|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Lyssignal-trigger Fra : Hekto
 | 
 Dato :  21-12-03 23:08
 | 
 |  | 
 
            Alle kender problemet!
 Der er tale om trafikkontrollerede lyssignaler, hvor man kan holde og 
 glo tykmælks-fjoget på rødt lys, indtil der kommer en bil.
 Problemet skulle kunne løses med anbringelsen af en magnet, under 
 MC'en. Måske en af disse afkalkningsfiduser, der alligevel ike er så 
 effektive ... til kalk?
http://www.heise-workstations.de/ls650/Fragen/messages/24767.html -- 
 /Hekto
 Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
 semi-rockets ... no thanks!
            
             |  |  | 
  cykellapper (22-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : cykellapper
 | 
 Dato :  22-12-03 00:24
 | 
 |  | 
 "Hekto" <gæt.selv@hekto.dk> wrote in message
 news:MPG.1a5038189060119d989a46@news.tele.dk...
 > Problemet skulle kunne løses med anbringelsen af en magnet, under
 > MC'en. Måske en af disse afkalkningsfiduser, der alligevel ike er så
 > effektive ... til kalk?
 Umiddelbart lyder det som en logisk løsning.
 Synes jeg engang hørte i trafikradio, at det er et kalibreringsspørgsmål. De
 der sensorer kan vist sagtens justeres til at reagere på en
 standard-trædecykel, eller en tilfældigt forbitrillende ølkapsel.
 Så mon ikke, man burde rette henvendelse til vejdirektoratet eller teknisk
 forvaltning i sin kommune (?), hvis man oplever en generel tendens i et
 kryds, så problemet også kan blive løst for de, der _ikke_ kører rundt med
 en PA-subwoofer-magnet i ploven?
 Iøvrigt skulle fanden da stå i, i udstrakt grad at bruge kulfiberdele, for
 så at læsse cyklen til med magneter    Preben
 (Cykellapper)
            
             |  |  | 
  Hekto (22-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  22-12-03 00:30
 | 
 |  | 
 
            In article <3fe62c2f$0$94999$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, 
 cykellapper says...
 > Iøvrigt skulle fanden da stå i, i udstrakt grad at bruge kulfiberdele, for
 > så at læsse cyklen til med magneter    > 
 > 
 Aaaah ... hvad betyder halve sparede gram, i bunden af kåben??? ;0)
 -- 
 /Hekto
 Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
 semi-rockets ... no thanks!
            
             |  |  | 
   cykellapper (22-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : cykellapper
 | 
 Dato :  22-12-03 00:40
 | 
 |  | 
 "Hekto" <gæt.selv@hekto.dk> wrote in message
 news:MPG.1a504b72e6d9876b989a48@news.tele.dk...
 > Aaaah ... hvad betyder halve sparede gram, i bunden af kåben??? ;0)
 Ikke en skid for mig!
 Men kunne godt forestille mig entutiaster, for hvem det betød en del    Preben
 (Cykellapper)
            
             |  |  | 
  Flemming (22-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Flemming
 | 
 Dato :  22-12-03 10:53
 | 
 |  | 
 >
 > Synes jeg engang hørte i trafikradio, at det er et kalibreringsspørgsmål.
 De
 > der sensorer kan vist sagtens justeres til at reagere på en
 > standard-trædecykel, eller en tilfældigt forbitrillende ølkapsel.
 --
  Preben
 > (Cykellapper)
 >
             Hej
 De kan godt justeres, problemmet er at få fat i de rette personer og så skal
 de prøve med en motorcykel, for at den ikke skal trigge på en hund med
 hundetegn    Prøv at kontakte kommune eller amtet, eller hvem der nu lige har med det
 lysshow at gøre, der ikke vil.
 -- 
       Venlig hilsen
            Flemming Disc
            
