Seriel kommunikation?
Fra : Jørgensen Lars Denke~

Dato : 28-01-04 12:31

Har I et eksempel på hvordan man laver seriel kommunikation (kommunikerer
med com porten) i OS/2? Jeg har et Win32 projekt der skal konverteres til
OS/2. Jeg benytter Watcom compiler, hvor jeg krydskompiler til OS/2. I Win32
projektet har jeg en comport klasse der benyttes til kommunikation med
comport. Det eneste jeg mangler er at lave en OS/2 version af denne comport
klasse. Hvordan gør jeg det? Jeg har et eksempel, hvor getvect, setvect
funktionerne benyttes, men disse instruktioner kender Watcom ikke. Kunne jeg
evt. inkludere nye biblioteker i Watcom, så getvect, setvect bliver
inkluderet i kompileren?

Ideer, links og source kode???
På forhånd tak
Denker

Fra : Soren Ager

Dato : 29-01-04 01:00

Jørgensen Lars Denker wrote:

> Har I et eksempel på hvordan man laver seriel kommunikation (kommunikerer
> med com porten) i OS/2?

DosOpen('COM1',.....
DosRead
DosWrite
DosClose

og

DosDevIoCtl

Fra : Mikkel C. Simonsen

Dato : 29-01-04 03:54

Jørgensen Lars Denker wrote:

> Har I et eksempel på hvordan man laver seriel kommunikation (kommunikerer
> med com porten) i OS/2?

Jeg gjorde bare sådan her, da jeg skulle "snakke" med et serielt LCD
display:

lcd.open("COM1", ios::out);
if (! lcd)
   {
   cerr << "Kan ikke åbne LCD!!!" << endl;
   exit(1);
   }

lcd << "\f";
lcd << "Lukker ned - sluk efter bip" << endl << flush;

lcd.close();

osv.

Opsætning af porten klarede jeg med en "mode" kommando.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen