To linjer, to indgående opkald, hvilken op~
Fra : Peter Anskjær

Dato : 19-01-04 23:32

Hej NG
Jeg er fuldstændigt uerfaren med isdn og telefonanlæg, håber i vil bære over
med mig.
På mit arbejde har vi isdn med 2 linjer og 2 telefonnumre, xxxxxx10 og
xxxxxx09, 10 er hovednummeret og 09 bruges til fax. Vi har et
omstillingsanlæg (Gesko Office 209) som alle telefonerne er tilsluttet
(analoge telefoner). Før kunne vi have to indgående opkald på 10, det kan vi
ikke længere efter vi er flyttet og har fået en ntab isdnboks i stedet for
vores gamle siemens, nu melder den optaget ved andet opkald. Vi har
tilsluttet omstillingsanlægget (hedder det dette?) til det ene isdn-stik. Vi
har tilsluttet et modem til ab1 og en analog telefon til ab2 (midlertidigt).
Før var modem og fax ikke koblet på omstillingsanlægget men på den analoge
udgang på isdn-boksen, man kunne godt faxe imens man var på nettet eller
telefonerede, men naturligvis ikke alle tre ting på en gang.
Det gør ikke noget om faxen bliver blokeret når begge linjer er i brug.
Hvordan skal vi tilslutte omstillingsanlægget (som alle telefoner bliver
tilsluttet), modem og fax hvis vi gerne vil have mulighed for to indgående
opkald på 10 og hvordan skal ntab-boksen programmeres? Jeg går ud fra at
Office 209 anlægget er programmeret korrekt da det jo virkede som det skulle
før vi fik ntab-boksen.

Mvh
Peter

Fra : Peter Anskjær

Dato : 20-01-04 17:49

"Peter Anskjær" <m@ybe.not> skrev i en meddelelse
> [...]
> opkald på 10 og hvordan skal ntab-boksen programmeres? Jeg går ud fra at
> Office 209 anlægget er programmeret korrekt da det jo virkede som det

Så er problemet løst, det virkede da vi fjernede nummer 10 fra ab-stikket.

Mvh
Peter