V: Compaq Proliant 800 M1 server
Fra : Anders Sørensen

Dato : 05-01-04 00:23

Hej

Hvad må man max gi' for en Compaq Proliant 800 M1:

Dual PentiumPro med 1 stk. 200 Mhz CPU
160 MB (EDO)SD-ram
Onboard (på et riserboard) SCSI controller med kabel til 4 stk. 68
pins enheder
Ingen harddisk
Onboard 100Mbit LAN
Compaq Cirrus 5440 PCI grafik
IDE CD-rom
3½" Floppy

Hvor kan der evt. skaffes det PowerModule der skal bruges hvis der
skal en ekstra CPU i?
Skal 2 CPU'er i en sådan server være præcis samme serie (jeg ved godt
at det skal være samme clockfrekvens)?
Kan der let konverteres fra 68 pins til 50 pins SCSI enheder, eller
giver det tab af hastighed?

Mvh.
Anders Sørensen
Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 05-01-04 01:38

Anders Sørensen <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> wrote:

>Hvad må man max gi' for en Compaq Proliant 800 M1:

Den er forældet og efter min mening intet værd.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Anders Sørensen

Dato : 05-01-04 17:07

Den Mon, 05 Jan 2004 01:38:25 +0100, skrev Lars Kim Lund
<lkl@fabel.dk>:

>Den er forældet og efter min mening intet værd.

Men som en lille Linuxserver må den da være rigtig fin?
Jeg har en plan om at bytte den væk for en Compaq desktop 200MMX
maskine, som sikkert er mindst lige så god til et børneværelse som
serveren !

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 05-01-04 17:34

>Men som en lille Linuxserver må den da være rigtig fin?

Tja. Det er en af de mindste servere fra CPQ og ikke ret meget mere
end en forstørret workstation svjh. Desuden er den vel 6-7 år gammel
hvilket dels gør at sandsynligheden for fejl på den er stor og at det
kan være svært at få dele da det trods alt er CPQ og proprietært.

Du vil efter min mening være bedre tjent med at købe en 3-4 år gammel
brugt pc. De kan ikke koste ret meget.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Morten L.

Dato : 05-01-04 19:49

> [...]
> kan være svært at få dele da det trods alt er CPQ og proprietært.
>
> Du vil efter min mening være bedre tjent med at købe en 3-4 år gammel

- For ikke at snakke om larmen og effektforbruget
Find en gammel Celeron 300-500 MHz, hvis det skal være næsten ligeså ringe

P-PRO maskiner kan heller ikke bruge "almindelig" SD-RAM - så lad den gå -
og find en PC

Mvh
Morten

Fra : H.S.

Dato : 06-01-04 12:51

"Morten L." <morten.lyckegaard.nonospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
> - For ikke at snakke om larmen og effektforbruget

Hvorfor skulle en Server bruge mere strøm end en tilsvarende workstation ?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 06-01-04 13:59

"H.S." wrote in a message

> Hvorfor skulle en Server bruge mere strøm end en tilsvarende workstation ?

Fordi serveren er bygget anderledes og kan derfor ikke sammenlignes med en
WS mht strømforbrug

- Peter