Jeg "holder" (Stadig) dk.edb.os
Fra : anonym måske?

Dato : 18-01-04 22:51

Hej alle!

Jeg er stoppet med af "køre" os2, for et år siden. Der er desværre ikke
længere support for den hard-ware jeg har i dag.

Var det ikke dig, Jesper G. som engang sagde (i os2.bbs) at du ville
stoppe med at bruge OS2, når det kom dertil at din hardware ikke længere
blev understøttet?

Jeg "lånte", af salig Derly, et CD brænder prg. som dengang kostede et
par tusinde kr. Hvordan forholder det sig med det program i dag, hvor
man kan købe en brænder, inclusive Nero burning rom, og PowerDVD, for
300,- kr. eller mindre?

Bortset fra det, så var det en vemodig beslutning af starte med Win2000.
Havde drømt om at det ville være gået anderledes.

Jeg kan tænke mig, at virus'er, nu som før, ikke betyder noget for OS2?
Med det her system, Win2000, er det anderledes!!

Jeg har en adsl forbindelse. Har før glemt at tage stikket ud til
netkortet, ved ny-installation. Straks har man virus. Godt man har et
ghost IMG, så indstallationen kan re-etableres på et par minutter.

Men det hidser mig nu alligevel lidt op.

Det her brev er ment som en venlig hilsen fra en "gammel" (ja osse' af
år efterhånden) OS2 freak, blot for at fortælle at jeg stadig er her

Med de bedste OS2 hilsener
Leif Dahl-Jensen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-01-04 00:48

anonym måske? wrote:

> Jeg er stoppet med af "køre" os2, for et år siden. Der er desværre ikke
> længere support for den hard-ware jeg har i dag.

Surt! Er det noget meget speciel hardware, du har? Jeg har lige købt ny
computer, og det kører helt fint. Faktisk bedre end Windows, som ikke
kunne tåle at blive flyttet fra den gamle computer. Det eneste jeg ikke
har kunnet få op at køre under OS/2 er min scanner (meget gammel
IDE-scanner) og en USB-mus.

> [...]
> par tusinde kr. Hvordan forholder det sig med det program i dag, hvor
> man kan købe en brænder, inclusive Nero burning rom, og PowerDVD, for

Det er stadig meget dyrt. Nu kan det dog vist også bruges til at brænde
DVD'er. Men man behøver ikke betale penge for at brænde cd'er under
OS/2. Tjek evt.
http://www.geocities.com/SiliconValley/Sector/5785/cdrecord/cdrecordmain.htm
og
http://www.geocities.com/SiliconValley/Sector/5785/creator/creatormain.htm

> Jeg kan tænke mig, at virus'er, nu som før, ikke betyder noget for OS2?

Virus, hva' er det?

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Peter Jespersen

Dato : 19-01-04 14:45

On Mon, 19 Jan 2004 00:48:20 +0100, Kim Ludvigsen wrote:

<snip>

>Det er stadig meget dyrt. Nu kan det dog vist også bruges til at brænde
>DVD'er. Men man behøver ikke betale penge for at brænde cd'er under
> [...]

CD-Record findes AFAIR også i en DVD version.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
This tagline is umop apisdn!

Fra : anonym måske?

Dato : 24-01-04 15:56

Hej Kim Ludvigsen!

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> kunne tåle at blive flyttet fra den gamle computer. Det eneste jeg ikke
> har kunnet få op at køre under OS/2 er min scanner (meget gammel

Jeg rodede meget med USB support, under os/2, dengang der endelig blev
hard-ware tilgængeligt for USB. Det var noget af et mareridt.

Jeg købte et bundkort med IDE Raid crtl. og kørte mine diske sammen i
raid 0. Jeg skrev til Daniela ang. drivere til IDE Raid, men fik den
besked at der ikke ville blive drivere dertil.

Nu har jeg efterhånden skaffet mig så meget ny hard-ware, at det vil
være omsonst at prøve på at finde drivere til det hele.

Jeg har et Hauppage PVR TV kort med hard-ware MPG encoder.
Det "almindelige" Hauppage TV Kort jeg havde før var det vanskeligt
nok at få til at køre under os/2.

Jeg kører nu Win2000 Pro. Det fungerer såmænd udmærket, bortset fra det
med multi-tasking, som os/2 var perfekt til.

