Bøger: Matematik niveau D, C, B, A eftersø~
Fra : Lars

Dato : 26-02-04 20:50

Hej, måske kan nogen hjælpe her.
Min pige skal starte en uddannelse til august, hertil har hun brug for at blive ajour på
matematik til og med niveau B. Eksisterer der nogle bøger, pensum, øvelser i form af pdf eller
word dokumenter til fri download, eller skal vi henvende os i en boghandel?

--
Best regards

Lars

Fra : Ole Laursen

Dato : 26-02-04 21:13

Hej!

Da jeg gik i gymnasiet ('95-'98), brugte vi et system af Ib Axelsen og Hans
Jørgen Schrøder udgivet af Gad, så vidt jeg husker. Personligt synes jeg
godt om systemet, og ved at det findes til c, b og a-niveau. Måske en
mulighed: Prøv at få fat på nogle gamle eksamensopgaver. Et gymnasie eller
fx VUC er sikkert villige til at lade jer tage nogle kopier.

Held og lykke med fagene!

MVH
Ole Laursen

Fra : Ole Laursen

Dato : 26-02-04 21:17

Hej igen! Her er måske lidt information I kan bruge, samt et par eksempler
på eksamensopgaver:
http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer01.htm .

MVH
Ole Laursen

Fra : Arne Kristensen

Dato : 27-02-04 08:22

> [...]
i form af pdf eller
> word dokumenter til fri download, eller skal vi henvende os i en

Hvilken uddannelse er det? Der er stor forskel på matematikbøger, ud fra
hvilken uddannelse de skal bruges til.
Jeg sidder med Teknisk Matematik(B) af Preben Madsen og går på HTX.

/Anders

Fra : KeLMeK

Dato : 27-02-04 09:00

"Arne Kristensen" <Arnekristensen@compaqnet.dk> wrote in message

> Hvilken uddannelse er det? Der er stor forskel på matematikbøger, ud fra
> hvilken uddannelse de skal bruges til.
> Jeg sidder med Teknisk Matematik(B) af Preben Madsen og går på HTX.

Faktisk er Teknisk Matematik(C, B, A) faktisk en ret god serie! Jeg havde
den selv, men jeg havde så også Preben Madsen til at forklare det... Det kan
godt være at det har hjulpet

Men som andre har nævnt, så kommer det helt an på hvilken type uddannelse
matematikken skal bruges til!

Mvh
Jakob

Fra : Lars

Dato : 28-02-04 12:45

In article <403eeffc$0$164$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Arnekristensen@compaqnet.dk says...
> Hvilken uddannelse er det? Der er stor forskel på matematikbøger, ud fra
> hvilken uddannelse de skal bruges til.
> Jeg sidder med Teknisk Matematik(B) af Preben Madsen og går på HTX.

Hej, der er tale om marketingøkonom

--
Best regards

Lars