Kunder
Fra : Ukendt

Dato : 30-12-03 13:06

Hej NG - jeg sidder med en sjov case, og har nogle ubesvaret spg's som jeg
håber I kan hjælpe med.

Tænk på et website der leverer gratis healthcare informationer til brugerne.

Hvem vil websitet betragte som sine kunder? Er det de folk der betaler for
at annoncere mv. på sitet? Altså de folk der skyder $$ i selskabet, eller er
det brugerne - som får ydelsen gratis? Jeg hælder selv til førstnævnte..
På forhånd tak
/Ulrich

Fra : Anders Köhler

Dato : 02-01-04 12:52

<Ulrich> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> det brugerne - som får ydelsen gratis? Jeg hælder selv til førstnævnte..

Jeg hælder til sidstnævnte, uden kunder har du ingen annoncører men du kan
godt have kunder uden annoncører det bliver du bare ikke rig af. Ergo er du
nødt til at satse på begge dele, men skæve lidt mere til kundernes end
annoncørernes behov.

Anders

Fra : alexbo

Dato : 02-01-04 14:53

<Ulrich> skrev i

> Hvem vil websitet betragte som sine kunder?

En kunde er ikke noget defineret begreb.

Din website svarer til en gratisavis, og hvis vi så trækker den til en alm.
avis,
så har de både købere og annoncører, begge dele er kunder hos avisudgiveren.
Så er spørgsmålet, er en gratisavislæser også en kunde?
Når du har svaret på det, har du også svaret på dit spørgsmål.
En politimand der møder på vagt, og vil vide om der er gæster i cellerne,
kan spørge, "er der nogle kunder i forretningen?".

Forøvrigt har det ikke meget med videnskab eller økonomi at gøre.
Derimod vil du sikkert få nogle flere svar i dk.erhverv

mvh
Alex Christensen

Fra : Knud Berggreen

Dato : 03-01-04 00:12

On Fri, 2 Jan 2004 14:52:45 +0100, "alexbo"
<alexbo@post.cybercity.dk> wrote:

><Ulrich> skrev i

>En kunde er ikke noget defineret begreb.

En kunde må vel være en der køber og betaler for en ydelse.
De andre er bare brugere.

/Knud