Terminalskift på ISDN
Fra : Anon

Dato : 05-01-04 02:01

1) Er det muligt at flytte en igangværende samtale mellem to ISDN-telefoner
på samme ISDN(2)-linje?
2) Er det muligt at flytte en igangværende samtale mellem en ISDN-telefon og
en analog telefon koblet på samme ISDN(2)-linje? Det skal siges, at den
analoge telefon er koblet på den ene ab-port i NTab-boksen.

Hvis ja til et eller flere af ovenstående, hvordan?

Jeg forelagt ovenstående for TDCs ISDN-support, som mente at det ikke kunne
lade sig gøre. Forklaringen blev dog ikke givet særligt overbevisende, så
vil jeg klynge mig til det spinkle håb, at nogen her kan fortælle at det
modsatte er tilfældet. En bekræftigelse af udtalelsen fra TDCs support er
selvfølgelig også velkommen.

Anon

Fra : Kasper Bøggild

Dato : 05-01-04 02:39

"Anon" <smack.fucking@spammers.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> analoge telefon er koblet på den ene ab-port i NTab-boksen.
>
> Hvis ja til et eller flere af ovenstående, hvordan?

Svaret er ja til begge dele. Det kræver tjenesten terminalskift som er
standard på nyere ISDN2-linjer, men hvis du har haft din ISDN i nogle år er
det nok en god idé lige at få tjekket at tjenesten er aktiveret.

Hvad du rent praktisk skal gøre afhænger af dit ISDN udstyr. På ISDN
telefoner vil der typisk være en knap/funktion hvor du kan parkere samtalen
på centralen. Den samme knap bruges typisk til at hente kaldet ind på den
anden telefon, men det er lidt forskelligt, så se i din manual til
telefonen.

De analoge telefoner vil også kunne benytte tjenesten hvis AB-adapteren (i
dette tilfælde din NT-AB) understøtter det. Det er jeg ret sikker på at
NT-ab'en gør, men igen, tjek manualen til NT-ab'en, som kan hentes i PDF på
www.tdc.dk

--
Venlig hilsen
Kasper Bøggild

Fra : Kasper Ladingkær

Dato : 05-01-04 23:53

Jeg vil give Kasper Bøggild ret begge ting burde kunne fungere.

Intet problem mellem de 2 ISDN apperater, og vedr. fra ISDN til NTab burde
det også virke. (jeg mener selv at have prøvet det på et tidspunkt)

--
Venlig hilsen
Kasper Ladingkær

Fra : Anon

Dato : 06-01-04 00:19

Kasper Ladingkær wrote:
> Intet problem mellem de 2 ISDN apperater, og vedr. fra ISDN til NTab
> burde det også virke. (jeg mener selv at have prøvet det på et
> tidspunkt)

Tusind tak for jeres to svar. Nu har jeg noget at gå videre og vil nu checke
henholdsvis at terminalskift er aktiveret samt instruktionsbogen for
telefonen (gigaset 4130 - en i øvrigt en udemærket telefon).

Sigurd

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-04 23:28

"Kasper Ladingkær" <ladingkaer@sletdettetdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kasper Ladingkær
> www.ladingkaer.dk
> "Jeg repræsentere med denne udtalelse mig selv og ikke TDC"

Er der ikke noget med, at det er "R" tasten, der skal anvendes ved bl.a.
terminalskift? Det er jo bare så "smart" at Ascom Eurit'erne (ISDN) _ikke_
har "R"tast, ligesom der tilsyneladende heller ikke er nogen alternativ
mulighed - bortset fra at købe nogle helt andre telefoner.
Karsten H. Jensen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-01-04 01:01

In article <3ffb368b$0$9832$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, "KHJ"
<bitosnabelatdcadslpunktumdk> says...
> terminalskift? Det er jo bare så "smart" at Ascom Eurit'erne (ISDN) _ikke_
> har "R"tast, ligesom der tilsyneladende heller ikke er nogen alternativ

De har heller ikke behov for den. På ISDN-telefoner bruger man ikke
"R"-taste til terminalskift.

Beocom 3 har en "Flyt samtale" funktion. Eurit 30 har noget lign. Jeg
skal lægge mærke til det næste gang der er en der ringer

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-04 22:45

> [...]
>
> Beocom 3 har en "Flyt samtale" funktion. Eurit 30 har noget lign. Jeg
> skal lægge mærke til det næste gang der er en der ringer

Tak for en lidt mere fyldelstgørende og brugbar oplysning. Prøver lige at
læse manualerne, samt TDC's anvisninger igen - igen, med andre briller.
Karsten H. Jensen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-01-04 00:55

"KHJ" <bitosnabelatdcadslpunktumdk> skrev i en meddelelse
> Er der ikke noget med, at det er "R" tasten, der skal anvendes ved bl.a.
> terminalskift?

R-tasten er et analogt begreb...