|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Stadig motorproblemer på min 2t Fra : Thomas Buus Andersen
 | 
 Dato :  12-01-04 18:49
 | 
 |  | Ja.
 
 Jeg fik tømt tank og benzin dunk. Fyldte så kaburatorsprit i begge, og log
 det stå natten over. Fik du smidt frisk benzin på , men problemet er der
 stadig. Jeg har også tømt bundkaret og gjort det rent.
 
 Jeg kan godt starte maskinen, men når man gasser op, er den lidt langsom om
 at opfatte gassen, og den er længe om at falde ned igen. Efter den har været
 startet et par gange, vil den ikke rigtig starte, men mærkeligt nok hjælper
 det at tømme svømmehuset igen.
 Iøvrigt kan den ikke gå i tomgang overhovedet.
 
 
 --
 Thomas Buus
 GSXR 250
 Polini 911
 t-buusSLET@stofanet.dk
 
 
 
 
 |  |  | 
  Cykellapper (12-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Cykellapper
 | 
 Dato :  12-01-04 18:54
 | 
 |  | 
 "Thomas Buus Andersen" <t-buusSLET@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
 news:4002de01$0$25156$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
 > Jeg kan godt starte maskinen, men når man gasser op, er den lidt langsom
 om
 > at opfatte gassen, og den er længe om at falde ned igen. Efter den har
 været
 > startet et par gange, vil den ikke rigtig starte, men mærkeligt nok
 hjælper
 > det at tømme svømmehuset igen.
 > Iøvrigt kan den ikke gå i tomgang overhovedet.
 
 Lyder som om din svømmerstand er for høj.
 
 Preben
 (Cykellapper)
 
 
 
 
 |  |  | 
  Thomas Buus Andersen (12-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Buus Andersen
 | 
 Dato :  12-01-04 18:57
 | 
 |  | Cykellapper wrote:
 
 > Lyder som om din svømmerstand er for høj.
 
 Flyderen går ellers frit og fint, og der er heller ikke noget at
 se på overløbet.
 Jeg har forresten også prøvet med nyt tændrør (NGK kan jo drille)
 >
 > Preben
 > (Cykellapper)
 Thomas
 
 
 
 
 |  |  | 
   Moller (12-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Moller
 | 
 Dato :  12-01-04 19:06
 | 
 |  | 
 "Thomas Buus Andersen" <t-buusSLET@stofanet.dk> wrote in message
 news:4002dff7$0$4453$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
 > Cykellapper wrote:
 >
 > > Lyder som om din svømmerstand er for høj.
 >
 > Flyderen går ellers frit og fint, og der er heller ikke noget at
 > se på overløbet.
 
 Ja, men er den stillet til korect højde efter bogen, eller hjælper det
 ikke at den kan bevæge sig kvit og frit :)
 
 > Jeg har forresten også prøvet med nyt tændrør (NGK kan jo drille)
 
 hmmmm... så længe du kan få gnist er det nok ik rørende :)
 
 VH
 Lars Molnit
 
 > >
 > > Preben
 > > (Cykellapper)
 > Thomas
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
    Tommy Fer (13-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tommy Fer
 | 
 Dato :  13-01-04 15:24
 | 
 |  | 
 >     hmmmm... så længe du kan få gnist er det nok ik rørende :)
 
 
 Moller.. du skal huske at der er forskel på gnister. F.eks. er en gul gnist
 ikke et godt tegn, plus du skal huske at tændrøret er under tryk når det
 skal gnistre under forbrændingen, det er sværer at trække en under tryk.
 
 mvh Tommy Fer
 
 
 
 
 |  |  | 
   Cykellapper (12-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Cykellapper
 | 
 Dato :  12-01-04 19:09
 | 
 |  | 
 "Thomas Buus Andersen" <t-buusSLET@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
 news:4002dff7$0$4453$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
 
 > Flyderen går ellers frit og fint, og der er heller ikke noget at
 > se på overløbet.
 
 Prøv at tage karburatoren af, pil bundkarret af og vend den på hovedet. Så
 kan du måle, om svømmerstanden er korrekt. Jeg kender hverken mærke, model
 eller mål, men mit gæt er, at din svømmerstand skal sænkes lidt (dvs det mål
 du tager, når karburatoren vender på hovedet skal være nogle få mm større).
 Den justeres normalt ved at bøje den lidt i blikket, hvis det vel at mærke
 er af en type, hvor svømmeren trykker på en "løs" nåleventil.
 Er det en svømmer med fast nål i toppen (som på de gamle Bing, der sad på
 bl.a. Puch-knallerter i gamle dage) kan det være, svømmeren er utæt.
 
 Lyder ihvertfald som om den får alt for meget benzin.
 
 Kan osse være chokeren, der ikke lukker helt tæt.
 
 Preben
 (Cykellapper)
 
 
 
 
 |  |  | 
  Moller (12-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Moller
 | 
 Dato :  12-01-04 19:02
 | 
 |  | 
 "Thomas Buus Andersen" <t-buusSLET@stofanet.dk> wrote in message
 news:4002de01$0$25156$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
 > Ja.
 >
 > Jeg fik tømt tank og benzin dunk. Fyldte så kaburatorsprit i begge, og log
 > det stå natten over. Fik du smidt frisk benzin på , men problemet er der
 > stadig. Jeg har også tømt bundkaret og gjort det rent.
 >
 > Jeg kan godt starte maskinen, men når man gasser op, er den lidt langsom
 om
 > at opfatte gassen, og den er længe om at falde ned igen. Efter den har
 været
 > startet et par gange, vil den ikke rigtig starte, men mærkeligt nok
 hjælper
 > det at tømme svømmehuset igen.
 > Iøvrigt kan den ikke gå i tomgang overhovedet.
 
 din flydernål fik du renset den ??? så der ikke sider noget i klem så
 den ikke kan lukke for benzinen igen, og har du tjekket flyder højden nu du
 havde den af ???
 
 Hva med din luft skrue og CO skrue ??? sider de som de skal ???
 
 VH
 Lars Molnit
 MZ ETZ 251 CDi
 Suzuki GSF 1200 S
 
 
 
 
 |  |  | 
  Thomas Buus Andersen (12-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Buus Andersen
 | 
 Dato :  12-01-04 19:54
 | 
 |  | Moller wrote:
 
 >     din flydernål fik du renset den ??? så der ikke sider noget i
 > klem så den ikke kan lukke for benzinen igen, og har du tjekket
 > flyder højden nu du havde den af ???
 
 Nålen går helt frit. Den er hægtet på flyderen som er af gummi.
 Jeg er ikke sikker på, om den overhovedet kan justeres på sådan en
 lille 14mm Dell'Orto kaburator. Men jeg må da ud og forsøge.
 >
 >     Hva med din luft skrue og CO skrue ??? sider de som de skal ???
 >
 Der er ikke ændret på blandinger eller tomgang overhovedet. Og tændrøret jeg
 tog
 ud, havde en dejlige chokoladefarve, så den er i vinkel!
 
 
 >     VH
 >     Lars Molnit
 >     MZ ETZ 251 CDi
 >     Suzuki GSF 1200 S
 Thomas
 
 
 
 
 |  |  | 
   Wheeler (12-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Wheeler
 | 
 Dato :  12-01-04 20:43
 | 
 |  | 
 "Thomas Buus Andersen"
 tændrøret jeg tog ud, havde en dejlige chokoladefarve, så den er i vinkel!
 >
 [KLIP]
 Med mindre du spiser "musse"gråt chokolade, er blandingen for fed ->for
 meget benz!
 --
 Wheeler
http://link.dfmc.dk/26 VFR  750 F
 TDR 125 R
            
             |  |  | 
    Thomas Buus Andersen (12-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Buus Andersen
 | 
 Dato :  12-01-04 21:58
 | 
 |  | Wheeler wrote:
 
 > [KLIP]
 >
 > Med mindre du spiser "musse"gråt chokolade, er blandingen for fed
 > ->for meget benz!
 Ah okay. En anelse lysere end lyst chokolade fra Marabou, Toms , u name it!
 Men jeg kan jo tage det sidste stykke tape af min indsugning og se om det
 forandre farven en anelse mere!
 
 Thomas
 
 
 
 
 |  |  | 
     Hekto (13-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  13-01-04 00:09
 | 
 |  | 
 
            Thomas Buus Andersen wrote in
 news:40030a5e$0$8982$ba624c82@nntp01.dk.telia.net: 
 > Wheeler wrote:
 > 
 >> [KLIP]
 >>
 >> Med mindre du spiser "musse"gråt chokolade, er blandingen for fed
 >> ->for meget benz!
 > Ah okay. En anelse lysere end lyst chokolade fra Marabou, Toms , u
 > name it! Men jeg kan jo tage det sidste stykke tape af min
 > indsugning og se om det forandre farven en anelse mere!
 > 
 Det er sikkert fint nok, for den får jo nok ikke for lidt olie!
 -- 
 /Hekto
 Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
 semi-rockets ... no thanks!
            
             |  |  | 
  Tommy Fer (12-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tommy Fer
 | 
 Dato :  12-01-04 20:00
 | 
 |  | 
 "Thomas Buus Andersen" <t-buusSLET@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
 news:4002de01$0$25156$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
 > Ja.
 >
 > Jeg fik tømt tank og benzin dunk. Fyldte så kaburatorsprit i begge, og log
 > det stå natten over. Fik du smidt frisk benzin på , men problemet er der
 > stadig. Jeg har også tømt bundkaret og gjort det rent.
 
 
 Hvad med det tændrør der?
 
 mvh Tommy Fer
 
 
 
 
 |  |  | 
  Thomas Buus Andersen (12-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Buus Andersen
 | 
 Dato :  12-01-04 20:06
 | 
 |  | Tommy Fer wrote:
 
 > Hvad med det tændrør der?
 
 Der er friskt på - ingen forskel!
 
 >
 > mvh Tommy Fer
 
 Thomas
 
 
 
 
 |  |  | 
  Hekto (12-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  12-01-04 21:25
 | 
 |  | 
 
            Thomas Buus Andersen wrote in
 news:4002de01$0$25156$ba624c82@nntp01.dk.telia.net: 
 > Ja.
 > 
 > Jeg fik tømt tank og benzin dunk. Fyldte så kaburatorsprit i
 > begge, og log det stå natten over. Fik du smidt frisk benzin på ,
 > men problemet er der stadig. Jeg har også tømt bundkaret og gjort
 > det rent. 
 > 
 > Jeg kan godt starte maskinen, men når man gasser op, er den lidt
 > langsom om at opfatte gassen, og den er længe om at falde ned
 > igen. Efter den har været startet et par gange, vil den ikke
 > rigtig starte, men mærkeligt nok hjælper det at tømme svømmehuset
 > igen. Iøvrigt kan den ikke gå i tomgang overhovedet.
 > 
 > 
 Ja, det var tank og dunk; men hvad med kaburatoren? Er den helt fri 
 for vand? Der skal bare en mikroskopisk dråbe til at stoppe en dyse.
 Du må nok skille kaburatoren ad, og skylle med sprit, og puste den 
 godt igennem.
 Det er det eneste jeg sådan lige kan komme i tanker om der kan være 
 galt, med de symptomer.
 -- 
 /Hekto
 Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
 semi-rockets ... no thanks!
            
             |  |  | 
  Thomas Buus Andersen (12-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Buus Andersen
 | 
 Dato :  12-01-04 21:57
 | 
 |  | Hekto wrote:
 
