Handicapbil med færge
Fra : Ukendt

Dato : 26-02-04 14:33

Er der nogen, der har erfaring med at have en kassevogn med færger
(steneline) det er jo voldsomt dyrt lige så snart, den er over 2 meter høj.

Frederikshavn gøteborg og retur på lørdag med ekspres kr.2620,- en alm. bil
koster under det halve.

Simon

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 26-02-04 18:03

simon skrev:

> [...]
> meter høj.
>
> Frederikshavn gøteborg og retur på lørdag med ekspres kr.2620,- en

De fleste selskaber har en ordning hvor invalidebiler kommer med til
personvognstakst - selvom de er for høje...
Ring og spørg Stenaline -vi har aldrig haft problemer de gange vi er sejlet
Frederikshavn-Göteborg, eller Sverige-Finland.

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-04 06:59

Det har jeg faktisk spurgt om. Og fik det svar at det ikke var dyrere for
mig, end det var for en håndværker der skulle have bilen med over. Jeg
gjorde damen meget opmærksomt på at min kassebil var en handicapbil med
lift, og jeg ikke kunne køre i andet.

Så er der nogle generelle retningsliner eller er det det humør vedkommende
man for i telefonen der bestemmer det?.

Simon

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 27-02-04 11:18

simon skrev:

> [...]
> over. Jeg gjorde damen meget opmærksomt på at min kassebil var en
> handicapbil med lift, og jeg ikke kunne køre i andet.

Jeg har også lige skrevet til Stenaline pr. email, og fik samme svar

> Så er der nogle generelle retningsliner eller er det det humør
> vedkommende man for i telefonen der bestemmer det?.

Nej, man kan ikke tvinge et privat firma til at lave specielle regler.
StenaLine har åbenbart ikke besluttet, at invalidebiler uanset højde, skal
takseres som personbil
Trist trist!
Og da StenaLine vist er de eneste der sejler Frederikshavn-Göteborg, så er
der ikke så meget at gøre ved det

Fra : Leonard

Dato : 27-02-04 11:47

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk.invalid> wrote:

>Ring og spørg Stenaline -vi har aldrig haft problemer de gange vi er sejlet
>Frederikshavn-Göteborg, eller Sverige-Finland.

Forskellen er jo nok at Chrysleren ikke er mere end 2m høj.
--
Thomas Leonard Gertz - http://ryk.dk
Brug Tilgængelighedsbasen,

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 27-02-04 12:24

Leonard skrev:

> Forskellen er jo nok at Chrysleren ikke er mere end 2m høj.

Det er en Ford Windstar vi kører i idag
Tidligere kørte Lotte i en Ford Transit med højt tag - og det var dengang vi
sejlede bl.a. Frederikshavn-Göteborg...

Fra : Uffe Holst

Dato : 27-02-04 09:06

In an article of 26 Feb 2000 simon wrote:

> [...]
> høj.
>
> Frederikshavn gøteborg og retur på lørdag med ekspres kr.2620,- en alm.

Prøv at ring til dem. Jeg var på et tidspunkt af sted med Ebeltoft-Odden,
og her kom vi af sted for almindelige personbilstakst, selvom det var et
stort skrummel, jeg kørte.

Så ring og spørg dem, om noget lignende gælder hos dem.
--
Uffe Holst

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 27-02-04 10:51

Uffe Holst skrev:

> [...]
> personbilstakst, selvom det var et stort skrummel, jeg kørte.
>
> Så ring og spørg dem, om noget lignende gælder hos dem.

Simon har allerede ringet til det...
Det tror jeg ihvertfald - det er lidt uklart hvilket indlæg han svarer på

Fra : Leonard

Dato : 27-02-04 11:49

simon <simon> wrote:

>Frederikshavn gøteborg og retur på lørdag med ekspres kr.2620,- en alm. bil
>koster under det halve.

Hvis du ellers kan søge om merudgifter dækket efter §84, så er dette
jo en oplagt ting at søge om.

Fra : Karl Ejnar Christens~

Dato : 29-02-04 13:20

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> wrote in message

> Hvis du ellers kan søge om merudgifter dækket efter §84, så er dette
> jo en oplagt ting at søge om.

Det har vi gjort, når vi skulle til Skotland. Det er DFDS, der sejler
Amsterdam-Newcastle, og he koster det ekstra 600 for høj bil.

Vi fik §84 dækning af denne merudgift, samt merudgift til handicapkahyt
kontra alm. billigste kahyt.

Men som sagt, det kræver, man er berettiget til §84 dækning.

--
Karl Ejnar

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-04 07:27

> Hvis du ellers kan søge om merudgifter dækket efter §84, så er dette
> jo en oplagt ting at søge om.

Lige en opfølgning på sagen.har søgt og fået bevilget kr. 4000 pr. år mere,
til mine medudgifter. sagen var hurtig at ordne pr. telefon, (fredag med en
hurtig sagsbehandler) fik svar med det samme. De kr. 4000 svarer til tre
turer om året.

Simon