Sted for at købe Siemens Gigaset?
Fra : Jan Viegand

Dato : 05-03-04 19:53

Jeg skal købe en Siemens Gigaset 4170 ISDN og nogle håndsæt.

Nogle forslag til hvor de er billigst?

Jan

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-03-04 20:48

"Jan Viegand" <news@FJERNjanviegand.dk> wrote in message
> Jeg skal købe en Siemens Gigaset 4170 ISDN og nogle håndsæt.
>
> Nogle forslag til hvor de er billigst?

Når det er ISDN, er det jo nok billigst i Tyskland.. Men ellers er
www.tele2shop.dk en mulighed

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 05-03-04 22:45

Hej

"Jan Viegand" <news@FJERNjanviegand.dk> wrote:

>Jeg skal købe en Siemens Gigaset 4170 ISDN og nogle håndsæt.
>Nogle forslag til hvor de er billigst?

Højst sandsynligt i Tyskland, og jo, de fungerer uden begrænsninger på
det Danske net.

Prøv en søgning på: www.guenstiger.de

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Nicolai Lang

Dato : 06-03-04 08:41

Tele2Shop som Bjarke foreslog har da slet ikke ISDN modellerne svj kan
se? Eller er jeg bare morgenblind? ;)

On Fri, 05 Mar 2004 22:44:39 +0100, Ole Rasmussen
<newsfeeds@FJERN.melby-online.dk> wrote:

>Højst sandsynligt i Tyskland, og jo, de fungerer uden begrænsninger på
>det Danske net.

Med hvad med sproget? Kan de indstilles til engelsk? Er der nogen der
har erfaring med det i de nyeste modeller?

Min mand er ikke så glad for det tyske, brokker sig i forvejen
rigeligt over vores ISDN telefon/svarer Tiptel 197. Den købte jeg
netop i Tyskland fordi det var under halv pris i forhold til den
danske.

Så vidt jeg kan se hedder den nyeste da iøvrigt GigaSet SX205 (og 255)
isdn.

vi har en 2040isdn som aldrig har fungeret ordentligt. Den ringer på
alle telefoner uanset hvad der er sat op i centralen -
pisseirriterende når man modtager en fax kl. 03 om natten.

Jeg henvendte mig for år tilbage pr. brev til Siemens men de svarede
aldrig tilbage. Er der andre der har hørt om lignende problem? Eller
kender en måde hvor man kan total-resette centralen?

Ellers så er jeg forlængst nået dertil at nu køber vi en ny og
skrotter den ellers fungerende gamle.

Mvh
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 06-03-04 13:35

"Nicolai Lang" <nicolai@spamcop.net> skrev i en meddelelse
> Med hvad med sproget? Kan de indstilles til engelsk? Er der nogen der
> har erfaring med det i de nyeste modeller?

I gamle dage (2-3 år siden) kom de mest avancerede funktioner overhovedet
ikke på andet end tysk, så på de internationale versioner var
funktionaliteten bare slået fra.
Så man måtte vælge om man kan leve med at kvinden på voice-responsen snakker
tysk når man ringer hjem for at ændre viderestillingen eller andet, eller om
man vil lade være med at bruge funktionen.

> vi har en 2040isdn som aldrig har fungeret ordentligt. Den ringer på
> alle telefoner uanset hvad der er sat op i centralen -

Jeg har svært ved at tro andet end at I har fejlet

Fra : Nicolai Lang

Dato : 06-03-04 23:04

On Sat, 6 Mar 2004 13:34:54 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>I gamle dage (2-3 år siden) kom de mest avancerede funktioner overhovedet
>ikke på andet end tysk, så på de internationale versioner var
>funktionaliteten bare slået fra.

Men hvordan er det med en SX2** i dag hvis vi køber den i Tyskland?
Konfiguration på tysk kan vi nok leve med, men hvad med de daglige
funktioner?

>Jeg har svært ved at tro andet end at I har fejlet

Hvor godt kender du 2040isdn? For siden du skriver på den måde så må
du jo kunne hjælpe mig?

Tro mig - jeg har gået opsætningen igennem mange gange. Og den er sat
rigtig op.

Service -> System Settinge -> Line Data
Her er 4 MSN'er sat op:

MSN 1: xxxxxx28
MSN 2: xxxxxx25
MSN 3: xxxxxx19
MSN 4: xxxxxx24

For MSN 3: xxxxxx19 er der sat:
Ring Allocation -> act: coll.call -> 9

Alligevel ringer den på både håndsæt 1 og 2 når der kommer et kald på
det nummer (fax nummeret). Den ringer ikke på Tiptel'en.

Jeg har sågar prøvet helt at slette det MSN fra Gigaset basen, den
ringer stadig på alle håndsæt når der ringes på xxxxxx19.

Nogen idéer?

Mange hilsner
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-03-04 00:23

> Men hvordan er det med en SX2** i dag hvis vi køber den i Tyskland?

Kender ikke produkterne i dag

> Hvor godt kender du 2040isdn?

Har en 2060isdn, kender ikke forskellen

> For siden du skriver på den måde så må
> du jo kunne hjælpe mig?

Det undrer mig bare at Siemens laver sådan en bøf

> For MSN 3: xxxxxx19 er der sat:
> Ring Allocation -> act: coll.call -> 9

Hmm, collective call? Kan du vælge noget andet?

Fra : Nicolai Lang

Dato : 07-03-04 11:33

On Sun, 7 Mar 2004 00:22:59 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Det undrer mig bare at Siemens laver sådan en bøf

Også mig, men de reagerede ikke da jeg skrev et brev til dem for en
del år siden.

Så ud fra det ville jeg egentlig helst vælge et andet system, men jeg
har ikke set andre til ISDN som er i den prisklasse?

>Hmm, collective call? Kan du vælge noget andet?

ja Group Call. Har lige prøvet (igen), det gør ingen forskel.

Men forventede det heller ikke, eftersom den jo stadig ringer selvom
jeg tager hele MSN nummeret ud af konfigurationen.

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 07-03-04 21:55

Hej

Nicolai Lang <nicolai@spamcop.net> wrote:

[klip]
>Med hvad med sproget? Kan de indstilles til engelsk? Er der nogen der
>har erfaring med det i de nyeste modeller?

I de nyeste Siemens telefoner er der 20 sprog, så jeg er ret sikker på
at også den lokale dialekt findes. - Mine vel efterhånden 2 år gamle
4000 håndsæt har Dansk, så hvad sprog angår skal i ikke være bekymrede.

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : ht

Dato : 13-03-04 13:35

"Jan Viegand" <news@FJERNjanviegand.dk> wrote in news:l042c.104750
$jf4.6299703@news000.worldonline.dk:

> Jeg skal k›be en Siemens Gigaset 4170 ISDN og nogle h†nds‘t.

Skal du bruge den i forbindelse med en pc til fx faxen? Jeg har haft
en del problemer med netop det, efter at jeg skiftede fra W2K til XP
Pro - Siemens' drivere og programmel har problemer med at samarbejde
med XP.

Med venlig hilsen

Hans-Henrik