lakering af figurer
Fra : Jeppe Møller

Dato : 06-01-04 11:59

Hvilken lak (spray) bruger i til jeres figurer?
Jeg synes Citadels pris er lidt for hamper... kender i til et billigere og
lige så godt alternativ?
Det drejer sig om både ting og plastikfigurer
/JeppeM

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 06-01-04 17:56

"Jeppe Møller" <NOTTHISjeppem2@gjk.dk> skrev i en meddelelse

Hej Jeppe

> Hvilken lak (spray) bruger i til jeres figurer?
> Jeg synes Citadels pris er lidt for hamper... kender i til et billigere og
> lige så godt alternativ?
> Det drejer sig om både ting og plastikfigurer

Da jeg malede brugte jeg en almindelig (?) lak fra det nærmeste byggemarked.
Det virkede fint.

Det samme galdt for grunder. Jeg købte en sort og en hvid spray og brugte
dem som grunder. De var godt nok terpentinbaseret, men det påvirkede hverken
mine metal eller plastfigurer, og den vandbaserede maling bandt fint ovenpå.

Jeg kunne naturligvis ikke bruge mine sprays til mine landskaber og
bygninger, da de for det meste var bygger at flamingo Der var dog en enkelt
der skulle se ud som om den var blevet beskudt karftigt, og her var den
sorte spray ret effektiv.

Lars

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 06-01-04 19:53

For det første vil jeg ikke anbefale spray. Man skulle tro at det var
lettere, men det er det ikke, fordi du skal stille dig op et sted udenfor
med hele svineriet. Jeg har også oplevet at det gik galt og sprayen
spruttede og lavede klumper på min fine figur.

Jeg vil tilslutte mig Larses råd om at bruge en hvilken som helst lak fra en
hobbyforretning eller byggemarked. Det skal bare være en mat, klar lak.

Hilsen Mads

Fra : Jeppe Møller

Dato : 06-01-04 23:30

Tak for hjælpen, jeg må ud og finde mig lidt lak jeg kan male mine BB
figurer med.

Og nu jeg er i gang... hvordan fjerner jeg bedst maling når figurerne er
malet (og ikke lakeret) ? Jeg er 'kommet til' at gå igang med at male mit
Chaos-hold sort/gult, og den sorte er alt for dominerende, så jeg vil finde
en anden farve istedet.

/Jeppe

Fra : Klaus Æ. Mogensen

Dato : 07-01-04 01:49

"Jeppe Møller" <NOTTHISjeppem2@gjk.dk> skrev:

> Og nu jeg er i gang... hvordan fjerner jeg bedst maling når
> figurerne er malet (og ikke lakeret)?

Vandbaseret maling fjernes med cellulosefortynder.

- Klaus

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 07-01-04 19:04

Du kan gnide det af med en gammel tandbørste eller lignende.

Hilsen Mads

Fra : Jeppe Møller

Dato : 07-01-04 22:19

> Du kan gnide det af med en gammel tandbørste eller lignende.

....eller kærestens nye! :)