Tingatinga kunst!
Fra : www.theatinga.dk

Dato : 01-03-04 19:14

Hej Alle kunstinteresserede sjæle

Jeg skriver dette indlæg for at gøre opmærksom på en kunstart, som
fortjener mere opmærksomhed end det den hidtil har fået. Kunstarten
hedder Tingatinga og stammer fra det afrikanske land Tanzania. Jeg
blev for første gang opmærksom på denne kunstart i sidste uge, da jeg
var inde og se en udstilling, som var foranstaltet af det lille
udstillingsfirma Theatinga. Malerierne var utrolig farverige og de
stiliserede afrikanske motiver helt fantastiske. Jeg blev dybt
facineret af den naivistiske malestil og de enkelte kunstneres brug af
horror vacui. Malerierne er naturligvis ikke til at beskrive med ord,
men bør ses med egne øjne. Jeg kan anbefale hjemmesiden
www.theatinga.dk, hvis man ønsker at vide mere om kunstarten
Tingatinga, men også hvis man ønsker at betragte nogle af de unikke og
meget flotte malerier. Jeg håber at dette indlæg er med til at fremme
kendskabet til Tingatinga kunstarten, da denne virkelig fortjnener
dette.

Med kunstneriske hilsner

H.