Novel Cl32_2.20 (For windows XP ??)
Fra : Peter

Dato : 07-01-04 13:37

Hej.

På min arbejdsplads har vi fået et par nye maskiner som skal køre
windows xp pro.
(De er simpelthen nød til at køre XP pga. nogle nye programmer vi har
brug for, som kun fungere på windows xp pro)
Vi har et gammelt administrations system 2plus2 som ligger på en novel
server.
Og vi har Novel clienter af version CL32_2.20 (de kan køre windows
95/98/98se)
men vi kan ikke installere denne klient på xp maskinerne.
Vi skulle også gerne have dette til at fungere på maskinerne.

Hvad gør vi, og hvad tager det med sig ??

Min tanke er:
Nye opdaterede Novel clienter til de to xp maskiner.
Skal Novel serveren så også opdateres ??
Hvis serveren skal opdateres skal resten af clienterne så også ??

Hvis nogle her er klar over det, kan 2plus2 så egentlig køre på en xp
maskine ??
Eller skal der mon også et nyt økonomisystem til ??

Jeg roder ikke normalt med novel, men jeg har sat en del af vores
klienter op, efterhånden som vi har fået dem, men nu er jeg godtnok
kørt fast.....

Jeg vil blive meget glad for lidt hjælp eller info om dette......

Mvh.
Peter

Fra : Remove \"-\" in emai~

Dato : 08-01-04 16:12

Nu kender jeg ikke lige 2plus2 og din opsætning, men på XP skal du benytte
Novel Client 4.90 SP1
Det burde umiddelbart ikke have indflydelse på serverne og de øvrige
klienter.

Du kan hente Novell Client 4.90 SP1 fra:
http://support.novell.com/cgi-bin/search/searchtid.cgi?/2967718.htm
udpak filen og kør setupnw.exe

Fra : Peter

Dato : 13-01-04 11:10

Hej.

Tak for svar.....

Jeg har hentet den novel version og installeret den på xp maskinen.....

Problemet er nu bare det, at den ikke vil finde tree eller server, og vil
derfor ikke logge på.....

Hvis jeg logger på som workstation only, så køre maskinen fint på vores
"windows netværk", og den kan fint få hul til internettet....
(Så netværkskortet, kabler osv. fungere, og den har forbindelse til samme
switch som maskinerne der køre novel....)

Der må være noget jeg har overset.....
Normalt er det rimeligt "lige ud af landevejen" at få en novel client til at
fungere (når bare den køre CL32_2.2).....

Mvh.
Peter Dall

Fra : Peter

Dato : 13-01-04 14:57

Hej.

Jeg har hentet 34CLT95e (den nyeste client til win98) og installeret den på
en win98 maskine, for at se om jeg kunne lære noget deraf....
Den nye client fungere fint på 98 maskinen, men med samme ting afkrydset
osv. i XP versionen får jeg stadig ingen kontakt.....

Hvad mon der kan være galt ??

Jeg kan faktisk ikke engang se serveren i den oversigt man kan åbne med en
knap til højre under avanceret login.

Jeg vil blive meget glad for lidt hjælp med dette.

Under installation er begge for øvrigt sat til IPX og "gamle servertyper
(3.x)".

Mvh.
Peter

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 13-01-04 12:33

Peter wrote:

> [...]
> (Så netværkskortet, kabler osv. fungere, og den har forbindelse til samme
> switch som maskinerne der køre novel....)

I de lidt ældre klienter (vistnok 4.80) havde jeg problemer med at finde
serveren hvis frametype i IPX/SPX protokollen stod til "Auto" og
serveren kørte 802.2 (ingen problemer med 802.3).
Prøv at ændre frametype manuelt til den type du bruger.

/klaus

Fra : MartinPKC

Dato : 02-02-04 12:18

hejsa, du skal være opmærksom på at den nye novell client ikke køre
"binær" som standard, du skal derfor ved installations start ind custom
settings eller hvad det nu hedder, og sætte den til at kører som binær.
det lyder ihvertfald sådan.

Martin 21

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter @ Team-PsHdO

Dato : 13-02-04 21:35

Hej.

Tak for dit svar.....

Jeg har allerede fundet den der binær indstilling, for det var den der fik
min Windows 98 maskine til at virke.
Ja, ja.... virke og virke..... Den logger på, men ser ikke alle drev, kun
nogle og med forkert drevbogstav, og printerne kommer slet ikke på.....
Men hvis jeg så køre en gammel dos login inde fra windows98, med samme
brugernavn og adgangskode, så hooker den rigtigt op..... det forstår jeg
ikke helt.....

Nå, men mht. XP maskinen, så får jeg stadig ikke hul igennem, jeg kan stadig
ikke engang se serverne i server listen som man kan kalde op.....

Men kunne det være at jeg vælger forkert mht. IPX eller IP ??
Jeg har eks. forsøgt at installere med "IP and IPX" og med "Bindery (NetWare
3.x)", men det virker ikke, jeg har også forsøgt med "IPX" og "Bindery" uden
held.......

--
Hilsen // Regards
Peter @ Team-PsHdO

Fra : Erik Klausen

Dato : 15-02-04 15:51

"Peter @ Team-PsHdO" <pwr43h@get2net.dk> wrote in

> [...]
> på..... Men hvis jeg så køre en gammel dos login inde fra windows98,
> med samme brugernavn og adgangskode, så hooker den rigtigt op..... det

Er det ikke default login script, der bliver kørt? Det vil typisk mappe
Z: til SYS-volumet på den server der besvarer dit login-opkald. Og det
laver ikke forbindelse til printere.

> [...]
> Jeg har eks. forsøgt at installere med "IP and IPX" og med "Bindery
> (NetWare 3.x)", men det virker ikke, jeg har også forsøgt med "IPX" og

Hvilken version af Netware kører du? Versioner under 5.x kan route IP-
pakker, men der kan ikke oprettes forbindelse til serveren. På version
5.0 og derover kan du logge ind på IP.

mvh.
Erik Klausen

Fra : MartinPKC

Dato : 02-02-04 12:18

"Klaus Jorgensen" skrev d. 13-01-04 12:33 dette indlæg :

> [...]
> serveren kørte 802.2 (ingen problemer med 802.3).
> Prøv at ændre frametype manuelt til den type du bruger.

?? test test kører dette forums på 56k? test test

http://www.kandu.dk/

Fra : MartinPKC

Dato : 02-02-04 12:18

Hmm jeg ved ikke om der gik noget galt første gang jeg skrev eller om
det nu kommer 2 gange. jeg håber i kan bare over med mig.

Jeg vil bare tilføje til alle dem som ikke kan see deres server efter
installationen af den nye novell, at i skal være opmærksomme på at den
ikke kører binær som standard. dette skal bruge defineres ved
installation start.

Held og lykke
Martin 21

http://www.kandu.dk/