >hø hø..
 Du skal da være glad for at jeg ikke kommenterede at det du købte i
 den butik var noget til en grundig afvaskning...   -- 
 -Michael
            
             |  |  | 
    Soren Lindholt (01-03-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Soren Lindholt
 | 
 Dato :  01-03-04 14:25
 | 
 |  | 
 SmaRTrxxv <thore_@tadettevækget2net.dk> wrote in article 
 >  ved det... har lige været i ynglingsbutik (jep, det er rigtigt -
 Biltema)
 > og handlet ind til en grundig afvaskning..
 > 
 Husk der er varmt vand i slangen!! Men ikke over 40 grader varmt i
 højtryks-puleren...
 Men det kan jo være det er en kold afvaskning du skal ha   )))
 Søren
            
             |  |  | 
  BoA (01-03-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BoA
 | 
 Dato :  01-03-04 12:06
 | 
 |  | 
 
            Hej allesammen !
 For et par år siden var der en bilist, der lige skulle over på den anden 
 side af vejen, og ikke mente at der kom nogen, og at det derfor ikke var 
 nødvendigt at holde for fuldt stop.
 Det var tæt ved at koste mig livet, og nu mangler jeg en god del af mit 
 højre ben. Jeg mangler også min trofaste og elskede Honda VF - og nu 
 hvor jeg efterhånden er ved at leve igen, så trækker det slemt i mig for 
 atter at komme på to hjul. Jeg har imidlertid brug for hjælp!:
 Hvis jeg skal beholde mit mc-kørekort, skal jeg op til en vejledende 
 prøve for at vise, at jeg kan "føre køretøjet på betryggende vis". Mit 
 problem er, at jeg ikke kan betjene fodbremsen med højre fod, og derfor 
 har brug for en mc hvor den sekundære bremse er ført op på styret i 
 stedet for koblingshåndtaget. Koblingsfunktionen skal så ombygges til 
 automatkobling. Er der nogen der kender til en sådan løsning, eller 
 måske ligefrem har så'n en mc ????
 Jeg spurgte her i gruppen om hjælp til at løse mit problem for et års 
 tid siden og fik forslag om løsningen med automatisk kobling, samt 
 henvisning til et sted, hvor man kunne få en sådan kobling. På grund af 
 en død computer har jeg imidlertid mistet de hjælpsomme svar, som jeg 
 fik dengang - (ØV og atter ØV!) og nu skal der altså snart til at ske 
 noget    Hvis nogen har en mc med en automatkobling vil jeg MEGET gerne i 
 forbindelse med vedkommende !
 På forhånd tak
 og med bedste hilsner til alle
 fra
 BoA
 boaboaFJERNES@FJERNEStiscali.dk
 Slet FJERNES fra adressen
            
             |  |  | 
  Mikkel Christensen (01-03-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mikkel Christensen
 | 
 Dato :  01-03-04 12:33
 | 
 |  | 
 
            BoA <boaboaFJERNES@FJERNEStiscali.dk> writes:
 > derfor har brug for en mc hvor den sekundære bremse er ført op på
 > styret i stedet for koblingshåndtaget. Koblingsfunktionen skal så
 > ombygges til automatkobling. Er der nogen der kender til en sådan
 > løsning, eller måske ligefrem har så'n en mc ????
 Ville det ikke være nemmere/mere behageligt/bedre at lave en 'Mick 
 Doohan'? Altså at flytte bagbremsen op som en knap på styret og
 så beholde koblingen som den er?
 Det vil vel også kræve knapt så meget tilvænning.
 PS. Godt kæmpet!    -- 
 Mikkel            |  It's hard being a drunk... It takes commitment!
 motortosse.dk     |  E.H. - Bottom Live 2003
            
             |  |  | 
   jørgen Sørensen (01-03-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jørgen Sørensen
 | 
 Dato :  01-03-04 12:37
 | 
 |  | 
 
            Hej Boa
 der var vel også den mulighed at bruge en engelsk cykel og så få lavet et
 håndgear skifte.
 eller en af dem med intergralbremse så er det vel ikke nødvendigt at kunne
 bruge fodbremsen ved lidt ombygning da jeg mener at intergral er lavet sådan
 at fodbremsen klarer bagbremsen og en del af forbremse men dette bør da
 kunne ændres til det modsatte
 hilsen Jørgen
 ps mener at man bla andet i tyskland har kunnet købe en 400 cosum med aut
 gear kan dog ikke huske det helt eksakt
 --
 Hilsen
 Jørgen Sørensen
 HYUNDAI 2 GOOD 4 YOU
 Suzuki GT 500 1976 blue smoker
 Suzuki GSX 400 1982
 Dnepr K750
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=316 hjemmeside motorcykler :  http://fam-drejer.dk/solnamc/index.htm Russerside : http://fam-drejer.dk/ural/ural1.htm Hjemmeside Drejer : http://www.fam-drejer.dk/ "Mikkel Christensen" <mic@rrnord.invalid> skrev i en meddelelse
 news:kkd8yikls3g.fsf@rrnord.dk...
 > BoA <boaboaFJERNES@FJERNEStiscali.dk> writes:
 >
 > > derfor har brug for en mc hvor den sekundære bremse er ført op på
 > > styret i stedet for koblingshåndtaget. Koblingsfunktionen skal så
 > > ombygges til automatkobling. Er der nogen der kender til en sådan
 > > løsning, eller måske ligefrem har så'n en mc ????
 >
 > Ville det ikke være nemmere/mere behageligt/bedre at lave en 'Mick
 > Doohan'? Altså at flytte bagbremsen op som en knap på styret og
 > så beholde koblingen som den er?
 >
 > Det vil vel også kræve knapt så meget tilvænning.
 >
 > PS. Godt kæmpet!    >
 > --
 > Mikkel            |  It's hard being a drunk... It takes commitment!
 > motortosse.dk     |  E.H. - Bottom Live 2003
            
             |  |  | 
    Soren Lindholt (01-03-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Soren Lindholt
 | 
 Dato :  01-03-04 14:37
 | 
 |  | 
 jørgen Sørensen <solna@webspeed.dk> wrote in article
 <40432078$0$55924$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
 > Hej Boa
 > der var vel også den mulighed at bruge en engelsk cykel og så få lavet et
 > håndgear skifte.
 1: Det er kun de gamle engelske cykler. Nyere maskiner har "standard"
 konfiguration.
 2: Jeg vil også mene at en maskine med integralbremse skulle kunne bruges.
 Det er vel prøven der viser om du kan føre den på betryggende vis, og evt.
 med en tid på køreteknisk anlæg, måske med instruktion , skulle da kunne
 gøre det.
 3: Og her kommer svaret på dit spørgsmål. Automatisk kobling, den hedder
 revloc, http://www.revloc.com/  . Den er vist mest til terrænkørsel, men
 hvis den kan holde til en stor KTM på en crossbane, kan den nok også holde
 til en VF. Koster vist omkring 10.000.
 Søren
            
             |  |  | 
     Soren Lindholt (01-03-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Soren Lindholt
 | 
 Dato :  01-03-04 14:38
 | 
 |  | 
 
            > 
 > jørgen Sørensen <solna@webspeed.dk> wrote in article
 > 3: Og her kommer svaret på dit spørgsmål. Automatisk kobling, den hedder
 > revloc, http://www.revloc.com/  . Den er vist mest til terrænkørsel, men
 > hvis den kan holde til en stor KTM på en crossbane, kan den nok også
 holde
 > til en VF. Koster vist omkring 10.000.
 Og ellers må du jo ha en Super motard!!
 > 
 > Søren
 > 
            
             |  |  | 
  Per P. (01-03-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per P.
 | 
 Dato :  01-03-04 13:06
 | 
 |  | 
 "BoA" <boaboaFJERNES@FJERNEStiscali.dk> skrev i en meddelelse
 news:OOE0c.102060$jf4.6133641@news000.worldonline.dk...
 > Hej allesammen !
 > For et par år siden var der en bilist, der lige skulle over på den anden
 > side af vejen, og ikke mente at der kom nogen, og at det derfor ikke var
 > nødvendigt at holde for fuldt stop.
 > Det var tæt ved at koste mig livet, og nu mangler jeg en god del af mit
 > højre ben. Jeg mangler også min trofaste og elskede Honda VF - og nu
 > hvor jeg efterhånden er ved at leve igen, så trækker det slemt i mig for
 > atter at komme på to hjul. Jeg har imidlertid brug for hjælp!:
 > Hvis jeg skal beholde mit mc-kørekort, skal jeg op til en vejledende
 > prøve for at vise, at jeg kan "føre køretøjet på betryggende vis". Mit
 > problem er, at jeg ikke kan betjene fodbremsen med højre fod, og derfor
 > har brug for en mc hvor den sekundære bremse er ført op på styret i
 > stedet for koblingshåndtaget. Koblingsfunktionen skal så ombygges til
 > automatkobling. Er der nogen der kender til en sådan løsning, eller
 > måske ligefrem har så'n en mc ????
 > Jeg spurgte her i gruppen om hjælp til at løse mit problem for et års
 > tid siden og fik forslag om løsningen med automatisk kobling, samt
 > henvisning til et sted, hvor man kunne få en sådan kobling. På grund af
 > en død computer har jeg imidlertid mistet de hjælpsomme svar, som jeg
 > fik dengang - (ØV og atter ØV!) og nu skal der altså snart til at ske
 > noget    > Hvis nogen har en mc med en automatkobling vil jeg MEGET gerne i
 > forbindelse med vedkommende !
 >
 > På forhånd tak
 > og med bedste hilsner til alle
 > fra
 > BoA
 Nu er du godt startet i en gal tråd, men lad nu det ligge.
 Jeg er instruktør på DMC´s kørekurser og for et par år siden, havde vi en
 fyr med på en Yamaha R6 eller R1. Det husker jeg ikke helt. Han manglede det
 nederste af venstre ben og havde løst problemet ved at få monteret
 gearvælgeren i en Quick-shift anordning på styret. Ganske snedigt og han
 håndterede også cyklen ganske fint. Nu jeg er ved det, så har vi også haft
 en en-armet mand med på kursus. Og han kunne den onde-lynme køre røven ud af
 bukserne på de fleste to armede væsener.
 Nu forstår jeg at du mangler noget af det højre ben, og der vil jeg da
 foreslå en løsning som Mikkel omtaler. Eller at få lavet Quick-shift på
 styret og så montere bagbremse pedalen i venstre side. Hvis du ønkser det
 kan jeg nok hjælpe med at skaffe kontakt til fyren, men så skriv lige
 direkte til mig. milborg snabel a e-privat.dk
 Med racende venlig hilsen
 Per M. Pedersen.....M for Motortosse
 Citat : Orv mand, tror du også vi kan køre op af den skrænt.....
            
             |  |  | 
   Knud Dam (03-03-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Knud Dam
 | 
 Dato :  03-03-04 07:20
 | 
 |  | 
 "Per P." <per_p@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
 news:40432726$0$89812$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
 
 Og han kunne den onde-lynme køre røven ud af
 > bukserne på de fleste to armede væsener.
 
 Hej Per.
 
 Tak for de pæne ord !
 
 ; - )
 
 KD Bandit 600 S
 
 
 
 
 |  |  | 
  Lange (01-03-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lange
 | 
 Dato :  01-03-04 13:43
 | 
 |  | 
 
            Hej BoA.
 En trist historie, men rigtigt dejligt at du ikke har mistet modet og 
 lysten til mc-kørsel.
 Jeg faldt på et tidspunkt over en link som jeg dengang tænkte: Man ved 
 aldrig om man får brug for dette på et eller andet tidspunkt. Det har jeg 
 heldigvis ikke fået endnu, men måske du kan bruge noget af det de her kan 
 : http://www.koeltgen.de/ Det lader til at de i hverfald kan hjælpe dig.
 Lange
www.vfr.dk |  |  | 
  NielSV650 (01-03-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : NielSV650
 | 
 Dato :  01-03-04 15:13
 | 
 |  | 
 
            "BoA" <boaboaFJERNES@FJERNEStiscali.dk> wrote in message
 news:OOE0c.102060$jf4.6133641@news000.worldonline.dk...
 > Hvis nogen har en mc med en automatkobling vil jeg MEGET gerne i
 > forbindelse med vedkommende !
 Hej Bo,
 Jeg tror at automatgear bliver noget haps. Jeg vil også foreslå
 Doohan-løsningen med en bagbremse på tommelfingeren.
www.sayjes.dk  skulle have et sådan produkt fra AP Racing UK
 (www.apracing.com  )
 For nogle år siden så jeg også en gut i tyskland der på sin fede TRX850
 havde flyttet bremsepedalen over på venstre side _sammen_ med geararmen. Jeg
 kan ikke lige huske hvad der sad øverst og nederst, men det må jo også være
 en smagssag.
 Til sidst er der jo også Honda's DCBS (Dual Combined Braking System) som
 bremser for og bag samtidig, men det er ikke sikker at BS helt vil lade dig
 skære bremsepedalen af.. :-/
 Held og lykke med det!
   Niels
 S FAU himmelblau
www.dfmc.dk/?id=158 > På forhånd tak
 > og med bedste hilsner til alle
 > fra
 > BoA
 >
 > boaboaFJERNES@FJERNEStiscali.dk
 >
 > Slet FJERNES fra adressen
 >
            
             |  |  | 
  Ove Jakobsen (01-03-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ove Jakobsen
 | 
 Dato :  01-03-04 16:03
 | 
 |  | 
 
