betale for renteoplysning !
Fra : mig

Dato : 10-03-04 09:20

Jeg har en gæld jeg betaler af på hos en advokat.
Jeg har modtaget opgørelse fra Nordea finans som jeg skylder beløbet og de
har opgivet hvor meget jeg har betalt i rente til dem i 2003. De renter jeg
har betalt siden det overgik til advokaten skal jeg have fra advokaten.
Der skal jeg betale ca 170 kr for at få denne oplysning , det kan da ikke
være rigtigt at jeg skal betale for en oplysning jeg skal bruge til skat ?
Er jeg nødt til dette ?
mvh Fattigrøv

Fra : Devilicious

Dato : 10-03-04 17:52

"mig" <mig@fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> være rigtigt at jeg skal betale for en oplysning jeg skal bruge til skat ?

Spørgsmålet hører til i dk.penge

Men jeg skal forsøge at give dig et kort svar - har du brug for mere, bedes
du reposte eller sætte FUT til dk.penge

Hvis det er din skattebetaling for 2003, har du jo allerede fået af vide,
hvad du kan opgøre af renteindtægter for det år.
Hvis det angår din forskudsskat, er situationen en lidt anden. Kig i dit
gældsbrev (går ud fra du har et) - der er sandsynligvis en
amortiseringsplan. Ellers burde du ihvertfald kunne se din pålydende rente,
og fra opgørelse fra Nordea Finans kan du se resthovedstolen. Når du så
kender din ydelse, kan du udregne hvor stor en del af din samlede ydelse for
2004 renten udgør.

-dev