Flytte scsi disk med windows installation ~
Fra : JL

Dato : 26-01-04 22:01

Jeg har sat en scsi raid controller i min server og vil nu flytte mine to
harddiske fra min gamle uw controller til min nye raid controller. Jeg vil
nødig til at ændre i min w2k server installation, så hvordan skal jeg
foretage flytningen - er det blot at flytte stikket eller?
(De to harddiske har indtil nu kørt med w2k servers "mirror" funktion)
På forhånd tak
JL

Fra : Mikkel

Dato : 26-01-04 22:55

JL wrote:
> Jeg har sat en scsi raid controller i min server og vil nu flytte
> mine to harddiske fra min gamle uw controller til min nye raid
> controller. Jeg vil nødig til at ændre i min w2k server installation,

Det bliver du nødt til !!

> så hvordan skal jeg foretage flytningen - er det blot at flytte
> stikket eller? (De to harddiske har indtil nu kørt med w2k servers
> "mirror" funktion)

Glem det.
Ny installation.

Mikkel

Fra : Jørgen Kaare Jensen

Dato : 27-01-04 17:03

Installer raid controlleren i maskinen uden at tilkoble diske. Installer
driveren til den i W2K.

Brug ghost eller lignende til at 'flytte' data fra dine diske over på en
midlertidig disk.

Sæt dine diske på raid controlleren og lave dine logiske diske.

Ghost nu herover på - så burde det virke - jeg har tidl. lavet lignende.

Fra : "Troels Hansen

Dato : 28-01-04 15:29

Jørgen Kaare Jensen wrote:
> Installer raid controlleren i maskinen uden at tilkoble diske. Installer
> driveren til den i W2K.

Virker også hvis man i win2k sletter de drivere der er til disk
controllere (IDE el. scsi) så windows bruger standare windows drivere.
Så kan man flytte disken uden af windows kommer med en "inaccessable
boot device"

Fra : Søren Emig

Dato : 30-01-04 20:28

"Jørgen Kaare Jensen" <joergen.kaarejensen@mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Sæt dine diske på raid controlleren og lave dine logiske diske.
>
> Ghost nu herover på - så burde det virke - jeg har tidl. lavet lignende.

Me to.... men der gik den midlertidige IBM deathstar disk i stykker, da jeg
skulle ghoste tilbage igen. Men metoden virker

Fra : JL

Dato : 02-02-04 10:58

Tak for jeres råd, de vil blive afprøvet inden for den nærmeste fremtid.
- JL