            Hej Bo
 Knud Dam må da værer den rigtige at spørge, det er garenteret ham der er
 nævnt andensteds som den enarmede på kørerkurset.
 Jeg mener han har fortalt mig, at hans bandit er den eneste i dk der reg.
 som invalide cykel.
 Men prøv at kontakte ham,han hjælper sikkert gerne.
http://www.knuddam.dk/gsx750f/ MVH Ove Bandit600+
 "BoA" <boaboaFJERNES@FJERNEStiscali.dk> skrev i en meddelelse
 news:OOE0c.102060$jf4.6133641@news000.worldonline.dk...
 > Hej allesammen !
 > For et par år siden var der en bilist, der lige skulle over på den anden
 > side af vejen, og ikke mente at der kom nogen, og at det derfor ikke var
 > nødvendigt at holde for fuldt stop.
 > Det var tæt ved at koste mig livet, og nu mangler jeg en god del af mit
 > højre ben. Jeg mangler også min trofaste og elskede Honda VF - og nu
 > hvor jeg efterhånden er ved at leve igen, så trækker det slemt i mig for
 > atter at komme på to hjul. Jeg har imidlertid brug for hjælp!:
 > Hvis jeg skal beholde mit mc-kørekort, skal jeg op til en vejledende
 > prøve for at vise, at jeg kan "føre køretøjet på betryggende vis". Mit
 > problem er, at jeg ikke kan betjene fodbremsen med højre fod, og derfor
 > har brug for en mc hvor den sekundære bremse er ført op på styret i
 > stedet for koblingshåndtaget. Koblingsfunktionen skal så ombygges til
 > automatkobling. Er der nogen der kender til en sådan løsning, eller
 > måske ligefrem har så'n en mc ????
 > Jeg spurgte her i gruppen om hjælp til at løse mit problem for et års
 > tid siden og fik forslag om løsningen med automatisk kobling, samt
 > henvisning til et sted, hvor man kunne få en sådan kobling. På grund af
 > en død computer har jeg imidlertid mistet de hjælpsomme svar, som jeg
 > fik dengang - (ØV og atter ØV!) og nu skal der altså snart til at ske
 > noget    > Hvis nogen har en mc med en automatkobling vil jeg MEGET gerne i
 > forbindelse med vedkommende !
 >
 > På forhånd tak
 > og med bedste hilsner til alle
 > fra
 > BoA
 >
 > boaboaFJERNES@FJERNEStiscali.dk
 >
 > Slet FJERNES fra adressen
 >
            
             |  |  | 
  Knud Dam (03-03-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Knud Dam
 | 
 Dato :  03-03-04 07:18
 | 
 |  | 
 "BoA" <boaboaFJERNES@FJERNEStiscali.dk> skrev i en meddelelse
 news:OOE0c.102060$jf4.6133641@news000.worldonline.dk...
 > Hvis nogen har en mc med en automatkobling vil jeg MEGET gerne i
 > forbindelse med vedkommende !
 Hej Bo.
 Perfekt, at du har mod på at komme ud at trille igen.
 Jeg mangler højre arm og kører på en ombygget Bandit 600 S.
 Den er synet og godkendt til mig.
 Jeg bruger en integralbremse ved højre fod. Derudover er gas og kontakter
 flyttet til venstre side. Det fungerer rigtigt godt
 Der er flere muligheder for at løse det tekniske, som andetsted nævnt kan du
 få masser af grej hos http://www.koeltgen.de/ Der er dog også flere løsninger, som ikke accepteres, heriblandt
 tommelfingerbremse, standard dual-brakes mm.
 Det som jeg primært kan hjælpe dig med, det er ansøgning om godkendelse mv.
 Hvor bor du i landet ?
 Det bedste ville være at mødes og snakke tingene igennem.
 Mvh
 Knud Dam Bandit 600 S - one-arm-style (kørt 25.000 km i sæson 2003 ))))
            
             |  |  | 
   Mikkel Christensen (03-03-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mikkel Christensen
 | 
 Dato :  03-03-04 09:29
 | 
 |  | "Knud Dam" <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> writes:
 
 > Der er dog også flere løsninger, som ikke accepteres, heriblandt
 > tommelfingerbremse, standard dual-brakes mm.
 