Jeg har brugt den forløbne uge til at sætte en ny PC sammen.
AMD Athlon 64 3200+ på et Asus K8V bundkort. Glæder mig til at der
bliver 64Bit programmer. Har installeret en beta af Win2003 AMD64bit
server. Der mangler osse' drivere. Virker bekendt, ik'?

På MB er der 2 seriel raid crtl. hvoraf jeg bruger den ene til at køre 2
stk. IBM/Hitachi 120Gb diske sammen i et raid 0 array. De kører pænt
hurtigt. 240 Gb blot til videograp'ning. Det går fint

Jeg bruger min tid på at overføre gamle VCR optagelser, helt tilbage fra
1981 hvor jeg købte et videokamera. Osse' rip'ning af CD'er (til MP3 til
eget brug selvfølgelig) Til sådanne tasks, er Windows, som OS, fortrinligt.

Der er ikke rigtigt noget alternativ, surt show, til M$ programmer,
medmindre man vil betale en bondegård for software.

Jeg prøver dog, så vidt muligt, at finde freeware/shareware til
erstatning for købeprogrammer. Bl.a. Openoffice kontor program.

> Det er stadig meget dyrt. Nu kan det dog vist også bruges til at brænde
> DVD'er. Men man behøver ikke betale penge for at brænde cd'er under
> [...]

Jeg har, heldigvis, brændt et Ghost.img af min os/2 indstallation inden
jeg stoppede
med at have det installeret. Ligger nu på en cd-rom.

Jeg har nu så mange PC stumper liggende, at jeg kan lave en maskine til,
så jeg kan prøve at installere os/2 igen, for i det mindste at få
"The feeling of OS/2" tilbage

> Virus, hva' er det?

Æv

Med venlig hilsen
Leif Dahl-Jensen
Rødby

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-01-04 00:29

anonym måske? wrote:

> Jeg rodede meget med USB support, under os/2, dengang der endelig blev
> hard-ware tilgængeligt for USB. Det var noget af et mareridt.

Det skulle være bedre nu, men det kræver vist, at du betaler for support
hos IBM, eller at du køber den nyeste version af OS/2, eCS.

> Jeg købte et bundkort med IDE Raid crtl. og kørte mine diske sammen i
> raid 0.

Er det ikke lidt farligt?
Der er muligvis kommet en løsning til OS/2, siden du forsøgte. Tjek evt.
nedenstående side. Jeg har ikke læst det hele, men der er muligvis en
beskrivelse af, hvordan det kan løses.
http://www.os2warp.be/index2.php?name=RAID

> Jeg har et Hauppage PVR TV kort med hard-ware MPG encoder.
> Det "almindelige" Hauppage TV Kort jeg havde før var det vanskeligt
> nok at få til at køre under os/2.

Jeg har aldrig haft problemer med det almindelige Hauppage kort.
Tidligere brugte jeg Cinema/22 (http://ctlab.de), men nu er jeg gået
over til TVShow (http://os2.kiev.ua/en/tvshow.php - informationerne på
hjemmesiden er forældede), som ikke får min systemressourcemåler op over
0,0% (AMD +2400 processor). Og så kan TVShow endda køre som
desktop-baggrund (programmet kræver WarpOverlay, der koster 10 dollar,
men som også kan bruges til andre sjove ting). Hvis Hauppage PVR er
baseret på BT878-chippen, så burde det køre fint med TVShow.

> [...]
> bliver 64Bit programmer. Har installeret en beta af Win2003 AMD64bit
> server. Der mangler osse' drivere. Virker bekendt, ik'?

Jeps, men lyder spændende. Ærgeligt, at vi ikke får en 64-bit OS/2.

> [...]
> eget brug selvfølgelig) Til sådanne tasks, er Windows, som OS, fortrinligt.

CD'er er ikke et problem med OS/2, men det er desværre ikke muligt at
grabbe video.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-01-04 15:09

In article <qdDOb.3406$9P4.2720@news.get2net.dk>,
spam@eruudoldeligt.org says...

> Var det ikke dig, Jesper G. som engang sagde (i os2.bbs) at du ville
> stoppe med at bruge OS2, når det kom dertil at din hardware ikke længere
> blev understøttet?

Jo, det skal nok passe. Der er mange år siden, men også dengang
anskaffede jeg mig hardware efter OS/2 og ikke omvendt. Jeg betaler
gerne lidt mere for hardwaren.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen