førtidig-invalidebiludskiftning
Fra : Robert Refsgaard

Dato : 07-02-04 23:25

Vi skal skifte vores nuværende uhensigtsmæssige invalidebil ud - førtidig.
Det vil sige der resterer nu blot 4 mdr.
En 4 mdr's behandlingstid i amtet tog 5 mdr.
Jeg ringede til vores gamle kommune, for at få den rigtige dato at vide.
Det bliver 1. juni, der er den sidste indbetalings dag.
Så spørger damen, om jeg vil vide hvilket beløb det drejer sig om?
Jo tak. Det bliver 4 måneder af det adragspligtige samt 4 mdr. af det
'afdragsfrie' lån svarende til 8 mdr. ialt. ????? Jo det er da fordi det er
en førtidig udskiftning!!!

Har I nogen fornuftige forklaringer på, at man skal betale et afdragsfrit ud!

--------------------
MVH robert
--------------------
Smil - det smitter
Lisbeths hjemmeside er her: http://www.mydo.dk

Fra : Leonard

Dato : 07-02-04 23:51

"Robert Refsgaard" <robertr@privat.dk> wrote:

>Det bliver 4 måneder af det adragspligtige samt 4 mdr. af det
>'afdragsfrie' lån svarende til 8 mdr. ialt.

Sådan er reglerne hvis fx en ægtefælle overtager bilen efter at ejeren
(den der har fået bevilget bilen) er død.

Men her er der jo tale om en udskiftning og så afleverer I vel den
eksisterende bil i bytte for den nye?
Er den nye bil en §4 eller §6?
--
Thomas Leonard Gertz - http://ryk.dk
Brug Tilgængelighedsbasen, nu mere end 1100 steder