 Sært. Ved du hvorfor en tommelbremse ikke kan accepteres?
 
 --
 Mikkel            |  It's hard being a drunk... It takes commitment!
 motortosse.dk     |  E.H. - Bottom Live 2003
 
 
 |  |  | 
    BoA (03-03-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BoA
 | 
 Dato :  03-03-04 13:22
 | 
 |  | 
 
            Mikkel Christensen skrev:
 > "Knud Dam" <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> writes:
 > 
 > 
 >>Der er dog også flere løsninger, som ikke accepteres, heriblandt
 >>tommelfingerbremse, standard dual-brakes mm.
 > 
 > 
 > Sært. Ved du hvorfor en tommelbremse ikke kan accepteres?
 > 
 Hej allesammen - og tak for de venlige ord og de mange gode forslag, som 
 jeg nu lige skal til at se lidt nærmere på. Hvis I har flere gode 
 forslag så kom bare med dem !
 Til Mikkels spørgsmål, om hvorfor man ikke kan få godkendt 
 tommelfingerbremse, vil jeg bare fortælle, at da jeg første gang 
 begyndte at undersøge, hvad der skulle til for at få lov til at køre 
 igen, talte jeg med en såkaldt "sagkyndig" hos bilinspektionen i Århus, 
 som uden nærmere at høre på mig, udtalte at han under ingen 
 omstændigheder ville give tilladelse til en person med benprotese, og 
 jeg kunne lige så godt lade være med at prøve!!!  Dejligt når man måder 
 en sådan grad af kompetence og sagkyndighed. Min erfaring fra 
 efterhånden en del sager med amt og kommune og lignende er, at man skal 
 aldrig lede efter fornuft og logik, når man har med det offentlige at 
 gøre, for tingene fungerer simpelthen ikke efter den slags principper 
 dér, og man bliver bare vild i hovedet hvis man prøver.
      BoA
            
             |  |  | 
     Hekto (03-03-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  03-03-04 14:04
 | 
 |  | 
 
            In article <y5k1c.103343$jf4.6236682@news000.worldonline.dk>, 
 boaboaFJERNES@FJERNEStiscali.dk says...
 > Til Mikkels spørgsmål, om hvorfor man ikke kan få godkendt 
 > tommelfingerbremse, vil jeg bare fortælle, at da jeg første gang 
 > begyndte at undersøge, hvad der skulle til for at få lov til at køre 
 > igen, talte jeg med en såkaldt "sagkyndig" hos bilinspektionen i Århus, 
 > som uden nærmere at høre på mig, udtalte at han under ingen 
 > omstændigheder ville give tilladelse til en person med benprotese, og 
 > jeg kunne lige så godt lade være med at prøve!!!  Dejligt når man måder 
 > en sådan grad af kompetence og sagkyndighed.
 > 
 Dyell fra Dyell's MC kører da på en Guzzi med sidevogn p.gr.a. 
 problemer med h. ben.
 Jeg tør næsten også vædde på at han kører med integralbremse.
 -- 
 /Hekto
 Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
 semi-rockets ... no thanks!
            
             |  |  | 
    Knud Dam (03-03-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Knud Dam
 | 
 Dato :  03-03-04 18:32
 | 
 |  | 
 "Mikkel Christensen" <mic@rrnord.invalid> skrev i en meddelelse
 news:kkd7jy2jpur.fsf@rrnord.dk...
 > "Knud Dam" <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> writes:
 >
 > > Der er dog også flere løsninger, som ikke accepteres, heriblandt
 > > tommelfingerbremse, standard dual-brakes mm.
 >
 > Sært. Ved du hvorfor en tommelbremse ikke kan accepteres?
 
 Hej Mikkel.
 
 Mit oprindelige oplæg var en tommelfingerbremse til forbremsen, monteret i
 venstre side (naturligvis).
 
 Det var velfungerende, og jeg tog til bremseprøver mm. hos en motorsagkyndig
 ; men han pointerede, at det ikke var muligt at bremse optimalt og koble ud
 samtidigt og ville derfor have lavet en integralbremse.
 
 Jeg mente ikke, at det betød noget i praksis, for jeg bremsede hårdt til
 lige før stilstand, slap tommelfingerbremsen og koblede ud
 
 Da den motorsagkyndige jo ligesom havde de bedste kort på hånden, var jeg
 nødt til at prøve med integralbremseløsningen.
 
 Jeg kan nu godt se, at mit nuværende system er klart bedre.
 
 Mvh
 
 KD
 
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |