Ny server
Fra : Fidolinux.dk

Dato : 09-01-04 20:51

Hejsa
Serveren skal bruges til flg:
Filserver
Der skrives til den med filer i størrelsesordnen 1-50 mb, enkelte gange helt
op til 500 mb pr fil.
Der er max 5 klienter tilsluttet samtidig.

1.
Jeg skal bruge tre scsi diske til min nye server.Jeg har kigget på flg
diske:
Atlas 10K IV - 8B036L0 og ST336607LW - Cheetah 10K.6
Hvilken en af overstående ville i vælge ?

2.
Jeg skal også bruge et raidkort der kan køre raid 5, men er lidt i tvivl om
hvilket. Har gode erfaringer med adaptec, da de som regel er godt
understøttet i linux, hvilket er det OS der skal være på.
Eneste krav til kortet er næsten at det er 32 bit.

3.
Hvordan vil det være mest hensynsmæssigt at sætte den op? Her tænker jeg på
partionering)

4.
Hvad er mest hensigtsmæssigt ? Software raid, eller hardware raid? Jeg ser
to problemstillinger:

Software raid:
Æder af cpu resoueser.

Hardwareraid:
Hvad hvis controlleren dør ? Er det så muligt at komme i kontakt med sit
array igen ?

På forhånd tak for hjælpen.

Fra : c.kruse

Dato : 10-01-04 17:06

Hvad med at købe en ægte server, som er bygget til opgaven... f.eks en HP i
ML serien.

Fair pris, godt hardware !

Fra : Fidolinux.dk

Dato : 11-01-04 02:52

> Hvad med at købe en ægte server, som er bygget til opgaven... f.eks en HP
> ML serien.
>
> Fair pris, godt hardware !

Budgettet er ikke til det, plus man kan godt leve med at serveren er nede en
dag eller to (mens der skaffes nye dele)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-01-04 15:49

In article <400022fe$0$69959$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, no-
emails@dont.send.dk says...

> Hvad med at købe en ægte server, som er bygget til opgaven... f.eks en HP i
> ML serien.

Hvad med at lære lidt citatteknik?

> Fair pris, godt hardware !

Fair overfor dine med-usenettet. God stemning omkring dine indlæg i
fremtiden

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen