Problem med Novell Netware
Fra : SA

Dato : 20-02-04 08:54

Idet en FUT af besked(med samme emne) fra en anden NG ikke indeholder hele
"smøren", kommer den komplette forespørgsel igen.

Vi har et problem med vores Novell Server v.6 og Client v.3.32.0.0 SP1. Hvis
man fra en client gemmer f.eks. et dokument på serveren, vil dette document
af og til blive ødelagt, så det ikke længere kan læses. Om det sker ved
selve skrivningen på serveren, eller der sker efterfølgende, det vides ikke.
Filstørrelsen på dokumentet er den samme, men et eller andet er der gået
galt!
Er der nogen der har hørt om problemet, og hvad der kan gøres ved det!?
Problemet forekommer som sagt ikke særlig tit, men man er jo bange for at
det sker med netop det dokument man selv sidder og skriver!

På forhånd tak

/SA

Post any reply or question in the newsgroups!
Mail is only rarely read!

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-04 19:53

On Fri, 20 Feb 2004 08:53:33 +0100, "SA" <buffalo_bill@iname.com>
wrote:

> [...]
>Problemet forekommer som sagt ikke særlig tit, men man er jo bange for at
>det sker med netop det dokument man selv sidder og skriver!

Den client er for gammel. Prøv med den nyeste v. 3.34 for win98 og
4.83/4.9 til W2k/Wxp

Sørg for, at serveren er patches til SP3/SP4 og har den seneste NSS
patch. Slå oplock fra på serveren, og kør uden compression, så vil du
næsten ikke have nogen problemer med ødelagte filer.

Jeg mener, at der var store problemer med 3.32 clienten og NW6 ved
gemning af filer. Specielt med compression slået til.

Fra : SA

Dato : 23-02-04 11:05

<Erling Christensen> wrote in message

> [...]
>
> Jeg mener, at der var store problemer med 3.32 clienten og NW6 ved
> gemning af filer. Specielt med compression slået til.

Takker for svaret. Vi for kigger på det(eller får den lokale net-guru til
det!)

/SA

Fra : Carsten

Dato : 24-02-04 10:15

SA wrote:
> [...]
>
> ikke.

> Takker for svaret. Vi for kigger på det(eller får den lokale net-guru til

Jeg har også oplevet det på en NW6 (med kompression slået til)
med de filer som blev skrevet af serveren selv. Det har rokket
ved min tiltro til Novell.
Jeg lavede en ny installation hvor kompression var slået fra
og har ikke haft problemer siden (ca 1 år).

Carsten

Fra : Jens Mikkelsen

Dato : 25-02-04 09:01

Kære gruppe

Jeg har kørt med Novell i en 8-9 år efterhånden og også oplevet dette.

Lidt rundstøven på NW's supportsider afslørede at det var kendt problem.
Jeg valgte efterfølgende at køre uden kompression og har ikke haft
problemer i 3-4 år.

Mvh Jens

Carsten <no-mail@el-automatik.dk> skrev i artiklen
<403b15fe$0$139$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

Fra : SA

Dato : 26-02-04 14:45

"Jens Mikkelsen" <mikkel@odont.au.dk> wrote in message
> [...]
>
> Lidt rundstøven på NW's supportsider afslørede at det var kendt problem.
> Jeg valgte efterfølgende at køre uden kompression og har ikke haft

Hej Jens.

Hvordan ser man, om kompression er slået til og hvordan slår man det
til/fra?

/SA

Fra : Jens Mikkelsen

Dato : 26-02-04 15:24

Kære SA

Man stopper serverens 'compression Engine' ved at skrive følgende et
passende sted i AUTOEXEC.NCF:

set enable file compression = OFF

Desuden skal finde fanebladet 'Netware Info' i en stifinder med Novell
klienten på,
og så markere: 'Don't Compress'.

Jeg mener, at jeg kan huske at når man læser en fil, bliver den
midlertidigt decompressed i 14 dage. Hvis man ikke kører med Compression,
vil filerne efter hånden blive 'uncompressed'

En gang virus-skanning hver dag i et par uger, sørgede for dette lidt
hurtigere for mig

Håber at dette forklaring nok.

Mvh Jens

SA <buffalo_bill@iname.com> skrev i artiklen