Novel problemer... fortsat fra "Novel Cl32~
Fra : Peter @ Team-PsHdO

Dato : 16-02-04 21:20

Hej, så er det mig igen.....

Nu har jeg endelig, på grund af alt jeres hjælp (tak NG´ere), fået min XP
maskine til at logge på serveren, jeg troede ellers at jeg havde prøvet alt,
men så aligevel ikke.... Rammetypen blev som et sidste forsøg (igen troede
jeg) sat til 802.3, og så var der hul til serveren......

Nu kommer mit næste problem, hvorfor jeg har startet en ny tråd:

Når jeg på en Windows 98 maskine installere "Novel Cl32_2.20" default, så
logger maskinen fint på med mit brugernavn, og der kommer hul igennem til
printerne der sidder på serveren.
Når jeg logger på med samme brugernavn på min winXP maskine der køre
v4.9+sp1, eller på en win98 maskine der køre default "34CLT95e", så logger
den ikke rigtigt på af en eller anden grund.

På en 98 maskine får jeg følgende, når jeg logger på med en Novel Cl32_2.20:
Login på Server\Sys (F:)
Applic på Server (G:)
Pd2 på Server\Sys (H:)
Batch på Server\Applic (Y:)
Public på Server\Sys (Z:)
(Samt mulighed for at bruge de to printere på serveren)

Logger jeg derimod på med eks. min XP version 4.9+sp1, så får jeg kun to
drev op (jeg kan ikke lige huske hvilke), og ikke mulighed for at skrive ud
til printerne.

Nå, men dette er hvad jeg ellers har fundet ud af indtil nu:
Inde på Server\Sys er der en fil der heder Nwadmn3x.exe, med den kan jeg se
en linie under mit login der heder:
#CAPTURE L=3 Q=PQ-STARLC24 NB NFF NT TI=5
og den linie er det som om at client 2.20 ser fint, men XP client 4.9 ser
den ikke.....?
Vores server er en Novel Netware 4.11(DS)

Kort og godt:
Hvordan får jeg en client V4.9 til at reagere som en client v2.20....
Eller hvordan skriver jeg denne linie i et login script som en client v4.9
kan forstå...?

--
Hilsen // Regards
Peter @ Team-PsHdO

Fra : Olle

Dato : 17-02-04 20:26

Nu har jeg ikke fuldt med i hele "strengen" men har du opdateret din 4.11
med dit sidste nye servicepacks.

Olle

Fra : Peter @ Team-PsHdO

Dato : 17-02-04 22:47

Hej, tak for dit svar.....

> Nu har jeg ikke fuldt med i hele "strengen" men har du opdateret din 4.11
> med dit sidste nye servicepacks.

Nej, det tror jeg ikke at den er, det er serveren der er en v4.11, og
serveren røre jeg ikke ved.... (jeg tør ikke)
I de få tilfælde hvor der skal ændres noget på den, eller den skal flyttes
til en ny maskine, el.lign. så tilkalder vi en person udefra.....
Men sådan en person er dyr i drift, så alt det som jeg kan gøre selv, bliver
der sat stor pris på i firmaet....
Så altså...:
Den maskine jeg har problemer med er en XP maskine.
Den logger fint på serveren nu, og jeg får nogle drev op men ikke alle, og
jeg kan ikke skabe kontakt til printerne der sidder på serveren....
Alt dette kan man på en windows 98 maskine med en default installation af
Client 32_2.20 (med samme brugernavn + adgangskode), og det er det der undre
mig.....

--
Hilsen // Regards
Peter @ Team-PsHdO

Fra : Erik Klausen

Dato : 18-02-04 20:54

"Peter @ Team-PsHdO" <pwr43h@get2net.dk> wrote in

> [...]
> serveren.... Alt dette kan man på en windows 98 maskine med en default
> installation af Client 32_2.20 (med samme brugernavn + adgangskode),

Hej Peter.

Tillad mig at genoptage "Login script"-teorien fra din tidligere tråd.

Ved login-billedet klikker du "advanced", vælg fanen "Script", og
kontrollér at "Run scripts" er checked.

Er den det, så skriv hvilke drev der er mapped. Det kan måske give et tip.
Send også login script fra brugeren og fra brugerens container.

Med venlig hilsen
Erik Klausen

Fra : Olle

Dato : 19-02-04 12:17

Så vil jeg råde dig til at prøve dette.
Afinstaller 4.9 clienten i "tilføj/fjern programmer"
Indstaller NWClient32 4.83 SP2 og derefter SP3 opdateringen ovenpå

Når du indstaller 4.83 clienten. Så vælger du "Custom mode" så søger du for
at det kun er clienten og ikke andre ting er "vinget" af. Så vælger du ipx
only. Konfigurer den til "frame type" (802.2) i stedet for auto.

Så skulle du kunne køre.

Fra : Peter

Dato : 19-02-04 13:18

Hej til jer alle.

Tak for hjælpen.....

Jeg har nu fået "skidtet" til at virke.....

Det der var mit største problem var at jeg ikke kunne skrive ud på
printerne, men jeg fandt ud af at ved at gå ned i status linien i windows XP
og der klikke på det store "N", så kom der et rullegardin op med en linie
der heder: "Novel Capture printer port" der har jeg nu fået fat i vores
printere....
Vi bruger ikke de andre netværksdrev som der mangler til noget, kun "Applic
på Server (G)" bliver brugt, og det drev kommer op, så det er ok.....

Så nu er alt godt igen.
Det er bare lidt "slovt" at clienten ikke capture de printere der står
angivet under brugernavnet på serveren.... Det gjorde den gamle client 2.20
jo åbenbart....

Nå men tusind tak til alle jer der har hjulpet mig, uden hjælp og vejledning
havde jeg nok bare opgivet for lang tid siden.

Mvh.
Peter @ Team-PsHdO
www.nokia.dyndns.dk