Tak for diverse henvendelser.. meeeen vi s~
Fra : Gartok

Dato : 09-01-04 00:15

....så I jeg ikke har talt med, giv mig et praj, hvis du/I har lyst til at
blive en del af en spændende, fri fantasycampaign, hvor verden udvikler sig
med spillernes valg. Vi lægger vægt på, at hver spilleaften er mindst lige
så underholdende som en aften i selskab med Ringenes Herre.

Alder: 25-45
Sted: Kbh - nordsjælland

Mvh Simon

PS:

Nej tak til sure opstød fra folk, der ikke selv er interesseret

Fra : John Smith

Dato : 09-01-04 04:02

Sidste gang skrev i at i var i alderen 30-35 år. Hvorfor har i valgt at
skære fem år ned ?.

John Smith

Fra : Gartok

Dato : 09-01-04 18:11

Alderen betyder ikke så meget for os - det er ikke et udtryk for at man skal
være over 30 - blot at vi ligger i det niveau (fra 28-35). Jeg er fløjtende
ligeglad hvor gamle folk er, hvis blot de har lyst til at skabe en sjovt og
underholdende oplevelser.

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 09-01-04 19:39

Min post var skam ikke motiveret af surhed, snarere af medlidenhed.

Hilsen Mads

PS: Jeres nye hvervepost er langt bedre end de gamle; mere informativ og
begejstret.

Fra : Mikkel H. Petersen

Dato : 16-01-04 21:24

hvis jeg nu viste hvadf GURPS er kunne det godt være jeg ville være med.

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 18-01-04 11:10

"Mikkel H. Petersen" <mikkel@fritzen.dk> skrev i en meddelelse
> hvis jeg nu viste hvadf GURPS er kunne det godt være jeg ville være med.

Det burde da ikke være systemet der afgører om man har lyst til at spille
rollespil. Setting, genre, medspillere og alt muligt andet burde veje
tungere.

Lars

Fra : Mikkel H. Petersen

Dato : 18-01-04 13:53

det er jeg så ikke enig.

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 18-01-04 16:08

Jeg mener at setting, genre og system hænger uløseligt sammen. Reglerne er
ofte de fysiske love i et rollespil.

Hvis man f.eks. spiller GURPS/ Forgottten Realms giver det mening at have en
vagt med en armbrøst, for her er en armbrøst et våben man respektere. I D&D/
Forgotten Realms er en vagt med en armbrøst kun til pynt, for den kan ikke
stoppe en spillers figur. Skade systemet diktere direkte PCernes forhold til
NPCerne.

Hilsen Mads

Fra : Niels L. Ellegaard

Dato : 18-01-04 19:18

"Lars Wagner Hansen" <l-hansen@REMOVEpost4.tele.dk> writes:

> Det burde da ikke være systemet der afgører om man har lyst til at
> spille rollespil. Setting, genre, medspillere og alt muligt andet
> burde veje tungere.

Hvis man spiller hack'nslash-rollespil så er oplevelsen ret afhængigt
af systemet, men hvis man spiller en rollespilsorienteret kampagne så
er oplevelsen ofte ret uafhængig af valget af system. Man selvfølgelig
kan diskutere om rollespilsorienteret rollespil er bedre eller finere
end hack'nslashorienteret rollespil, men det mener jeg er en
frugtesløs diskussion.

Jeg er en glad hack'nslash spiller, og jeg synes at der er stor
forskel på D&D3E og andre spil jeg har set. Hvis man spiller D&D3E
efter reglerne, så er det jo nærmest et brætspil (en slags kopi af
blood bowl). Når jeg spiller D&D3E, så bruger jeg meget tid på at
flytte rundt på små figurer og huske at tage højde for attack of
opportunity, og det synes jeg er skægt.

Med venlig hilsen

Niels

--
Niels L Ellegaard http://dirac.ruc.dk/~gnalle/

Fra : Gartok

Dato : 18-01-04 22:12

Giv mig mail hvis du reelt er nysgerrig, - så skal jeg give en uddybende
beskrivelse.

Fra : Gert Hansen

Dato : 17-02-04 13:55

> med spillernes valg. Vi lægger vægt på, at hver spilleaften er mindst lige
> så underholdende som en aften i selskab med Ringenes Herre.

Hvor underholdende er en aften med Dark Lord Sauron?

/GertH