SP: Hvor kraftig strømforsyning ???
Fra : "

Dato : 14-02-04 16:55

Hejsa...

Jeg har i et Chieftec Midi kabi fået opbygget en FTP server som jeg bl.a.
bruger i forbindelse med min website til download's af mine Trance/Dance
mixes.

I denne ftp server har jeg monteret 6 Maxtor hd'ere med i tilsammen en
kapacitet på ialt 870 GB., 512 MB. Kingston HyperX RAM, 32 MB. skærmkort, 3
Pabst 12/19db. + 2 "NoName" med blåt lys - blæsere, 1 floppy og et DVD rom.
MB'et er et ABIT BD-7 med en Intel Northwood-C P4/1,6 GHz-400 FSB. I
kabinettet er der som standard monteret en strømforsyning på 360 W.

Mit spørgmål er nu om denne strømforsyning nu osse er kraftig nok til at
forsyne hele serveren med energi/power nok?

Jeg har selv overvejet måske at købe en kraftigere PSU på f.eks. 400 -> 480
W., men - er det okay som det er nu eller...?

Mvh.
John

Fra : Esben

Dato : 14-02-04 23:36

"<-= J.H =->" <Spooky_M_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Mit spørgmål er nu om denne strømforsyning nu osse er kraftig nok til at
> forsyne hele serveren med energi/power nok?

Den 360 watt du bruger nu bør være rigeligt, såfremt den er af en ok
kvalitet. Hvis ikke maskinen går ned eller laver underlige ting, er det
sikkert fint. Prøv evt. at installere et program der kan overvåge de
forskellige spændinger fra PSU'en over længere tid, og se om de ser
nogenlunde stabile ud.

--
Esben

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 15-02-04 00:20

<-= J.H =-> skrev :
> [...]
480
> W., men - er det okay som det er nu eller...?

Her er en artikel der fortæller lidt om strømforbruget. Tallene er nok lidt
højt sat, men heller det en for lavt.
http://www17.tomshardware.com/howto/20040122/power_supplies-04.html

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/index.asp

Fra : Jonny Jensen

Dato : 15-02-04 23:40

> [...]
480
> W., men - er det okay som det er nu eller...?

Burde være rigeligt, jeg trækker et tilsvarende system (lidt mindre CPU,
flere ram, samme antal diske) og det hele kører på en AOpen 350 Watt,
temperaturstyret blæser. Den bliver aldrig så varm at blæseren stiger i
hastighed, den kører konstant på laveste.

Så, tror ikke der er nogen problemer der. Ingen grund til at opgradere jo,
hvis den ikke laver bøvl...

Jonny.

Fra : "

Dato : 16-02-04 01:44

Hej igen...

Mange tak for jeres tip og ideer.

Jeg har ikke oplevet at den har lavet noget bøvl med den nuværende
opsætning, så jeg lader den bare være som den er og sparer jo så osse de
penge som igen kan bruges til noget andet/nyt hardware jo...

Mvh.
John.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-02-04 09:51

In article <402e44cb$0$1654$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
Spooky_M_@hotmail.com says...

> Mit spørgmål er nu om denne strømforsyning nu osse er kraftig nok til at
> forsyne hele serveren med energi/power nok?

I dk.edb.hardware er der en del tråde omhandlende beregning af PSU.

Den seneste er indledt af Aksel Spandet den 12/2.

> Jeg har selv overvejet måske at købe en kraftigere PSU på f.eks. 400 -> 480
> W., men - er det okay som det er nu eller...?

Det kan beregnes - og det er bedre end gætværk.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen