| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | slip on / benzin indsprøjtning!!! Fra : Bo-gsxR | 
  Dato :  04-01-04 23:51 |  
  |   
            Performance bike ( england ) har
 testet en R6 med benzin indsprøjtning og en
 blueflame slip on potte.
 Det viste med en wideband lambda sonde at
 den kørte mere magert end det kan anbefales.
 
 og de konkluderede vist selv om der er en luft
 mængde måler i indsugningen, så er det ikk
 tilstrækkeligt til at computeren suplerer nok
 benzin.
 så det kan kun anbefales at personer
 der har monteret en anden potte på deres
 kværn, selv om at den har elektronisk indspr.
 får den dyset om på et værksted med med
 co2/wideband lamda sonder og et rullefelt.
 
 bo-gsxR
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (05-01-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  05-01-04 00:02 |  
  |   
            > Performance bike ( england ) har
 > testet en R6 med benzin indsprøjtning og en
 > blueflame slip on potte.
 > Det viste med en wideband lambda sonde at
 > den kørte mere magert end det kan anbefales.
 >
 > og de konkluderede vist selv om der er en luft
 > mængde måler i indsugningen, så er det ikk
 > tilstrækkeligt til at computeren suplerer nok
 > benzin.
 > så det kan kun anbefales at personer
 > der har monteret en anden potte på deres
 > kværn, selv om at den har elektronisk indspr.
 > får den dyset om på et værksted med med
 > co2/wideband lamda sonder og et rullefelt.
 >
 > bo-gsxR
 >
 
 Javel.
 
 Da jeg fik sat Akrapovic-slipon på R1'eren, blev der for en sikkerheds
 skyld foretaget lambdasonde check. Yamaha-maskineret justerede sig selv
 ind, og den kørte ikke magert i noget omdrejningsområde, faktisk kørte
 den lidt ovre til den fede side.
 
 mvh
 Kenneth S
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Bo-gsxR (05-01-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bo-gsxR | 
  Dato :  05-01-04 01:22 |  
  |   
            > Da jeg fik sat Akrapovic-slipon på R1'eren, blev der for en sikkerheds
 > skyld foretaget lambdasonde check. Yamaha-maskineret justerede sig selv
 > ind, og den kørte ikke magert i noget omdrejningsområde, faktisk kørte
 > den lidt ovre til den fede side.
 
 da jeg fik ny potte, borede de et lille hul i et af de der indsugnings
 ram rør. og satte så luftmængde måleren op igennem der,da den
 så bliver snydt lidt pga. temperaturen og gennemstrømningen.
 hele tiden ved alle omdr.
 
 bo-gsxR
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Rune Larsen (05-01-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Rune Larsen | 
  Dato :  05-01-04 11:04 |  
  |   
            Bo-gsxR wrote:
 
 > da jeg fik ny potte, borede de et lille hul i et af de der indsugnings
 > ram rør. og satte så luftmængde måleren op igennem der,da den
 > så bliver snydt lidt pga. temperaturen og gennemstrømningen.
 > hele tiden ved alle omdr.
 
 WHAT?
 Hvad for en slags luftmængdemåler sidder der på din kværn?
 Jeg skal lige være sikker på hvilken føler der helt præcist er tale om.
 
 /Rune
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Bo-gsxR (05-01-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bo-gsxR | 
  Dato :  05-01-04 16:34 |  
  |  
 
            > WHAT?
 > Hvad for en slags luftmængdemåler sidder der på din kværn?
 > Jeg skal lige være sikker på hvilken føler der helt præcist er tale om.
 det er den der sidder i luftboxen normalt.
 når den sidder i ram air røret, fik jeg af vide at den ville supplere
 en smule mere benzin, og specielt i høje omdr. er det vigtigt
 at der er massere af benzin helst lidt i overskud.
 men fra fabrikenernes side køre de tæt på magert, for at overholde
 emisionskravene.
 men jeg kan desværre ikk dukumentere det, da jeg fik lavet mere end det.
 og ikke har et udskrift af luft/benzin forholdet ( på dynofelt ) af kun
 denne
 modifikation.
 bo-gsxR
 http://dfm.nathue.dk/bogsxr
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           henrik (05-01-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : henrik | 
  Dato :  05-01-04 01:09 |  
  |   
            Bo-gsxR wrote:
 
 > Performance bike ( england ) har
 > testet en R6 med benzin indsprøjtning og en
 > blueflame slip on potte.
 > Det viste med en wideband lambda sonde at
 > den kørte mere magert end det kan anbefales.
 
 > og de konkluderede vist selv om der er en luft
 > mængde måler i indsugningen, så er det ikk
 > tilstrækkeligt til at computeren suplerer nok
 > benzin.
 > så det kan kun anbefales at personer
 > der har monteret en anden potte på deres
 > kværn, selv om at den har elektronisk indspr.
 > får den dyset om på et værksted med med
 > co2/wideband lamda sonder og et rullefelt.
 
 > bo-gsxR
 
 
 
 Enig man bør altid få tjekket benzin/luft blandingen (CO%), når man laver
 ændringer på udstødning, en hvilken som helst ændring !!!
 
 
 mvh
 Henrik
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Rune Larsen (05-01-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Rune Larsen | 
  Dato :  05-01-04 11:05 |  
  |   
            Bo-gsxR wrote:
 
 > Performance bike ( england ) har
 > testet en R6 med benzin indsprøjtning og en
 > blueflame slip on potte.
 > Det viste med en wideband lambda sonde at
 > den kørte mere magert end det kan anbefales.
 > 
 > og de konkluderede vist selv om der er en luft
 > mængde måler i indsugningen, så er det ikk
 > tilstrækkeligt til at computeren suplerer nok
 > benzin.
 
 Har en R6'er ikke lambda-sonde i udstødningen?
 Hvis ikke, er det klart at motorstyringen ikke aner at motoren kører for
 magert.
 
 /Rune
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           John Jensen (05-01-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : John Jensen | 
  Dato :  05-01-04 11:34 |  
  |   
            
 "Rune Larsen" <runeDOTlarsen@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
 news:GEaKb.66894$jf4.4318532@news000.worldonline.dk...
 > Bo-gsxR wrote:
 >
 > > Performance bike ( england ) har
 > > testet en R6 med benzin indsprøjtning og en
 > > blueflame slip on potte.
 > > Det viste med en wideband lambda sonde at
 > > den kørte mere magert end det kan anbefales.
 > >
 > > og de konkluderede vist selv om der er en luft
 > > mængde måler i indsugningen, så er det ikk
 > > tilstrækkeligt til at computeren suplerer nok
 > > benzin.
 >
 > Har en R6'er ikke lambda-sonde i udstødningen?
 > Hvis ikke, er det klart at motorstyringen ikke aner at motoren kører for
 > magert.
 >
 > /Rune
 
 De har jo kun lambda sonde hvis der er monteret katalysator på cyklen, og
 hvis jeg kender
 englænderne ret, så er der ikke kat. på deres cykler.
 
 Men forudsat der var, så er den vel også "fjernet" da man skifter til
 slip-on potten...... selvfølgelig
 afhængig af hvor i systemet sonden sidder, om det er i collectoren eller i
 potten.
 
 Men du har helt ret, uden sonde ved styringen ikke noget om
 blandingsforholdet.
 
 / John
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Bo-gsxR (05-01-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bo-gsxR | 
  Dato :  05-01-04 16:42 |  
  |   
            > > Har en R6'er ikke lambda-sonde i udstødningen?
 > > Hvis ikke, er det klart at motorstyringen ikke aner at motoren kører for
 > > magert.
 > De har jo kun lambda sonde hvis der er monteret katalysator på cyklen, og
 > hvis jeg kender
 > englænderne ret, så er der ikke kat. på deres cykler.
 
 > Men du har helt ret, uden sonde ved styringen ikke noget om
 > blandingsforholdet.
 
 såvidt jeg ved er der da næsten ingen mc'er der har en lambdasonde
 monteret i udstødningen! ( øv hvis jeg tager fejl )
 jeg er bekendt med at den nye aprilia rsv-r har så dan en sonde,
 ( men jeg ville også flå evt. kat'er væk med det samme hvis der sad en ).
 
 men ifl. "xperter" så er det meget begrænset hvad en alm. lambda kan
 vise af data. man skal have en wideband sonde før det er nogen lunde
 præcist. så til tuning mv. er en alm. ikk brugbar da den
 ikk kan se forskel på 12:1 og 14:1 men kun på over og under 14,7:1
 
 bo-gsxR
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ninja Rider (05-01-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ninja Rider | 
  Dato :  05-01-04 20:50 |  
  |  
 
            Hejsa
 > Performance bike ( england ) har
 > testet en R6 med benzin indsprøjtning og en
 > blueflame slip on potte.
 Jeg har netop en Blueflame Slipon på min kawa. Der er ingen Lamba sonde, 
 i udstødningen, selv om at der er kat i den orginale potte.
 Jeg tror faktisk heller ikke at der er luft mængde måler på.
 Jeg har ikke turdet at rive den helt ud i omdrejningerne, efter at jeg 
 har fået monteret den. Jeg har nemlig ikke lige fået købt en 
 Powercomander til den i nu. Jeg har heller ikke nået at få den tjecket 
 på rulle felt. Jeg har heltigvis en Power port i min potte, så den kan 
 jeg bare lukke, og så er gennem strømningen stortset som den orginale.
 Jeg skal da self have en PC på den, men den koster jo bare en 4300,- 
 uden indstilling. Dog kan man selv gøre dette, men jeg vil nu alligevel 
 have tjecket det program jeg ligger i den.
 Faktisk kan jeg mærke at ope ved en 10-11krpm er det som om at trækket 
 dykker lidt, og derfor har jeg heller ikke ville køre med så mange 
 omdrejninger, i længere tid af gangen.
 Mvh Emil
 p.s. 100km/t er ca. ved 5,5-6krpm i 6. gear
 -- 
         Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
       Don't take life to serious......
   You'll never escape it alive anyway!
 http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=26
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Bo-gsxR (06-01-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bo-gsxR | 
  Dato :  06-01-04 00:38 |  
  |   
             Jeg har netop en Blueflame Slipon på min kawa. Der er ingen Lamba sonde,
 > i udstødningen, selv om at der er kat i den orginale potte.
 > Jeg tror faktisk heller ikke at der er luft mængde måler på.
 > Jeg har ikke turdet at rive den helt ud i omdrejningerne, efter at jeg
 > har fået monteret den. Jeg har nemlig ikke lige fået købt en
 > Powercomander til den i nu. Jeg har heller ikke nået at få den tjecket
 > på rulle felt. Jeg har heltigvis en Power port i min potte, så den kan
 > jeg bare lukke, og så er gennem strømningen stortset som den orginale.
 >
 > Jeg skal da self have en PC på den, men den koster jo bare en 4300,-
 > uden indstilling. Dog kan man selv gøre dette, men jeg vil nu alligevel
 > have tjecket det program jeg ligger i den.
 
 det havde de også i PB og valgte at bruge den midlertidigt indtil
 de indstaller PC.
 
 bo-gsxR
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Bo-gsxR (06-01-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bo-gsxR | 
  Dato :  06-01-04 00:52 |  
  |   
            > Jeg har netop en Blueflame Slipon
 sorry jeg har lige fundet artiklen frem igen, det var
 en Bos udst. tilladt til gaden! endda.
 men den har også en flow-begrænser i enden af røret.
 
 > Faktisk kan jeg mærke at ope ved en 10-11krpm er det som om at trækket
 > dykker lidt,
 
 godt følt, på testkværnen falder benzinen i forhold til luften en del.
 på lige præcis 10.500 omdr.og runder 13,9:1
 ved 5.500 omdr. og op til 9.500 omdr. er den også mere
 mager end med den der flow-begrænser.og det gentager sig
 fra 10.500 og op efter.
 
 bo-gsxR
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |