Opgradere 10 RAID i drift?
Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 24-01-04 11:50

Hej

Jeg sidder "på" en Fujitsu Siemens Primergy TX150 server konfigureret med
4*80Gb SATA i RAID 10 og tænkte på om man kunne skifte en disk i hver af de
to spejlede par ud med f.eks. et par nye 250Gbyte diske og så lade
controlleren rebuilde data på dem. Når det er sket skifter man de næste to
diske....Vil dette være muligt og resultere i at man nu har 2*250Gbyte i
stedet for 2*80Gbyte?

På forhånd tak...

MVH
Thomas

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 24-01-04 12:19

"Thomas Eg Jørgensen" <thomas@kontorbutikken.dk> wrote:

> [...]
>diske....Vil dette være muligt og resultere i at man nu har 2*250Gbyte i

Nogle controllers kan lave extend / expand af et array. Om din kan -
og om du kan få dit OS til at acceptere en større disk afhænger af
både controller og operativsystem.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 24-01-04 13:32

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> wrote in message

> Nogle controllers kan lave extend / expand af et array. Om din kan -
> og om du kan få dit OS til at acceptere en større disk afhænger af
> både controller og operativsystem.

Det er en kombination af en promise TX4 og Windows 2003 Std...Har nogen
prøvet dette eller har en ide om det kan lade sig gøre?

MVH
Thomas

Fra : Søren Emig

Dato : 31-01-04 16:10

"Thomas Eg Jørgensen" <thomas@kontorbutikken.dk> wrote in message
> [...]
> diske....Vil dette være muligt og resultere i at man nu har 2*250Gbyte i

Du kunne vælge at ghoste det over på en midlertidig disk, og så ghoste
tilbage på 250'erne bagefter!

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 01-02-04 10:10

"Søren Emig" <skumflum_nospam_@hotmail.com> wrote in message
> de
>
> Du kunne vælge at ghoste det over på en midlertidig disk, og så ghoste
> tilbage på 250'erne bagefter!

Rigtigt...Det var også den oprindelige plan, ville dog hellere hvis man bare
kunne swappe skufferne på skift indtil alle fire var skiftet....

MVH
Thomas