Den Koordinerede Tilmelding
Fra : Nikolaj W.

Dato : 12-03-04 21:32

Jeg sidder lige og er ved at udfylde KOT, jeg går på VUC og skal eftersende
mine karaktere, hvor skriver det og hvordan gør jeg, når jeg får mit
eksamens bevis?

Fra : Milea

Dato : 13-03-04 17:14

"Nikolaj W." <nikolaj_dk_fjernmig@msn.com> wrote in

> Jeg sidder lige og er ved at udfylde KOT, jeg går på VUC og skal
> eftersende mine karaktere, hvor skriver det og hvordan gør jeg, når
> jeg får mit eksamens bevis?

Hej Nikolaj.

Du tager en kopi af dit eksamensbevis, når du får det, og fremsender det
til det/de udd.steder du har søgt hen. Du skal huske at påføre dit
CPR.nr. i øverste højre hjørne.
Hvis du læser KOT'en godt igennem, vil du finde en dato som er sidste
frist for at indsende eksamensbevis. Jeg mener at denne dato ligger sidst
i juni.
Dette gælder både for kvote 1 og 2.

På selve tilmeldingen er der et felt der heder noget med 'afslutter
eksame i juni', hvor du sætter dit kryds. Ellers tag en snak med din
studievejleder på VUC, han/hun ved lige præcis hvordan det skal udfyldes.

Jeg havde selv afsluttende eksame i juni 2003, på VUC.
Jeg søgte ind på min nuv. udd. både via kvote 1 og 2, da man så næsten er
garanteret for at blive optaget det pågældende sted. Du vedlægger bare
kopier på div. udtalelser, som bevis for erhvervserfaring.

Husk at på samtlige kopier du medsender, skal du have 2-3 uafhængige
underskrifter incl. adresse påskrevet. De der underskriver dine kopier,
underskriver at dine kopier er ægte, og der ikke er ændret i disse.
Held & Lykke.

Mvh. Milea

Fra : ml

Dato : 14-03-04 14:33

"Milea @hotmail.com>" <mileamillz<REMOVE> wrote in message

> [...]
> Hvis du læser KOT'en godt igennem, vil du finde en dato som er sidste
> frist for at indsende eksamensbevis. Jeg mener at denne dato ligger sidst

hvad med dokumentation til kvote 2? Må det godt indsendes efter 15. marts?
F.eks. en erhverserfaring der ligger 1 år tilbage.

> [...]
> garanteret for at blive optaget det pågældende sted. Du vedlægger bare
> kopier på div. udtalelser, som bevis for erhvervserfaring.

Skal det ikke stå på en særlig arbejdsgivererklæring?
--
ml

Fra : Milea

Dato : 15-03-04 19:10

"ml" <ml@ml.ml> wrote in

> "Milea @hotmail.com>" <mileamillz<REMOVE> wrote in message

> hvad med dokumentation til kvote 2? Må det godt indsendes efter 15.
> marts? F.eks. en erhverserfaring der ligger 1 år tilbage.

Al dokumentation til kvote 2 skal indsendes inden den angivne dato, dvs.
erhvervserfaring og div. udtalelser.

Tilbage i 1998 arbejdede jeg som dagplejer, og havde ingen udtalelse på
dette job. Dog havde jeg stadig min ansættelseskontrakt, hvorpå jeg
kontaktede den kommune som jeg havde arbejdet indenfor. De var venlige at
give mig en udskrift af min ansættelsesperiode, som også indeholdte
timetal mv. Dette var ikke en udtalelse men simpelthen et bevis for at
jeg havde været ansat pågældende sted.

Som nævnt, det er kun det eksamenspapir som man endnu ikke har fået
udleveret, grundet at man endnu ikke har fuldendt alle eksamer, som kan
eftersendes når eksamerne er gennemført, og man har fået sit bevis. Alle
andre 'beviser', skal indsendes inden 15 marts.

> Skal det ikke stå på en særlig arbejdsgivererklæring?

Det brugte jeg ikke. Jeg indsendte kun kopier som var underskrevet af 2
vidner (som ikke er ens familie).

> --
> ml

/Milea