|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | vfr750 - cbr600F2 ?? Fra : J.C.Kløve
 | 
 Dato :  12-01-04 22:28
 | 
 |  | 
 
            Ok fristelser er store, og nu er jeg trods alt ved at friste mig
 selv - så kommer det uundgåelige såørgsmål...
 hvilken
 jeg har aktuelt set på to maskiner der frister
 en
 VFR750 F fra 1992 med 42kkm på tælleren i grønmetallic
 den anden en
 CBR600F2 fra 1995 med 54kkm på tælleren. Bordeaux-Sort
 begge med en "historie" i form af service mv. angiveligt skadesfrie
 Historier - erfaringer - "gode råd" efterlyses
 hvad skal jeg se efter på hhv den ene og den anden
 jeg lægger vægt på lige dele sjov og touring (træf og en lille tur
 til frankrig ol.)
 -- 
 Dun@nt
 XJ600 - 51J  - Der er MÅSKE nød till at tage en sæson mere da
 madkassen skulle skiftes
http://www.dfmc.dk/?id=223 |  |  | 
  Bjørn S (12-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn S
 | 
 Dato :  12-01-04 22:58
 | 
 |  | 
 "J.C.Kløve" <spamdun@nt@mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:btv3ho$t2b$1@sunsite.dk...
 > Dun@nt
 > XJ600 - 51J  - Der er MÅSKE nød till at tage en sæson mere da
 > madkassen skulle skiftes
 Tror jeg ikke meget på, nu er må ha-må ha syndromet startet.
 There ain't no cure, there ain't no cure, there aint no cure for .....     --
 /Bjørn
            
             |  |  | 
  MKS - 74 (13-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : MKS - 74
 | 
 Dato :  13-01-04 00:02
 | 
 |  | 
 
            On Mon, 12 Jan 2004 22:28:21 +0100, "J.C.Kløve" <spamdun@nt@mail.dk>
 wrote:
 >Ok fristelser er store, og nu er jeg trods alt ved at friste mig
 >selv - så kommer det uundgåelige såørgsmål...
 >hvilken
 Og det uundgåelige svar.....U decide    >jeg har aktuelt set på to maskiner der frister
 >
 >en
 >VFR750 F fra 1992 med 42kkm på tælleren i grønmetallic
 Man kan undre sig lidt over km-tallet der virker noget lavt for en
 maskine af den type,ikke at det dog nødvendigvis er suspekt...
 >den anden en
 >CBR600F2 fra 1995 med 54kkm på tælleren. Bordeaux-Sort
 No such thing...En CBR600 fra 1995 (produktionsår) er en F3'er    >begge med en "historie" i form af service mv. angiveligt skadesfrie
 Det er jo bare fint...
 >Historier - erfaringer - "gode råd" efterlyses
 Afgør hvad der betyder mest for dig,begge _kan_ både sport og
 touring,men er dog alligevel væsensforskellige....CBR'eren er 75-80%
 sport og 20-25% touring,omvendt for Vifferen.
 >hvad skal jeg se efter på hhv den ene og den anden
 Gider jeg ikke lige idag...  ,udover at det hver for sig indenfor
 hver deres felt,måske nok er noget af det mest holdbare der er lavet.
 >jeg lægger vægt på lige dele sjov og touring (træf og en lille tur
 >til frankrig ol.)
 Det lyder mest som Vifferen...
 -- 
 -Michael
 Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/ |  |  | 
  Kristoffer Lippert (13-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kristoffer Lippert
 | 
 Dato :  13-01-04 03:02
 | 
 |  | 
 "MKS - 74" <priller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
 news:oq9600t9fq2s2m5bn6osvlsscd10iejlfn@4ax.com...
 > On Mon, 12 Jan 2004 22:28:21 +0100, "J.C.Kløve" <spamdun@nt@mail.dk>
 > wrote:
 [snippetisnip]
 > >jeg lægger vægt på lige dele sjov og touring (træf og en lille tur
 > >til frankrig ol.)
 >
 > Det lyder mest som Vifferen...
 >
 Ja, vifferen ville også være mit gæt. Jeg kunne godt forestille mig mange
 timer på en CBR600 bliver lidt anstrengende, med mindre man er ligeså kæk
 som jeg, der tog turen til Ilmenau og retur på et døgn (1800km) på en GPZ500
   Så altså, når du skal til frankrig med en tøs bagpå, så bliver du nok
 gladest for vifferen. Men CBR'n er jo nyest og mest sporty af de to. Det er
 et svært valg. Plat eller krone    Mvh
 /Kristoffer
            
             |  |  | 
  Wheeler (13-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Wheeler
 | 
 Dato :  13-01-04 00:23
 | 
 |  | 
 
            "J.C.Kløve" <spamdun@nt@mail.dk> wrote
 > VFR750 F fra 1992 med 42kkm på tælleren i grønmetallic
 [klip]
 Husk at det er årgangen og ikke indreg. tidspunktet, der er afgørende. Lige
 mht. VFR er der en del som har brændt fingerne (i et konkret tilfælde, er
 der blevet betalt RC 36 pris (mono bagsvinger) for en RC 24-model
 =   > Historier - erfaringer - "gode råd" efterlyses
 > hvad skal jeg se efter på hhv den ene og den anden
 [klip]
www.vfr.dk  -> shopping guide
 --
 Wheeler
http://link.dfmc.dk/26 Nysynet Peugeot 205 har interesse
 VFR  750 F
 TDR 125 R
            
             |  |  | 
  brobaek (13-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : brobaek
 | 
 Dato :  13-01-04 22:40
 | 
 |  | 
 
            "Wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> wrote in message
 news:__FMb.7036
 > [klip]
 > Husk at det er årgangen og ikke indreg. tidspunktet, der er afgørende.
 Lige
 > mht. VFR er der en del som har brændt fingerne (i et konkret tilfælde, er
 > der blevet betalt RC 36 pris (mono bagsvinger) for en RC 24-model
 > =   Hvor stor er forskellen på en pre90'er og en post90'er ?
 Så vidt jeg lige kunne se i dba, så hopper prisen på brugte fra ca. 48-52
 tkr til 65-80 tkr. deromkring.
 Det kan vel ikke bare være mono-bagsvingeren som medfører de ca. 20tkr kr.
 prisforskel ?
 Er modellen ændret så markant, eller er det måske en lille smule "hysteri"
 som medfører en prisstigning på ca. 40% mellem 86-89'ere og 90-93'ere ?
 Mvh
 Martin
            
             |  |  | 
   lange (14-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : lange
 | 
 Dato :  14-01-04 09:30
 | 
 |  | 
 
