Kinesisk møbleringsfilosofi
Fra : Per Wildau

Dato : 06-03-04 23:48

Hej gruppe

Er der nogen som ved nonet om Feng Shui, kinesisk møbleringsfilosofi ...??

Er der nogen som kan give et kort resumé af hvad det går ud på???

Er der nogen som kan droppe et par gode LINKS ??

Per

Fra : Peter Nielsen

Dato : 07-03-04 08:19

Prøv denne her: http://www.indret-med-idesign.dk/

hilsen Peter

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 07-03-04 09:07

"Per Wildau" <xy@z.com> skrev i en meddelelse

> Er der nogen som kan give et kort resumé af hvad det går ud på???

Jeg undrer mig...... Du har nemlig også spurgt i dk.bolig og har allerede
fået flere link til sider om feng shui.

Jeg har lige kigget på de link du har fået - flere af dem har faktisk en
kort, men præcis beskrivelse af, hvad det går ud på.

Her er flere....
http://home.worldonline.dk/butikken/FENG_SHUI-Hvad-er-feng-shui.htm

http://home.worldonline.dk/butikken/FENG_SHUI-intro.htm

> Er der nogen som kan droppe et par gode
> LINKS ??

De links du allerede har fået fra andre indeholder hver især flere links,
der fører dig videre ind i emnet.

Mvh. Lisbeth

Fra : Per Wildau

Dato : 07-03-04 11:18

Lisbeth Jacobsen wrote:
> "Per Wildau" <xy@z.com> skrev i en meddelelse

> Jeg undrer mig...... Du har nemlig også spurgt i dk.bolig og har
> allerede fået flere link til sider om feng shui.

[..]

Jo jo, at undre sig er ikke det værste som findes

Jeg prøver at finde den /rationelle kerne/ i Feng Shui.

Det at vore materielle omgivelser indvirker på vores eksistens kender man jo
også andre steder fra.

Dette at tænke i et 'flow' i lejligheden, huset, boligen giver god
mening.... et eller andet sted..

Det modsatte af harmoni kunne man måske finde i et hurlumhejhus, som vel kan
være sundt at leve i:

http://www.friheden.dk/site/forlystelser/hurlumhejhus.html

Der er tilsyneladende et begreb i Feng Shui /Baguaen/
med denne deles boligen op i 9 lige store felter.
Et neutralt center med 8 kraftfelter udenom, som hver har et livstema:

. Kærlighed og ægteskab
. Omdømme og Anseelse
. Børn og kreativitet
. Rejser og hjælpsomme mennesker
. Karriere
. Visdom og selvudvikling
. Helbred og familie
. Rigdom og velstand

http://indret-med-idesign.dk/Idesign/NFS/NFS4.htm

Per

Fra : arc@na

Dato : 07-03-04 13:49

"Per Wildau" <xy@z.com> wrote in

> Jeg prøver at finde den /rationelle kerne/ i Feng Shui.

Det er sikkert også utroligt spændende, men det har ikke meget med
sygdomsbehandling at gøre, har det?

--
There's no place like 127.0.0.1
Med venlig hilsen