GURPS Post-Apocalypse
Fra : John Smith

Dato : 06-01-04 04:11

Hvis man skal lave et rollespil som forgår i en post apocalypse verden hvor
jorden har været igennem en større atom krig og maskinerne har fået
overgrebet.

Hvad synes det er bedst ?.

At tage en kendt verden og bruge den sammen med GURPS. De andre worlds som
kunne bruges kunne være

Terminator
The Matrix
GURPS: Reign Of Steel

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 06-01-04 19:46

Af de tre synes jeg bedst om Reign of Steel - til et rollespil altså.

Reign of Steel er lavet til rollespil. Settingen har flere forskellige
indgange, flere forskellige steder man kan begynde.

Terminater universet eksistere udelukkende for at sætte skub i Terminater
filmene. Hvis du vil rollespille i der skal du starte næsten helt fra
grunden.

Det samme kan man sige om the Matrix, med den tilføjelse at "naturlovene" i
Matrix er ganske uklare. "Hvis en Agent kan dukke sig for kugler, hvorfor
kan han så ikke i øvrigt bevæge sig hurtigere end lyden?" der er masser af
tilsvarende spørgsmål en stakkels GM skal besvare, for at kunne spille i
Matrix. Matrix er også kun halvt post-apokalyptisk, inde i the Matrix er der
liv & mørke solbriller. Så du kan risikere at spillerne hellere vil være
der.

Hilsen Mads

Fra : LegionX

Dato : 08-01-04 02:03

John Smith wrote:

> [...]
>
> Hvad synes det er bedst ?.
>
> At tage en kendt verden og bruge den sammen med GURPS. De andre worlds som

Flere idéer:

Mad-Max
Battlefield Earth
Waterworld
Fallout I & II
Myst
Twillight: 2000

o.s.v.

/LegionX

Fra : John Smith

Dato : 08-01-04 06:42

> Mad-Max
> Battlefield Earth
> Waterworld
> Fallout I & II
> Myst
> Twillight: 2000

Fallout verden er ikke skidt, og jeg har også hørt om Twillight 2000.

Fra : Clemmensen

Dato : 07-02-04 08:09

Andre Rollespil: (meget gamle, men seje)

Blood Dawn - The Prophecy

AfterWars

Måske kan du også inspireres af Gamma World..