 > Ja, det var tank og dunk; men hvad med kaburatoren? Er den helt fri
 > for vand? Der skal bare en mikroskopisk dråbe til at stoppe en dyse.
 >
 > Du må nok skille kaburatoren ad, og skylle med sprit, og puste den
 > godt igennem.
 > Det er det eneste jeg sådan lige kan komme i tanker om der kan være
 > galt, med de symptomer.
 Den har jeg også været igennem flere gange.
 Det ser dog ud til, efter jeg prøvede at rense for 117'ne gang, at den kører
 bedre.
 Og for sjov drejede jeg lige tomgangsskruen to gange ud, og det hjalp også
 noget.
 Men den er stadig ikke helt som før. Der må rodes videre.
 
 Thomas
 
 
 
 
 |  |  | 
   Wheeler (12-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Wheeler
 | 
 Dato :  12-01-04 22:10
 | 
 |  | 
 "Thomas Buus Andersen" <t-buusSLET@stofanet.dk> wrote
  Men den er stadig ikke helt som før. Der må rodes videre.
 >
 > Thomas
 [KLIP]
 Vakumslange på karb. sidder vel ikke og bliver klemt/smeltet af
 udstødn./eller er  hoppet af?
 --
 Wheeler
http://link.dfmc.dk/26 VFR  750 F
 TDR 125 R
            
             |  |  | 
    Thomas Buus Andersen (12-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Buus Andersen
 | 
 Dato :  12-01-04 22:41
 | 
 |  | Wheeler wrote:
 
 > Vakumslange på karb. sidder vel ikke og bliver klemt/smeltet af
 > udstødn./eller er  hoppet af?
 
 Der er ikke vacum på. Det er en rigtig lille racer :) Der er kun en hane til
 at åbne og lukke benzinen, og den er åbnet!
 
 Thomas
 
 
 
 
 |  |  | 
   Hekto (13-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  13-01-04 00:09
 | 
 |  | 
 
            Thomas Buus Andersen wrote in
 news:40030a03$0$24847$ba624c82@nntp01.dk.telia.net: 
 > Den har jeg også været igennem flere gange.
 > Det ser dog ud til, efter jeg prøvede at rense for 117'ne gang, at
 > den kører bedre.
 > Og for sjov drejede jeg lige tomgangsskruen to gange ud, og det
 > hjalp også noget.
 > Men den er stadig ikke helt som før. Der må rodes videre.
 > 
 Har du sådan RIGTIGT haft den skildt ad? Tomgangs og luftskrue ud, 
 alle dyser ude o.s.v.?
 En anden mulighed, kunne måske være membranen? 
 Pick-up'en til tændingen, herunder skidt eller rust på svinghjulet, 
 så den tænder forkert.
 For lille hul/ eller forstoppelse af benzintilførslen fra tanken.
 -- 
 /Hekto
 Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
 semi-rockets ... no thanks!
            
             |  |  | 
  hans mogensen (13-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : hans mogensen
 | 
 Dato :  13-01-04 17:09
 | 
 |  | Thomas Buus Andersen wrote:
 
 > Ja.
 
 > Jeg fik tømt tank og benzin dunk. Fyldte så kaburatorsprit i begge, og log
 > det stå natten over. Fik du smidt frisk benzin på , men problemet er der
 > stadig. Jeg har også tømt bundkaret og gjort det rent.
 
 > Jeg kan godt starte maskinen, men når man gasser op, er den lidt langsom om
 > at opfatte gassen, og den er længe om at falde ned igen. Efter den har været
 > startet et par gange, vil den ikke rigtig starte, men mærkeligt nok hjælper
 > det at tømme svømmehuset igen.
 > Iøvrigt kan den ikke gå i tomgang overhovedet.
 
 
 :jeg er sikker på at det er din indsugningsstuds der er utæt... så suger
 den falsk luft det bevirker at den ikke vil slippe gassen og at den ikke
 kan gå i tomgang da den suger for meget luft ind i forhold til benzin...
 
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |