Køb af Server + PC.
Fra : Michael Petersen

Dato : 04-02-04 07:53

Har i nogle gode forslag til, hvor man kan købe PC, server & software til en
god pris, men en god service. (samlede beløb størrelse 55.000,- kr. + moms)

--
Med venlig hilsen/Best regards
Michael Petersen

Fra : Michael Petersen

Dato : 04-02-04 14:38

Til dem der er interesseret, så skal systemet se sådan her ud.

Jeg ønsker komplet tilbud på 2 Pc'er og 1 server, samt software. Maksimal
total pris 55.000,- kr. excl. moms. Hvis I ikke har Concorde/Navision C5
software, så skal der trækkes ca. 20.000,- kr. af prisen.
Leveringstidspunkt Uge 8 eller 9.

Minimum krav til server:
2 stk. SCSI harddiske (skal køre parallel) 15.000 RPM >4 ms.
1 GB. (2x512) DDR ram.
Intel Xeon eller AMD Athlon64 CPU, 1 MB Cache
CD-rom brænder (ikke DVD brænder)
Flyppedrev
Netkort 100/1000 Mbps.
Mus + Keyboard
Kabinet mål. 44 cm. høj 19,5 cm. bred (længde max. 130 cm.)
Uden skærm.
(Med grafikkort selvfølgelig)
1 switch 4 porte 100/1000 Mbps.
Microsoft small business server 2003 Premium OEM (eller andet software, som
svare til dette og skal kunne køre MS SQL 2000 server med Entreprise
manager).

Minimum krav til 2 stk. ens Pc'er:
15" TFT skærm
80 GB. Harddisk 7.200 RPM, 8 MB, >9 ms.
512 MB DDR ram
AMD Athlon XP2500+ eller Intel Pentium 4 , 512 KB. cache
CD-rom brænder
Flyppedrev
Mus pen (A6)
Keyboard
Netkort 100/1000 Mbps.
Kabinet mål. 44 cm. høj 19,5 cm. bred (længde max. 130 cm.)
Windows 2000/2003 prof. OEM (eller tilsvarende evt. Linux).
Microsoft office 2003 small business (eller tilsvarende).

Krav til Navision/C5
Ordremodul
Indkøbsmodul
1 ekstra arbejdsplads
Ehandel 2 & 3 (har Ehandel 1)

Fra : Rune Friis Jørgensen

Dato : 04-02-04 23:31

"Michael Petersen" <michael@hifi-import.dk> skrev i en meddelelse
> Til dem der er interesseret, så skal systemet se sådan her ud.
>
> Minimum krav til server:
> 2 stk. SCSI harddiske (skal køre parallel) 15.000 RPM >4 ms.
Fint med spejlede diske, men behøver det at være 15K diske?

> 1 GB. (2x512) DDR ram.
Ja ja, Ram er godt, men er det virkelig nødvendigt med 1 GB. Og bør du ikke
bruge ECC Ram?

> Intel Xeon eller AMD Athlon64 CPU, 1 MB Cache
Så kan du da løse nogle opgaver i en fart...

> CD-rom brænder (ikke DVD brænder)
Øh... Hvis dette er til backup, betyder det vel at jeres Concorde kan være
på en CD. Så er det da for alvor overkill.

> [...]
som
> svare til dette og skal kunne køre MS SQL 2000 server med Entreprise

Øh... Hvad skal den server lave?
Hvis switchen kun er 4 ports, formoder jeg at der maksimalt er tre brugere,
og så virker det umiddelbart som overkill.

Eller indgår den i en større løsning der samtidig inkluderer backup?

Hvis du skal have den slags Concorde der afvikles på serveren tror jeg du
får svært ved at holde dig under 20K
Og så er dine PC'ere overkill.
Hvis det er en almindelig Concorde, så er serveren totalt overkill

Men du bad jo ikke om vurdering af dine behov, så...
Jeg har desværre ikke erfaringer med forhandlere af Windows servere.

Rune