[Eicon Diva TA] Omstillig mellem to analog~
Fra : Jørn Andersen

Dato : 10-02-04 02:48

Hej,

Hvordan er det nu, at man omstiller mellem de to analoge tlf.-udgange
på en Eicon Diva TA?
Jeg mener at have set det for længe siden (vist nok her i gruppen),
men kan ikke længere huske det ...

På forhånd tak,
Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : frank damgaard

Dato : 10-02-04 15:04

Jørn Andersen wrote:
> [...]

> på en Eicon Diva TA?
> Jeg mener at have set det for længe siden (vist nok her i gruppen),

du kunne prøve at bruge
http://groups.google.com/groups?meta=group%3Ddk.teknik.telefoni.isdn

Søg i gruppen efter "eicon diva omstilling"
og der dukker flere brugbare svar op.
(jeg har ikke medtage link, da de blive megalange....)

--
no signature :)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-02-04 17:51

In article <hsvgea.h2w@mkb84.ftn>, frank_spamtrap1@post.cybercity.dk
says...

Har du hørt om http://makeashorterlink.com ?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : frank damgaard

Dato : 10-02-04 19:58

Jesper G. Poulsen wrote:

> In article <hsvgea.h2w@mkb84.ftn>, frank_spamtrap1@post.cybercity.dk
> says...

> Har du hørt om http://makeashorterlink.com ?

jo, men bruger det normalt ikke, tager for lang tid
at bruge (med dialup internet).
....og hvad med den dag servicen ophører, eller linken slettes i databasen ?

Desuden direktlinket til denne gruppe i groups.google.com
kan måske også hjælpe andre .

--
no signature :)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-02-04 07:27

In article <hsvu1d.mvd@mkb84.ftn>, frank_spamtrap1@post.cybercity.dk
says...

> jo, men bruger det normalt ikke, tager for lang tid
> at bruge (med dialup internet).

Say what?

Den var lige så hurtig at anvende da jeg sad bag en ISDN-router som den
er nu med ADSL. Det tager et øjeblik.

> ...og hvad med den dag servicen ophører, eller linken slettes i databasen ?

Hvad hvis det oprindelige link forsvinder?

> Desuden direktlinket til denne gruppe i groups.google.com
> kan måske også hjælpe andre .

Jeg bruger makeashorterlink.com for så har mulighed for at hjælpe dem
der spør', meget bedre. Det kunne komme mig selv til gode en dag...

Fra : Jørn Andersen

Dato : 11-02-04 20:27

On 10 Feb 2004 18:58:25 GMT, frank damgaard
<frank_spamtrap1@post.cybercity.dk> wrote:

>jo, men bruger det normalt ikke, tager for lang tid
>at bruge (med dialup internet).
>...og hvad med den dag servicen ophører, eller linken slettes i databasen ?

Desuden synes jeg det er irriterende, at man kan se, hvor linket går
hen. Hvis det er et link man kender, er der jo ingen grund til at
følge det. Med "link-konvertering" er man næsten tvunmget til at
checke, om der måske skulle stå noget nyt.
Så jeg foretrækker klart lange links frem for de "forkortede".

>Desuden direktlinket til denne gruppe i groups.google.com
>kan måske også hjælpe andre .

Det hjalp i hvert fald mig

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-02-04 12:43

In article <o80l20pgqmcfkb533uc6eb859q0d89225m@4ax.com>, jorn@jorna.dk
says...

> Så jeg foretrækker klart lange links frem for de "forkortede".

Jeg medtager altid dem begge. Så kan man se hvor det peger hen og
alligevel klikke ind på det.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 12-02-04 17:15

On Thu, 12 Feb 2004 12:42:33 +0100, Jesper G. Poulsen
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

>In article <o80l20pgqmcfkb533uc6eb859q0d89225m@4ax.com>, jorn@jorna.dk
>says...

>Jeg medtager altid dem begge. Så kan man se hvor det peger hen og
>alligevel klikke ind på det.

Er der noget i vejen for at klikke ind på:
<url:
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&selm=MPG.1a958510e04d6087989c42%40dtext.news.tele.dk>
- ?

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jørn Andersen

Dato : 11-02-04 20:21

On 10 Feb 2004 14:03:46 GMT, frank damgaard
<frank_spamtrap1@post.cybercity.dk> wrote:

<snip>
>du kunne prøve at bruge
>http://groups.google.com/groups?meta=group%3Ddk.teknik.telefoni.isdn
>
>Søg i gruppen efter "eicon diva omstilling"
>og der dukker flere brugbare svar op.

Tak - det burde jeg nok selv have fundet ud af ...

Det rigtige svar ser ud til at være, at man kan omstille mellem de to
analoge porte på en Eicon Diva ved under samtale at:
1) Tryk R - afvent klartone - tryk *
2) Læg på, så vil den anden telefon ringe.

Det kræver, at der abonneres på "Parkering", men det skulle vist være
standard på alle ISDN-abonnementer i dag.

For at kunne bruge R-tasten skal der være monteret sløjfebryder på den
telefon, der skal omstille.
Hvis ikke der er monteret sløjfebryder, kan man i stedet for at trykke
R blot trykke *kortvarigt* på "telefongaflen", indtil der kommer en
klartone. (Det er vist det, der nogle kaldes steder "Flash".) Herefter
trykkes *.

Det virker OK hos mig - som ikke har sløjfebryder.
Så mit problem ser ud til at være løst. Dog kan jeg ikke få den til at
trække samtalen tilbage, hvilket man skulle kunne gøre med R-tasten
("Flash"). Men pyt.

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : frank damgaard

Dato : 11-02-04 22:50

Jørn Andersen wrote:

> [...]

> analoge porte på en Eicon Diva ved under samtale at:
> 1) Tryk R - afvent klartone - tryk *
> 2) Læg på, så vil den anden telefon ringe.

Med Zyxel Omninet (Plus/LCD/...) er parkering ikke nødvendig.
Omstilling sker internt mellem de 2 analoge telefonudgange.
man kan dog IKKE omstille mellem en analog telefon og en
ISDN telefon. (ikke uden parkering og at ISDN TA'en supporterer
det på de analoge telefonudgange)

> Det kræver, at der abonneres på "Parkering", men det skulle vist være
> standard på alle ISDN-abonnementer i dag.

muligvis er "Parkering" ikke krævet.

> [...]
> R blot trykke *kortvarigt* på "telefongaflen", indtil der kommer en
> klartone. (Det er vist det, der nogle kaldes steder "Flash".) Herefter

kort tryk på "gaflen" svarer til "R" eller "Flash".
I Zyxel Omninet kan man indstille hvor lang/kort dette tryk må være,
måske det samme er muligt i Eicon Diva.

> [...]
> Så mit problem ser ud til at være løst. Dog kan jeg ikke få den til at
> trække samtalen tilbage, hvilket man skulle kunne gøre med R-tasten

På Zyxel Omninet kan man også ringe internet mellem de
2 lokale analoge telefonudgange, og omstille en samtale
til den anden analoge telefon.
Check evt. i manualen om ikke Eicon Diva kan noget lignende.

--
no signature :)