Edb begynder materiale søges
Fra : Claus Romler

Dato : 27-02-04 12:06

Hello

(Håber det er den rigtige gruppe)

Min gamle mor er i en alder af 68 hoppet på computerbølgen for første gang.

Jeg leder efter begynder materiale i stil med "skåret ud i pap og bøjet i
neonrør".

Jeg har prøvet flere steder at finde noget om senior edb og de gamle KnowHow
og "Dummies for nybegyndere" hæfter, men ifølge flere boghandlere findes de
ikke mere.

Da hun er "bundet" til hjemmet er aftenskoler med senior edb ikke muligt,
jeg har prøvet en søgning via google men uden resultat.

Kender DU nogle link eller ved hvor noget sådanne materiale kan findes
og/eller downloades, vil moar (og jeg) blive meget glad.

Hilsen & tak

Gaunet

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 27-02-04 13:56

"Claus Romler" <romler@hotmail.com> writes:

> Min gamle mor er i en alder af 68 hoppet på computerbølgen for første gang.

Det lyder da fornuftigt.

> Jeg leder efter begynder materiale i stil med "skåret ud i pap og bøjet i
> neonrør".

Jeg ville starte på biblioteket. En kort søgning på bibliotek.dk giver
i hvert fald et par resultater:

Computere og Internet for seniorer, Mary Furlong
Den bedste computerbog til pensionister, Jesper Asmussen
PC og internet for seniorer, Helle Dejligbjerg

Jeg antager at hun helst vil have dem på dansk?

Jeg håber I finder noget.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt

Fra : Britt Malka

Dato : 27-02-04 18:47

"Claus Romler" <romler@hotmail.com> skrev:

>Kender DU nogle link eller ved hvor noget sådanne materiale kan findes
>og/eller downloades, vil moar (og jeg) blive meget glad.

http://www.libris.dk/

Søg på "begyndere" i øverste højre hjørne, og du får 16 titler at
vælge imellem alt efter, hvad din mor vil begynde med.

Det er alle hæfter, der er skrevet for absolutte begyndere, dvs. det
forudsættes ikke, at man har kendskab til noget som helst - heller
ikke brug af mus eller tastatur.

--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html