Gadgets i WPS-Wizard - levende desktop
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-01-04 17:30

Har I tjekket den nyeste udgave af WPS-Wizard? Der er nu mulighed for at
placere små gadgets (laves i Rexx) på desktoppen, såsom kalender og
systeminformationer, der automatisk opdateres. Det betyder også, at det
nu er muligt at have automatisk opdaterede informationer fra internettet
på desktoppen, for eksempel aktiekurser, dagens tv-programmer,
vejrudsigt mm.

Jeg er ikke skrap til at programmere, men det er alligevel lykkedes mig
at lave et lille script, der kan hente og vise IBMs aktiekurs. Det
trænger ganske vist til en kraftig finpudsning og forbedring, men det
virker. Så det er altså ikke alt for svært at lave de små scripts.

Hvis der er andre her, der bliver bidt af mulighederne, kan vi måske
bruge denne gruppe til at hjælpe hinanden eller udveksle scripts?

Læs mere om WPS-Wizard på
http://www.os2world.com/cdwriting/wpswizard/wpswizardmain.htm

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Peter Jespersen

Dato : 11-01-04 13:20

On Fri, 09 Jan 2004 17:30:15 +0100, Kim Ludvigsen wrote:

<snip>

> [...]
>trænger ganske vist til en kraftig finpudsning og forbedring, men det
>virker. Så det er altså ikke alt for svært at lave de små scripts.

Hvilket bibliotek har du benyttet til TCP/IP operationerne (SOCK_STREAM) ?

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
If you do not succeed, redefine success.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-01-04 12:54

Peter Jespersen wrote:

> Hvilket bibliotek har du benyttet til TCP/IP operationerne (SOCK_STREAM) ?

Jeg har absolut ingen forstand på den slags, så jeg henter bare siden
med WGET. Det er helt klart overkill, men det var det eneste, jeg kunne
finde ud af.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Peter Jespersen

Dato : 11-01-04 15:14

On Sun, 11 Jan 2004 12:54:07 +0100, Kim Ludvigsen wrote:

>Jeg har absolut ingen forstand på den slags, så jeg henter bare siden
>med WGET. Det er helt klart overkill, men det var det eneste, jeg kunne
>finde ud af.

Stupiditet og inkompetance vinder altid .... RXSock er indbygget i vor
højt elskede box .... endnu et bevis på at jeg burde have været blevet i
min seng

WGet er en modbydelig dims, der kan bruges til det meste ... det er også
en højt skattet klient her

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
He who dies with the most TAGLINES wins!

Fra : Peter Jespersen

Dato : 11-01-04 17:17

On Sun, 11 Jan 2004 14:14:07 +0100 (CET), Peter Jespersen wrote:

Hmmmm - Det ser ud til at det store problem bliver at indføre socket koden
i gadget konteksten..... det fatter jeg hat af!

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Captain, I sense millions of minds focused on my cleavage, Sir.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-01-04 17:05

Peter Jespersen wrote:

> On Sun, 11 Jan 2004 14:14:07 +0100 (CET), Peter Jespersen wrote:
>
> Hmmmm - Det ser ud til at det store problem bliver at indføre socket koden
> i gadget konteksten..... det fatter jeg hat af!

Er det ikke bare at lade koden hente siden, inden gadget-koden startes?
Det er sådan, jeg har gjort med WGET (se nedenstående). Det vil være
fedt, hvis du finder ud af, hvordan det gøres, så det er muligt at
slippe for WGET (som jeg er nødt til at starte i sin egen tråd for at
opdateringen skal virke). Og det vil være endnu bedre, hvis det hele kan
klares i hukommelsen i stedet for at siden først skal gemmes på disken,
men jeg ved ikke om det er muligt.

Jeg skal forøvrigt have skrevet det lidt om eller fundet et andet sted
at hente kursen. Yahoo skifter i koden, så "nowrap" ikke er med hver
gang. Ret irriterende.

Et udsnit af min kode:
/* */
CALL RxFuncAdd 'SysLoadFuncs', 'RexxUtil', 'SysLoadFuncs'
CALL SysLoadFuncs

infile='M:\programmer\Tools\Rexx\ibm.txt'

/* Start wget.cmd og hent kurs */
'start M:\programmer\Tools\Rexx\WGET-ibm.CMD'

/* Read one line at a time */
call LINEIN infile
DO WHILE LINES(infile)

/* Opdel html og kurs */
htmlcode=delstr(linein(InFile),108)
parse var htmlcode html+102 price+5
   if html='<td class="yfnc_tablehead1" width="48%" nowrap="">Last
   then
   quote=price
   end
rc=stream('M:\programmer\Tools\Rexx\ibm.txt','c','close')

/* Check if the script was directly started */

- og her starter gadgetkoden.

WGET-ibm.cmd er meget rå, og skal forbedres med en timerfunktion eller
lignende, så der kun opdateres, når børsen er åben. I øjeblikket skal
den startes manuelt ved børsens åbning, hvorefter der opdateres hvert
minut:

/* */
CALL RxFuncAdd 'SysLoadFuncs', 'RexxUtil', 'SysLoadFuncs'
CALL SysLoadFuncs

do 420
'M:\programmer\Internet\Wget\wget.exe http://finance.yahoo.com/q?s=ibm
-O M:\programmer\Tools\Rexx\ibm.txt'
call syssleep 60
end

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Peter Jespersen

Dato : 14-01-04 15:04

On Sun, 11 Jan 2004 17:05:26 +0100, Kim Ludvigsen wrote:

>Er det ikke bare at lade koden hente siden, inden gadget-koden startes?

Ifølge det jeg kan læse ud af eksemplerne, startes Gadget snitfladen op
først, man opretter et Gadjetobjekt, inden-i-dette har vi en uendelig
løkke, der står for den løbende opdatering.

Det at bruge RxSock er ganske tilforladeligt, fungerer nogenlunde som i
almindelige højniveausprog såsom C.... skal lige have styr på selve
gadget-koden - før jeg giver mig i kast med at parse frem og tilbage og
generere HTML-kode .... analyserede timergadget koden på vej hjem i
bussen, har vist fået fat i noget ... vil lige snuppe en lur (forbandede
morgenarbejde) og se hvad det bliver til senere på dagen.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
in vino veritas (drunkennes makes a man let out the truth)

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-01-04 14:26

Peter Jespersen wrote:

> Ifølge det jeg kan læse ud af eksemplerne, startes Gadget snitfladen op
> først, man opretter et Gadjetobjekt, inden-i-dette har vi en uendelig
> løkke, der står for den løbende opdatering.

Jeg har absolut ikke tjek på programmering, så jeg har blot prøvet mig
frem med det, jeg kunne finde ud af, indtil det virkede. Jeg så godt, at
der stod noget om, at gadgetkoden skulle indsættes først, men det gav
mig problemer, og det virker alligevel, selvom jeg henter siden først.

> [...]
> almindelige højniveausprog såsom C.... skal lige have styr på selve
> gadget-koden - før jeg giver mig i kast med at parse frem og tilbage og

Jeg ved ikke, hvor skrap du er, men ellers kan du måske bruge noget fra
httpget.cmd som jeg lige har fundet på Hobbes:
http://hobbes.nmsu.edu/pub/os2/apps/internet/www/util/httpget.zip - den
er ikke så tung som WGET, og så kan man vel indsætte den relevante kode
i gadget'en?

Det vil være rigtigt fedt, hvis du kan lave en funktion, der virker,
uden man skal kalde et eksternt program.

--
Mvh. Kim Ludvigsen