            > Hvor stor er forskellen på en pre90'er og en post90'er ?
 >
 > Så vidt jeg lige kunne se i dba, så hopper prisen på brugte fra ca. 48-52
 > tkr til 65-80 tkr. deromkring.
 >
 > Det kan vel ikke bare være mono-bagsvingeren som medfører de ca. 20tkr kr.
 > prisforskel ?
 > Er modellen ændret så markant, eller er det måske en lille smule "hysteri"
 > som medfører en prisstigning på ca. 40% mellem 86-89'ere og 90-93'ere ?
 Mellem årgang 89 og 90 er der ændringer stort set overalt på mc'en. De
 fleste af ændringerne er af kosmetisk art, men hele layoutet af mc'en er
 ændret fra det sportslige (som RC24'eren faktisk var da den kom frem) over
 mod der lidt mere touringprægede. Moment kurven er glattet lidt og
 effektkurven er rykket lidt ned i omdr. Mc'en er også blevet noget tungere
 (enkeltsvingeren er tungere end den gamle dobbeltsvinger) og også vægt
 fordelingen er ændret til det lidt mere næsetunge. Hvor meget det er i %
 eller kilo ved jeg ikke men det føles.
 Internt i motoren er der også sket ændringer bla ved gearskifte mekanismen,
 tandhjulstårnene og kanstfølgerne.
 Om disse ændringer er 20kkr værd må være op til den enkelte, men da de
 fleste jo køber mc med hjertet istedet for hjernen, kunne jeg forestille mig
 at bagsvingeren samt frygten for at købe for gammelt står for størstedelen
 af de 20kkr.
 Lange
www.vfr.dk |  |  | 
    Armand (14-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  14-01-04 19:22
 | 
 |  | 
 "lange" <morten.lange@postman.dk> skrev i en meddelelse
 news:bu2ulf$clh1n$1@ID-142696.news.uni-berlin.de...
 > > Hvor stor er forskellen på en pre90'er og en post90'er ?
 > >
 > > Så vidt jeg lige kunne se i dba, så hopper prisen på brugte fra ca.
 48-52
 > > tkr til 65-80 tkr. deromkring.
 > > Det kan vel ikke bare være mono-bagsvingeren som medfører de ca. 20tkr
 kr.
 > > prisforskel ?
 > > Er modellen ændret så markant, eller er det måske en lille smule
 "hysteri"
 > > som medfører en prisstigning på ca. 40% mellem 86-89'ere og 90-93'ere ?
 >
 > Mellem årgang 89 og 90 er der ændringer stort set overalt på mc'en. De
 > fleste af ændringerne er af kosmetisk art, men hele layoutet af mc'en er
 > ændret fra det sportslige over mod der lidt mere touringprægede.
 > Om disse ændringer er 20kkr værd må være op til den enkelte, men da de
 > fleste jo køber mc med hjertet istedet for hjernen, kunne jeg forestille
 mig
 > at bagsvingeren samt frygten for at købe for gammelt står for størstedelen
 > af de 20kkr.
 
 Èn ting der vitterligt ér "for gammelt" på de tidlige uden mono-svingeren,
 er
 dækdimensionerne, derved af forhjulet er i 16" hvortil det bliver sværere og
 sværere at skaffe dæk ( = udvalget bliver mere og mere indskrænket) :-|
 
 --
 Armand.
 (Notorisk Honda-hader der dog har respekt for lige dé to modeller)
 
 
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
     Jens Jacob Bager Jen~ (14-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~
 | 
 Dato :  14-01-04 20:01
 | 
 |  | 
 > Èn ting der vitterligt ér "for gammelt" på de tidlige uden
 > mono-svingeren, er
 > dækdimensionerne, derved af forhjulet er i 16" hvortil det bliver
 > sværere og sværere at skaffe dæk ( = udvalget bliver mere og mere
 > indskrænket) :-|
 
 Hej Armand
 
 86-87 modellen har 18" bag 16" foran
 88-89 modellen har (smalle) 17" for og bag
 
 --
 Mojn Jens Bager Jensen
 Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
 Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
 Træt af spam -> nospam.dkfritidmotorcykel.dk
 
 
 
 
 |  |  | 
      Armand (15-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  15-01-04 17:10
 | 
 |  | 
 "Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
 meddelelse news:3lgNb.2311$my3.257@news.get2net.dk...
 >
 > > Èn ting der vitterligt ér "for gammelt" på de tidlige uden
 > > mono-svingeren, er dækdimensionerne, derved af forhjulet
 > > er i 16" hvortil det bliver sværere og sværere at skaffe dæk
 >
 > 86-87 modellen har 18" bag 16" foran
 > 88-89 modellen har (smalle) 17" for og bag
 
 OK!
 
 --
 Armand.
 (der stedse bliver klogere og klogere)
 
 
 
 
 |  |  | 
       Wheeler (15-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Wheeler
 | 
 Dato :  15-01-04 20:19
 | 
 |  | 
  "Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
 > meddelelse news:3lgNb.2311$my3.257@news.get2net.dk...
 Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote
 > > > Èn ting der vitterligt ér "for gammelt" på de tidlige uden
 > > > mono-svingeren, er dækdimensionerne, derved af forhjulet
 > > > er i 16" hvortil det bliver sværere og sværere at skaffe dæk
 > >
 Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev
 > > 86-87 modellen har 18" bag 16" foran
 > > 88-89 modellen har (smalle) 17" for og bag
 >
 >
 Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote
 OK!
 > Armand.
 > (der stedse bliver klogere og klogere)
 >
 [KLIP]
 Hey Armand, den kunne du ellers godt have lavet en "½-redder" på!! Du skrev
 jo "tidlige" og de tidlige VFR'ere uden monosviner har jo faktisk 18/16
 fælge =   --
 Wheeler
http://link.dfmc.dk/26 VFR  750 F
 TDR 125 R
            
             |  |  | 
        Jes Vestervang (15-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jes Vestervang
 | 
 Dato :  15-01-04 21:52
 | 
 |  | 
 
            Wheeler wrote:
 > og de tidlige VFR'ere uden monosviner
 Monosviner... Hehe    -- 
 mvh Jes Vestervang
            
             |  |  | 
        Armand (15-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  15-01-04 22:57
 | 
 |  | 
 "Wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:SHBNb.3982$r24.3336@news.get2net.dk...
 >
 >  "Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
 > > meddelelse news:3lgNb.2311$my3.257@news.get2net.dk...
 >
 > Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote
 > > > > Èn ting der vitterligt ér "for gammelt" på de tidlige uden
 > > > > mono-svingeren, er dækdimensionerne, derved af forhjulet
 > > > > er i 16" hvortil det bliver sværere og sværere at skaffe dæk
 > > >
 > > > 86-87 modellen har 18" bag 16" foran
 > > > 88-89 modellen har (smalle) 17" for og bag
 >
 > OK!
 > > Armand.
 > > (der stedse bliver klogere og klogere)
 >
 > Hey Armand, den kunne du ellers godt have lavet en "½-redder" på!! Du
 > skrev jo "tidlige" og de tidlige VFR'ere uden monosviner har jo faktisk
 18/16
 > fælge =   Shit. Jeg snorksover      --
 Armand.
 (der ellers nok har slidt grundigt på begrebet "½-redder")
            
             |  |  | 
  Wheeler (13-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Wheeler
 | 
 Dato :  13-01-04 00:03
 | 
 |  | 
 "J.C.Kløve" <spamdun@nt@mail.dk> wrote
 > VFR750 F fra 1992 med 42kkm på tælleren i grønmetallic
 [klip]
 Husk at det er årgangen og ikke indreg. tidspunktet, der er afgørende. Lige
 mht. VFR er der en del som har brændt fingerne (i et konkret tilfælde, er
 der blevet betalt RC 36 pris (mono bagsvinger) for en RC 24-model
 =   > Historier - erfaringer - "gode råd" efterlyses
 > hvad skal jeg se efter på hhv den ene og den anden
 [klip]
www.vfr.dk  -> shopping guide
 --
 Wheeler
http://link.dfmc.dk/26 Nysynet Peugeot 205 har interesse
 VFR  750 F
 TDR 125 R
            
             |  |  | 
  Bo-gsxR (13-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bo-gsxR
 | 
 Dato :  13-01-04 08:11
 | 
 |  | 
 
            > jeg har aktuelt set på to maskiner der frister
 > VFR750 F fra 1992 med 42kkm på tælleren i grønmetallic
 > CBR600F2 fra 1995 med 54kkm på tælleren. Bordeaux-Sort
 1. km. tallet skal du ikk bekymre dig om i nogle af tilfældene
 ganske normalt.
 2. vfr= ½ sport ½ touring. ( se vfr.dk de deltager ofte
 på banedage, og laver også en selv i 2004! ).
 3. prøv dem begge der er stor foreskel.
 VFR - 4cyl V-motor 750ccm - der både har bundtræk
 og rykker godt mellem 7 og 10.000 omdr.
 CBR 4cyl. r-motor 600ccm rykker mellem 8-12.000 omdr.
 under 8 rimlig død IMO.
 4. vfr'eren har tandhjulsdrevne knastaksler som Aldrig bliver slidt op,
 eller skal justeres.
 cbr'eren har kædetrukne knaster, som bliver slidt og med tiden
 have skiftet kæden ud.
 vfr'eren har 250ccm mere og derfor mere overskud, man bruger
 færre omdr. ved norm. kørsel. = mindre slid/stres af motoren.
 5. med VFR'eren kan du blive medlem af en fed landsdækkende
 klub www.vfr.dk  kig ind    cbr'eren er dog 20kg. lettere og mere sportslig i designet, og
 føles lettere at håndtere.
 Men lad ikk os bestemme    Prøv dem begge i en 1 time eller 2.
 10 min. er ikk nok. og prøv dem på alle slags veje hvis muligt.
 både bykørsel og landeveje og på de helt små veje også.
 hvis du skal have 1 passagere bagpå en gang  i mellem,
 så vil jeg dog fraråde cbr'ern da den mangler lidt ccm. og
 en bedre siddeplads bagpå.
 bo-gsxR
            
             |  |  | 
  Jens Jacob Bager Jen~ (13-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~
 | 
 Dato :  13-01-04 08:24
 | 
 |  | > cbr'eren har kædetrukne knaster, som bliver slidt og med tiden
 > have skiftet kæden ud.
 
 Jeg skiftede min knastkæde efter 75.000km. Den var ikke slidt helt op endnu.
 Det er nemt, og man kan montere en uendelig kæde uden at skulle adskille
 den, da kæden sidder ydderst i højre side. Et værksted burde tage en time
 for jobbet under ventil service. Ikke et argument der skulle bestemme valget
 af MC.
 
 --
 Mojn Jens Bager Jensen
 Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
 Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
 Træt af spam -> nospam.dkfritidmotorcykel.dk
 
 
 
 
 |  |  | 
   Bo-gsxR (13-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bo-gsxR
 | 
 Dato :  13-01-04 08:34
 | 
 |  | 
 
            > Jeg skiftede min knastkæde efter 75.000km. Den var ikke slidt helt op
 endnu.
 > Det er nemt, og man kan montere en uendelig kæde uden at skulle adskille
 > den, da kæden sidder ydderst i højre side. Et værksted burde tage en time
 > for jobbet under ventil service.
  Ikke et argument der skulle bestemme valget
 > af MC.
 næ det er det ikke, blot et argument for at der noget der ikke
 er som det bør være!    hvorfor bygge hus ½ m fra kanten af møes klint    bo-gsxR ( som frygter denne tråd bliver lang )
            
             |  |  | 
  Jens Jacob Bager Jen~ (13-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~
 | 
 Dato :  13-01-04 08:30
 | 
 |  | 
 
            > VFR750 F fra 1992 med 42kkm på tælleren i grønmetallic
 > CBR600F2 fra 1995 med 54kkm på tælleren. Bordeaux-Sort
 > begge med en "historie" i form af service mv. angiveligt skadesfrie
 Her er mine tips i forbindelse med CBR 600 F2 køb:
 CBR ejere tror de ejer guldet. De er ikke mere end 57-59K værd. Jeg ved godt
 jeg selv kører på sådan en, men de er lidt dyre  Led lidt brugt, og du
 finder en til fornuftige penge. Vær ikke så bange for kilometer på klokken,
 hvis den er blevet passet på. Jeg ville købe en med komplet servicebog. Det
 giver dig en idé om kilometerne passer, samt vished om at den er blevet
 passet. Min har gået næsten 113.000km og lyder rigtigt godt i motoren. De
 kører altså langt.
 Hints
 Motoren skal spinde unden mislyde overhovedt. Den skal trække rent fra
 1500rpm i 4. gear. Ikke hårdt, men uden at hoppe eller lyde mærkeligt i
 motoren. Giv den fuld gas fra 1500rpm i 2. gear med gennemvarm motor, helt
 op til det røde område, og lad den motorbremse til 2000rpm i gen, og giv
 fuld hane igen til begrænseren ved 13500. Kan den det uden at ryge blåt og
 uden at springe ud af 2. gear, er gearkassen ok, og motoren bruger ikke
 olie.
 Mål spændningen over batteriet ved 5000rpm. Den skal vise max 15V
 Regulator/omformeren går på alle cykler, også Honda
 Slip styret under motorbremse mellen 80 og 60. Den skal ikke slå i styret.
 Hvis du vipper den op på centalstøttebenet og får sælger til at sætte sig på
 bagsædet kontrollere du at styret går løst og ikke "går i hak" lige ud.
 Kronrørslejerne er originalt kuglelejer de skal som regel skiftes til
 rullelejer ved 40.000km da folk ikke smører dem.
 Lad være med at stille dig tilfreds med gamle halvslidte dæk. Kontroller
 datoen. De skal max være et par år gamle. Det skal være samme dæk for og bag
 og størrelsen skal være den originale 120/60 - 160/60. Motoren trækker pænt,
 og får somregel god holdbarhed ud af et sæt dæk. Jeg anbefaler følgende dæk:
 Sport: BT010, Pilot Sport eller Sportec M1 eller Diablo. Touring: BT020,
 Pilot Road
 Hvis du vil vide alderen på dækket kigger du på DOT mærket. DOT mærket
 finder du på den ene side af dækket. Der står DOT xxxxxxxxxxxxx YYY eller
 DOT  xxxxxxxxxxxxx YYYY. X'erne er en masse bogstaver som ikke har nogen
 betydning for alderen. De første to Y'er er ugen dækket er produceret i. Det
 (de) sidste Y(er) er årstallet. Efter år 2000 er man begyndt at skrive 00
 istedet for bare 0 for årstal. Står der DOT xxxxxxxxxxxxx 273 er det
 produceret uge 27 i 1993 (eller 1983). Lad være med at køre med dæk der er
 over 4 år gamle.
 Ellers er bagdæmperen sikkert ved at ryge på den. 10år tager livet af selv
 den bedste bagdæmper (3000kr). Kontroller de sædvanlige sliddele som kædekit
 (1200kr) bremseskiver (2000kr) tændrør (440kr) og luftfilter (300kr) Chek
 hvornår bagsvinger og affjedringslinks samt kronrørslejer er smurt og find
 ud af hvornår forgaffelolien er skiftet og ventilerne er stillet. Det er
 altid forsømt. Brug det til at presse prisen. Hvis ikke du gider at forsøge
 dig selv koster det en herregård ved en forhandler.
 Læs mere her http://www.dmcn.dk/  under Motorcykel anmeldelser.
 -- 
 Mojn Jens Bager Jensen
 Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
 Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
 Træt af spam -> nospam.dkfritidmotorcykel.dk
            
             |  |  | 
  Jens Jacob Bager Jen~ (13-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~
 | 
 Dato :  13-01-04 08:37
 | 
 |  | > CBR600F2 fra 1995 med 54kkm på tælleren. Bordeaux-Sort
 
 En CBR F2 er produceret mellem 1991 og 1994 med en opdatering i 1993. Din
 model er en 1994'er der blev solgt i 1995.
 
 Den opdaterede F2 model har alufarvede gaffelben og bremsekalibere foran
 samt alu holdere til de bagerste fodhvilere samt piggiebag bagdæmper og
 forgaffelben med justerbar returdæmpning. Så er du sikker på det ikke en CBR
 fra 1991 der har kørt ræs 4 år = skamsmadret, og fået en 1994 kåbe ved
 indregistreringen.
 
 --
 Mojn Jens Bager Jensen
 Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
 Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
 Træt af spam -> nospam.dkfritidmotorcykel.dk
 
 
 
 
 |  |  | 
  Bo-gsxR (13-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bo-gsxR
 | 
 Dato :  13-01-04 08:41
 | 
 |  | 
 > Den opdaterede F2 model har alufarvede gaffelben og bremsekalibere foran
 se det er en go detalje at holde øje med, hvem vil da ha en mc uden
 bremsekalibere foran?...
   bo-gsxr som ikk ku la være    |  |  | 
   Anders Thorup (13-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Anders Thorup
 | 
 Dato :  13-01-04 16:00
 | 
 |  | 
 
            Bo-gsxR wrote:
 >> Den opdaterede F2 model har alufarvede gaffelben og bremsekalibere
 >> foran
 >
 > se det er en go detalje at holde øje med, hvem vil da ha en mc uden
 > bremsekalibere foran?...
 >
 >    > bo-gsxr som ikk ku la være    ROFL    En der måske altid kører på baghjulet!?!?
 -- 
 -- 
 MVH / Best Regards
 Anders Thorup
 Suzuki GSX 250 EX
Http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup |  |  | 
  Jens Jacob Bager Jen~ (13-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~
 | 
 Dato :  13-01-04 08:49
 | 
 |  | 
 
            > jeg har aktuelt set på to maskiner der frister
 > VFR750 F fra 1992 med 42kkm på tælleren i grønmetallic
 > CBR600F2 fra 1995 med 54kkm på tælleren. Bordeaux-Sort
 Hej Kløve
 Begge cykler er fede modeller med ry for at gå godt og langt. Vær sikker på
 din VFR har monobagsvinger, da der findes mange overgemte RC24 (87-90)
 modeller derude.
 Begge cykler tourer fint, og kører fint på de små sjove veje. Hvad man
 vælger er mere op til ejeren. Kort fortalt ville jeg vælge den du synes ser
 fedest ud.    CBR'en er lidt mere ræset, og VFR'en er lidt mere touring,
 men de kan begge to alting, da de jo er Honda's "F" modeller ("Do
 everything").
 Jeg ville ikke være bange for en tur til sydfrankrig på min CBR. Jeg synes
 man sidder godt, og jeg har ikke fået klager fra bagsædet, ikke lige som min
 XJ600 magen til din. Der fik bagsædet rigtig mange klager.
 Den kører godt om hjørner og kører økonomisk (18km/L) og fornuftigt hvis det
 er det man vil. Skal det gå stærkt skal man geare ned. Sådan er det. Det er
 en 600cc, og de har ikke en 1000'ers bundtræk. Til gengæld sker der noget
 når man gearer ned, og CBR'en lyder som om den kan lide at få snoninger.
 Lige meget hvilken model du køber, så vil jeg afsætte penge til en ny
 bagdæmper og nye forgaffelfjedre. På en 10-12 år gammel cykel vil det være
 en stor forbedring at skifte den ud. Jeg var meget glad for jeg skiftede min
 ud. Der forvandlede motorcyklen fuldstændigt.
 -- 
 Mojn Jens Bager Jensen
 Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
 Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
 Træt af spam -> nospam.dkfritidmotorcykel.dk
            
             |  |  | 
  Wheeler (13-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Wheeler
 | 
 Dato :  13-01-04 10:38
 | 
 |  | Jens Jacob Bager Jensen wrote:
 
 > Begge cykler er fede modeller med ry for at gå godt og langt. Vær sikker på
 > din VFR har monobagsvinger, da der findes mange overgemte RC24 (87-90)
 > modeller derude.
 
 [klip]
 
 RC24 ligger i 1986-1989 (90 er året, hvor proarmen kom ind i billedet)
 
 Wheeler
 VFF 750F
 TDR 125R
 
 
 
 |  |  | 
  Ronni S?rensen (13-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ronni S?rensen
 | 
 Dato :  13-01-04 13:34
 | 
 |  | 
 
            "Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message news:<upNMb.1606$AM3.940@news.get2net.dk>...
 > > jeg har aktuelt set på to maskiner der frister
 > > VFR750 F fra 1992 med 42kkm på tælleren i grønmetallic
 > > CBR600F2 fra 1995 med 54kkm på tælleren. Bordeaux-Sort
 > 
 > Hej Kløve
 > 
 > Begge cykler er fede modeller med ry for at gå godt og langt. Vær sikker på
 > din VFR har monobagsvinger, da der findes mange overgemte RC24 (87-90)
 > modeller derude.
 > 
 > Begge cykler tourer fint, og kører fint på de små sjove veje. Hvad man
 > vælger er mere op til ejeren. Kort fortalt ville jeg vælge den du synes ser
 > fedest ud.    CBR'en er lidt mere ræset, og VFR'en er lidt mere touring,
 > men de kan begge to alting, da de jo er Honda's "F" modeller ("Do
 > everything").
 > 
 > Jeg ville ikke være bange for en tur til sydfrankrig på min CBR. Jeg synes
 > man sidder godt, og jeg har ikke fået klager fra bagsædet, ikke lige som min
 > XJ600 magen til din. Der fik bagsædet rigtig mange klager.
 > 
 > Den kører godt om hjørner og kører økonomisk (18km/L) og fornuftigt hvis det
 > er det man vil. Skal det gå stærkt skal man geare ned. Sådan er det. Det er
 > en 600cc, og de har ikke en 1000'ers bundtræk. Til gengæld sker der noget
 > når man gearer ned, og CBR'en lyder som om den kan lide at få snoninger.
 > 
 > Lige meget hvilken model du køber, så vil jeg afsætte penge til en ny
 > bagdæmper og nye forgaffelfjedre. På en 10-12 år gammel cykel vil det være
 > en stor forbedring at skifte den ud. Jeg var meget glad for jeg skiftede min
 > ud. Der forvandlede motorcyklen fuldstændigt.
 Hej Kløve..
 jeg har en VFR og da jeg skulle købe, stod valget os imellem en cbr
 600 og en vfr 750.. jeg valgte vfr'en, fordi den har en kanon god v4
 motor..
            
             |  |  | 
   Wheeler  (13-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Wheeler
 | 
 Dato :  13-01-04 14:15
 | 
 |  | 
 
            Ronni S?rensen wrote:
 > jeg har en VFR og da jeg skulle købe, stod valget os imellem en cbr
 > 600 og en vfr 750.. jeg valgte vfr'en, fordi den har en kanon god v4
 > motor..
 [KLIP]
 Og en CBR 600 har en kanon god række 4    Wheeler
 VFR 750F
 TDR 125R
            
             |  |  | 
  Anders Thorup (13-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Anders Thorup
 | 
 Dato :  13-01-04 16:20
 | 
 |  | 
 
            J.C.Kløve wrote:
 > Ok fristelser er store, og nu er jeg trods alt ved at friste mig
 > selv - så kommer det uundgåelige såørgsmål...
 > hvilken
 >
 > jeg har aktuelt set på to maskiner der frister
 >
 > en
 > VFR750 F fra 1992 med 42kkm på tælleren i grønmetallic
 >
 > den anden en
 > CBR600F2 fra 1995 med 54kkm på tælleren. Bordeaux-Sort
 >
 > begge med en "historie" i form af service mv. angiveligt skadesfrie
 >
 > Historier - erfaringer - "gode råd" efterlyses
 > hvad skal jeg se efter på hhv den ene og den anden
 >
 > jeg lægger vægt på lige dele sjov og touring (træf og en lille tur
 > til frankrig ol.)
 Hvad med den her?? fundet på DBA
 Honda VFR 750, 750 ccm, '90, km 680.000, Rø, m.afgift, Kører perf. - nye
 dæk. Import fra sydtyskland, ej regnvejrskørsel. Skal synes  68.500Kr
 Hmmm godt nok har jeg hørt at det er en solid motor,, meeeen 17 gange rundt
 om jorden er aligevel en slat!!
 -- 
 -- 
 MVH / Best Regards
 Anders Thorup
 Suzuki GSX 250 EX
Http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup |  |  | 
  Bo-gsxR (13-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bo-gsxR
 | 
 Dato :  13-01-04 18:55
 | 
 |  | 
 
            > Honda VFR 750, 750 ccm, '90, km 680.000, Rø, m.afgift, Kører perf. - nye
 > dæk. Import fra sydtyskland, ej regnvejrskørsel. Skal synes  68.500Kr
 >
 > Hmmm godt nok har jeg hørt at det er en solid motor,, meeeen 17 gange
 rundt
 > om jorden er aligevel en slat!!
 når nathuen er online, kan jeg henvise til en artikel som jeg lige har
 lagt op. det er om en englænder som har kørt over 660.000 på en vfr.
 han skriver lidt om hans køre måde osv.
http://dfm.nathue.dk/bogsxr  find "km.jpeg"
 bo-gsxR
            
             |  |  | 
  Jens Jacob Bager Jen~ (13-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~
 | 
 Dato :  13-01-04 17:15
 | 
 |  | > Historier - erfaringer - "gode råd" efterlyses
 > hvad skal jeg se efter på hhv den ene og den anden
 
 Jeg har smidt en buyers guide i Dk binaer uder tråden "CBR 600
 brugtkøbsguide"
 
 --
 Mojn Jens Bager Jensen
 Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
 Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
 Træt af spam -> nospam.dkfritidmotorcykel.dk
 
 
 
 
 |  |  | 
  J.C.Kløve (14-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : J.C.Kløve
 | 
 Dato :  14-01-04 01:16
 | 
 |  | 
 
            Så var det lige at Jens Jacob Bager Jensen Skrev
 >> Historier - erfaringer - "gode råd" efterlyses
 >> hvad skal jeg se efter på hhv den ene og den anden
 >
 > Jeg har smidt en buyers guide i Dk binaer uder tråden "CBR 600
 > brugtkøbsguide"
 Takker for de mange fine svar og vejledninger -
 Det er monosvinger der er på VFR'en
  - og vel nok den der frister mest - dog - de ved nok hvad sådan en
 skal koste - men det må der jo så eventuelt handles om.
 Så skal det bare blive forår så vi kan komme ud for alvor og lufte
 maskinerne (og JA jeg ved godt at der er "vikinger" der insisterer
 på at køre året rundt - lige som der er nogen der bader i is...been
 there done that og knæene knirker stadig..)
 -- 
 Dun@nt
 XJ600 - 51J  - Der er nød til at tage en sæson mere da madkassen
 skulle skiftes NOT!!!!!
http://www.dfmc.dk/?id=223 |  |  | 
  Jens Jacob Bager Jen~ (14-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~
 | 
 Dato :  14-01-04 09:57
 | 
 |  | 
 
            > VFR750 F fra 1992 med 42kkm på tælleren i grønmetallic
 > CBR600F2 fra 1995 med 54kkm på tælleren. Bordeaux-Sort
 Hej Kløve
 Hvis vi antager du ser på et par cykler fra Bike and Parts
 VFR 750 85K
 CBR 600F2 75K
 Så synes jeg de er for dyre. Ja, jeg ved godt er jeg er nærrig, men over 70K
 for en PC25 er ALT for meget. Det er en fed cykel, men der er overprissatte.
 70K køber dig en F3 fra 95-96. Jeg har en kammerat der måske vil skille sig
 af med sin CBR 600 F3 fra 98 (ca. 50K km) i rigtigt god stand til ca. 85K.
 Der er de sidste 10K givet god ud. Jeg ved godt jeg har udtalt at man ikke
 kan mærke den store forskel når man kører på en F2 eller en F3. Det kan man
 heller ikke, men F3'eren er noget nyere og en del hurtigere p.g.a. ramair.
 En RC 36 skal i mine øjne ikke koste over 75K, hellere mellem 60 of 70K. Jeg
 ville lede vidre mellem de private tilbud. Se på en masse cykler, og ikke
 være bange for at byde den pris som du synes de er værd (underbyde    ).
 Årstiden er den helt rigtige for et godt tilbud.
 Jo flere modeller du har i kiggerten jo større er chancen for at finde det
 fede tilbud. Glem ikke FZS 600 Fazer, ZZR 600, YZF 750, YZF 600 R
 Thundercat, FZR 600 R ('94-'95), RF 900, CBR 1000 F og en masse andre fede
 modeller jeg har glemt
 I prisklassen omkring 70-90K er der mange rigtig spændende modeller at vælge
 i mellem.
 -- 
 Mojn Jens Bager Jensen
 Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
 Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
 Træt af spam -> nospam.dkfritidmotorcykel.dk
            
             |  |  | 
  J.C.Kløve (14-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : J.C.Kløve
 | 
 Dato :  14-01-04 11:53
 | 
 |  | 
 
            Så var det lige at Jens Jacob Bager Jensen Skrev
 >> VFR750 F fra 1992 med 42kkm på tælleren i grønmetallic
 >> CBR600F2 fra 1995 med 54kkm på tælleren. Bordeaux-Sort
 >
 > Hej Kløve
 >
 > Jo flere modeller du har i kiggerten jo større er chancen for at
 > finde det fede tilbud. Glem ikke FZS 600 Fazer, ZZR 600, YZF 750,
 > YZF 600 R Thundercat, FZR 600 R ('94-'95), RF 900, CBR 1000 F og
 en
 > masse andre fede modeller jeg har glemt
 >
 > I prisklassen omkring 70-90K er der mange rigtig spændende
 modeller
 > at vælge i mellem.
 Hej Bager
 Jo jeg ved det godt, der er et bredt udvalg, men på det seneste er
 kærligheden godt nok faldet på Honda (gu ve om man er ved at udvikle
 andre mærkelige præferencer?? NOT) I første omgang CBR, men på det
 seneste også - og i sær - VFR -
 De er, syntes jeg, prissat meget højt - generelt - men det må der
 kunne handles om
 Fazer har været inde som en option, og er det nok et eller andet
 sted endnu - RF600 er jeg blevet belært om er lidt "tam" selv om den
 design mæssigt er noget at det ypperligste - men der er ikke
 (relativt) kræfter i den.
 Kava - næææ det re nok ikke lige mig (subjektivt ja - men der ringer
 ikke en klokke) FZR 600 - en mulighed absolut - RF900, biver svær at
 finde til selv 90k, de vil gerne have omkring 100k for dem,, den
 ville jeg ellers gerne have -  CBR1kF, syntes jeg er "tung" til et
 lille gnom som mig - har set på en (men kun set) - så er der YZF1k -
 har en på hånden, men den er "rettet op" så det syntes jeg ikke
 lige...
 Men du har ret, jeg vil have øjne og ører åbne, også for andre
 modeller end de to Honda, men vær ikke i tvivl om at jeg vil
 misbruge DFM til at få hints om hvad jeg skal være opmærksom på, når
 kærligheden falder på en specifik model - og du har ret - Bikes &
 Parts er nok dømt ude. Tager til Lystrup på lørdag for at se på en
 CBR600
 -- 
 Dun@nt
 XJ600 - 51J  - der skal skiftes i 2004 - den har tjent mig længe og
 godt, og har det jo egentligt også godt nok, (målt og fundet i
 orden) men men men....
http://www.dfmc.dk/?id=223 |  |  | 
   Wheeler (15-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Wheeler
 | 
 Dato :  15-01-04 20:30
 | 
 |  | 
 "J.C.Kløve" <spamdun@nt@mail.dk> wrote in message
 "Noget om køb af MC"
 Hvis et bredt bagdæk er et "must", må du sløjfe VFR'en (RC 24) både den og
 FZR 600 (US) er monteret med 140 mm
 Måske er dette - udover pro-armen og det øvrige face-lift, den væsentligste
 forklaring på merprisen på 20K for en RC36 )?
 --
 Wheeler
http://link.dfmc.dk/26 VFR  750 F
 TDR 125 R
            
             |  |  | 
    J.C.Kløve (16-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : J.C.Kløve
 | 
 Dato :  16-01-04 00:30
 | 
 |  | 
 
            Så var det lige at Wheeler Skrev
 > "J.C.Kløve" <spamdun@nt@mail.dk> wrote in message
 >
 > "Noget om køb af MC"
 >
 > Hvis et bredt bagdæk er et "must", må du sløjfe VFR'en (RC 24)
 både
 > den og FZR 600 (US) er monteret med 140 mm
 >
 > Måske er dette - udover pro-armen og det øvrige face-lift, den
 > væsentligste forklaring på merprisen på 20K for en RC36 )?
 Et bredt bagdæk er ikke et must -  bare dyrt -
 men RC36 er nu et godt design uha....
 -- 
 Dun@nt
 XJ600 - 51J  - Der er nød till at tage en sæson mere da madkassen
 skulle skiftes http://www.dfmc.dk/?id=223 |  |  | 
     Bo-gsxR (17-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bo-gsxR
 | 
 Dato :  17-01-04 16:26
 | 
 |  | > Et bredt bagdæk er ikke et must -  bare dyrt -
 > men RC36 er nu et godt design uha....
 
 rc24'ere kan køre med helt op til 170mm uden at det skulle
 forringe egenskaberne, siger dem der har gjort det.
 
 og rc36 har vist nok 170mm som std. og det er altså kun
 5mm på hver side der er til forskel fra en tilfældig R model.
 
 bo-gsxR
 
 
 
 
 |  |  | 
      Armand (18-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  18-01-04 00:12
 | 
 |  | 
 "Bo-gsxR" <slettes.gsx-r750@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
 news:bubk31$ph$1@sunsite.dk...
 > > Et bredt bagdæk er ikke et must -  bare dyrt -
 > > men RC36 er nu et godt design uha....
 >
 > rc24'ere kan køre med helt op til 170mm uden at det skulle
 > forringe egenskaberne, siger dem der har gjort det.
 24'eren har 3½" bagfælg og på en sådan passer op til 150mm dæk - D.v.s. at
 170'er-dækkets vulster skal voldes de 20 mm mer-bredde sammen, hvilket
 uværgeligt vil medføre en deformation af dækkets tværsnit :-|
 En af mine kamerater knaldede engang et lejlighedskøbt 160'er på sin VFR's
  3½X18 -bagfælg, og det fik dækket nærmest en æggeform af, hvilket fik ham
 til
 at opgive forehavendet ganske kort efter p.g.a. de deraffølgende
 køreegenskaber    Derfor giver jeg heller ikke en pind for pågældende "eftersigendes"
 fingerspitzengefühl :-|
 > og rc36 har vist nok 170mm som std.
 Jup!
 Men til gengæld også en 4½" fælg!
 Som til gengæld så ikke engang kan bære et 180'er!
 --
 Armand.
            
             |  |  | 
       Bo-gsxR (18-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bo-gsxR
 | 
 Dato :  18-01-04 12:20
 | 
 |  | 
 
