Gør det selv ISDN
Fra : Jan Fjorbak

Dato : 27-02-04 22:30

Hej i gruppen
Er der nogen der ved hvor man kan købe de færdige termineringsdåser som TDC
opsætter ved ISDN opsætningen, jeg har opsat noget og det virker men ser
lidt klodset ud, gerne med en evt. adresse.

Jan Fjorbak

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-02-04 13:36

"Jan Fjorbak" <fjorbak@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der ved hvor man kan købe de færdige termineringsdåser som
TDC
> opsætter ved ISDN opsætningen

Jeg ved ikke præcist hvad du mener, men Telebutikken har de fleste løsdele
til gør-det-selv folket.

Fra : Jan Fjorbak

Dato : 29-02-04 10:06

> TDC
Det er en KAP-konnektor jeg mener, og jeg har fundet løsningen og for andre
som vil vide mere.

> Jeg ved ikke præcist hvad du mener, men Telebutikken har de fleste løsdele
> til gør-det-selv folket.
Det er en KAP konnektor, og jeg kan oplyse EL nr.88 85 104 301 man kan på
www.cubus-adsl.dk læse mere.
jeg forstår godt at du ikke umiddelbart kan Martin, men du ledte mig på
sporet Tak

med venlig hilsen
Jan Fjorbak

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-02-04 10:39

"Jan Fjorbak" <fjorbak@pc.dk> wrote in message
> Det er en KAP-konnektor jeg mener, og jeg har fundet løsningen og for
andre
> som vil vide mere.

> Det er en KAP konnektor, og jeg kan oplyse EL nr.88 85 104 301

Hvis du har fundet el-nummeret, så burde du kunne købe det de fleste
steder.. prøv fx www.greenline.dk og hør dem ad.

Men nu bruges kap stik jo til mange ting... ADSL, ISDN, alarm osv.. Det er
et "moderne" monopolskillepunkt
Det har som sådan ikke noget med ISDN at gøre.. Når jeg tænker på ISDN
installation, er det for det meste udførelse af S-bus, installation.

For at bruge kap stikket til noget, skal du have en NT boks, hvor der kan
monteres ledninger I. Der mener jeg nemlig der er klemmer for Tel1 &2,
forsygning og S.bus.

ved s-bus kabling skal du jo bruge modstande og nogle connectere til at
montere dem I.

Fra : Jan Fjorbak

Dato : 29-02-04 17:34

> Hvis du har fundet el-nummeret, så burde du kunne købe det de fleste
> steder.. prøv fx www.greenline.dk og hør dem ad.
Jeg har EL nr se tidliger>
> [...]
> Det har som sådan ikke noget med ISDN at gøre.. Når jeg tænker på ISDN
> installation, er det for det meste udførelse af S-bus, installation.
Er det ikke stedet hvor man tager to ledere fra bestående og sætter dem i
andre klemmer og derefter kan montere
de to ledere fra ISDN, jeg skal ikke anvende ISDN telefoner men have to
analoge linier

> For at bruge kap stikket til noget, skal du have en NT boks,
jeg har NT boks

> [...]
> forsygning og S.bus.
>
> ved s-bus kabling skal du jo bruge modstande og nogle connectere til at

Jan Fjorbak