            > 24'eren har 3½" bagfælg og på en sådan passer op til 150mm dæk - D.v.s. at
 > 170'er-dækkets vulster skal voldes de 20 mm mer-bredde sammen, hvilket
 > uværgeligt vil medføre en deformation af dækkets tværsnit :-|
 >
 > En af mine kamerater knaldede engang et lejlighedskøbt 160'er på sin VFR's
 >  3½X18 -bagfælg, og det fik dækket nærmest en æggeform af, hvilket fik ham
 > til
 > at opgive forehavendet ganske kort efter p.g.a. de deraffølgende
 > køreegenskaber    jeg kan ikk forsvare noget jeg ikk har prøvet selv, jeg har lige som dig,
 blot hørt
 det fra en der har prøvet det.
 jeg har heller aldrig selv sat bredere på end std. pga. af "æggeformningen"
 men
 har heller ikk haft behov for det til hverdag. ( med mere gummi ved nedl. ).
 så bliver de jo også dyrere.
 bo-gsxR med 190mm,  mon ikk det skulle være nok
            
             |  |  | 
        Armand (18-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  18-01-04 09:19
 | 
 |  | 
 "Bo-gsxR" <slettes.gsx-r750@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
 news:budq26$po5$1@sunsite.dk...
 > > 24'eren har 3½" bagfælg og på en sådan passer op til 150mm dæk - D.v.s.
 at
 > > 170'er-dækkets vulster skal voldes de 20 mm mer-bredde sammen, hvilket
 > > uværgeligt vil medføre en deformation af dækkets tværsnit :-|
 >
 > jeg kan ikk forsvare noget jeg ikk har prøvet selv, jeg har lige som dig,
 > blot hørt det fra en der har prøvet det.
 > jeg har heller aldrig selv sat bredere på end std. pga. af
 "æggeformningen"
 > men har heller ikke haft behov for det til hverdag. ( med mere gummi ved
 nedl. ).
 > så bliver de jo også dyrere.
 
 Mit første dækskifte på GPZ900'eren blev et 150'er og dét var såmænd
 spændende nok; men det blev første og sidste gang jeg afveg fra den
 originale 130'er dimension, som til forskel medførte et optimal forhold
 overfor langsgående spor og vejafmærkning ligesom at de ikke nåede at svigte
 mig i sving igennem de mere end 100.000 som jeg kørte på Ninja'en!
 
 Når jeg lige afleverede et nyrehug til 170'er-brugeren, er det lidt i
 irritation over at folk tilsyneladende ikke kan spore en pind af hvorledes
 deres motorcykel reagerer, men til trods derfor (eller måske nærmere netop
 derfor?) klisterer til alt porno'en og ikke mindst: Ikke afholder sig for at
 anbefale det videre.
 For den enkelte er det heldigvis enkelt at vurdere belægget for given
 pop-smarte dæk-udtalelser ved blot at anskue hvormeget af dækkets bredde der
 vitterligt ér blevet benyttet. Og det er helt sikkert at selv den hårdeste
 kurve-konge ikke vil kunne slide kanten af et 170'er der er kringlet på en
 3½" fælg!
 
 --
 Armand.
 
 
 
 
 |  |  | 
         lange (19-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : lange
 | 
 Dato :  19-01-04 11:01
 | 
 |  | 
 
            > Når jeg lige afleverede et nyrehug til 170'er-brugeren, er det lidt i
 > irritation over at folk tilsyneladende ikke kan spore en pind af hvorledes
 > deres motorcykel reagerer, men til trods derfor (eller måske nærmere netop
 > derfor?) klisterer til alt porno'en og ikke mindst: Ikke afholder sig for
 at
 > anbefale det videre.
 > For den enkelte er det heldigvis enkelt at vurdere belægget for given
 > pop-smarte dæk-udtalelser ved blot at anskue hvormeget af dækkets bredde
 der
 > vitterligt ér blevet benyttet. Og det er helt sikkert at selv den hårdeste
 > kurve-konge ikke vil kunne slide kanten af et 170'er der er kringlet på en
 > 3½" fælg!
 170 brugeren er bla mig, og du ramte ikke    Det du her skriver gælder for næsten alle 170'er dæk, men Metzeler laver en
 ME1 i 170/60-18 som er bygget til smalle fælge.
 I 86 og 87 hvor der blev kørt en del race på RC24'eren kørte de (næsten)
 alle med dette dæk.
 Jeg har selv kørt med dette dæk i 7 år og har ikke haft problemer med at
 raspe kanterne på det. På opfordring fra mange 'kloge' hoveder, der hævdede
 at det 'fuldstændigt ødelage køreegenskaberne', prøvede jeg for et par år
 siden at gå ned til 140 udgaven, og udover at spare et par hundrede kr ved
 indkøbet oplevede jeg at på banedage i varmt vejr gav 140 dækket hurtigere
 op end 170 dækket og begyndte at slippe i svingene. Omgangstiderne forblev
 uændrede.
 Hvis du ikke tror mig kan du jo prøve om du kan få kontakt med folk som
 Klavs Lyngfeldt, Niels W. Basse, Claus Tarum der alle kørte på RC24 i 86-87
 med det pågældende dæk.
 Lange
www.vfr.dk |  |  | 
       Ronni S?rensen (20-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ronni S?rensen
 | 
 Dato :  20-01-04 02:10
 | 
 |  | 
 
            "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message news:<bucg57$1poa$6@news.cybercity.dk>...
 > "Bo-gsxR" <slettes.gsx-r750@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
 > news:bubk31$ph$1@sunsite.dk...
 > > > Et bredt bagdæk er ikke et must -  bare dyrt -
 > > > men RC36 er nu et godt design uha....
 > >
 > > rc24'ere kan køre med helt op til 170mm uden at det skulle
 > > forringe egenskaberne, siger dem der har gjort det.
 > 
 > 24'eren har 3½" bagfælg og på en sådan passer op til 150mm dæk - D.v.s. at
 > 170'er-dækkets vulster skal voldes de 20 mm mer-bredde sammen, hvilket
 > uværgeligt vil medføre en deformation af dækkets tværsnit :-|
 > 
 > En af mine kamerater knaldede engang et lejlighedskøbt 160'er på sin VFR's
 >  3½X18 -bagfælg, og det fik dækket nærmest en æggeform af, hvilket fik ham
 > til
 > at opgive forehavendet ganske kort efter p.g.a. de deraffølgende
 > køreegenskaber    > Derfor giver jeg heller ikke en pind for pågældende "eftersigendes"
 > fingerspitzengefühl :-|
 > 
 > > og rc36 har vist nok 170mm som std.
 > 
 > Jup!
 > Men til gengæld også en 4½" fælg!
 > Som til gengæld så ikke engang kan bære et 180'er!
 Er lige nødtil at rette dig, rc 36'eren køre med 5" fælg, og ik 4½",
 og der er fint plads til en 180'er og køre fint med det..
 Ronni 
 VFR750/F '90
            
             |  |  | 
 |  |