             |  |  | 
   Jens B. Rasmussen (22-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens B. Rasmussen
 | 
 Dato :  22-12-03 11:07
 | 
 |  | 
 > De kan godt justeres, problemmet er at få fat i de rette personer og så skal
 > de prøve med en motorcykel, for at den ikke skal trigge på en hund med
 > hundetegn    > Prøv at kontakte kommune eller amtet, eller hvem der nu lige har med det
 > lysshow at gøre, der ikke vil.
 Det kræver en MEGET kraftig magnet for at man ligner en bil kan jeg
 oplyse. 
 Ja det er et justeringsspørgsmål men kan også være en løs forbindelse i
 den spole som skal registere dig.
 Jeg vil anbefale at kontakte politiet da det som regel er dem der har den
 videre kontakt når et trafiksignal går i sort eller noget ikke virker. 
 og det er alt andet lettere at finde nummeret til politiet ! 
 Jens 
 RF900R
            
             |  |  | 
    Jan (22-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan
 | 
 Dato :  22-12-03 13:02
 | 
 |  | 
 "Jens B. Rasmussen" <beerdogREMOVE@ofir.dk> wrote in message
 news:bs6fnh$7ju$1@abbeden.bunk.cc...
 >
 > > De kan godt justeres, problemmet er at få fat i de rette personer og så
 skal
 > > de prøve med en motorcykel, for at den ikke skal trigge på en hund med
 > > hundetegn    Som elektriker lærling var jeg i sin tid med til at lave lysreguleringer.
 Måden vi testede spolerne i vejen på, var med en skovl... ja, I hørte
 rigtigt.. en skovl, så det er ikke raketvidenskab. Det er bare et spørgsmål
 om at holde skovlen 10 cm. over asfalten, når man tester, frem for at køre
 den ned direkte på asfalten.
 > Det kræver en MEGET kraftig magnet for at man ligner en bil kan jeg
 > oplyse.
 Hvis tilfældet er, at der skal så meget til at påvirke spolen er de justeret
 forkert.
 > Ja det er et justeringsspørgsmål men kan også være en løs forbindelse i
 > den spole som skal registere dig.
 Dét kunne meget vel være årsagen til problemet også. Problemstillingen ved
 dette er, at jeg kunne forestille mig, at kommunen skulle have en hel del
 henvendelser, før der blev gjort noget ved sådan en fejl, da dette jo
 betyder blokering af krydset/opgravning af asfalt for udskiftning af spole =
 Dyrt.
 Som en sidste bemærkning kán det nogle gange hjælpe lige at trille tilbage
 og frem over spolen i vejen én gang til... jeg er selvfølgelig klar over, at
 dette ikke er så nemt på alle mc typer (dog har nogle Goldwings vel bakgear
   God Jul    Jan
            
             |  |  | 
     Hekto (22-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  22-12-03 13:17
 | 
 |  | 
 
            In article <3fe6dd31$0$9809$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Jan says...
 > Hvis tilfældet er, at der skal så meget til at påvirke spolen er de justeret
 > forkert.
 > 
 Den 'normale' måde at måle magnetfelter på, er at justere sensoren til 
 nul, i det magnetfelt der er på stedet. Jordens magnetfelt er ca. 
 50.000 nanoTesla. Selv mindre metalemner vil bringe ændringer i den 
 måde de magnetiske kraftlinier løber på. Dermed kan selv små emner 
 detekteres.
 Man kan ikke sige noget om en bils magnetfelt er stort eller lille. En 
 bil består af mange 'magneter' og er man heldig, ophæver en stor del af 
 dem hinanden ... eller også det modsatte. Samtidig kan feltet have en 
 underlig 'facon' der slet ikke svarer til bilens. F.eks. kan det være 
 kraftigst en ½ meter til venstre for venstre forskærm.
 Jo finere sensoren justeres, jo flere forstyrrelser må forudses. Nord 
 for 56' breddegrad har man magnetiske storme ca. 2 gange i døgnet, på 
 rimeligt faste tidspunkter. De stammer fra solen og solpletaktivitet.
 De nætter med nordlys som skyldes disse 'storme' ville forstyrre 
 magnetsensorer. Det samme vil f.eks. biler med et ekstremt magnetfelt i 
 modsatte kørebane o.s.v.
 Jeg kunne forestille mig, at sensorerne er justeret/konstrueret til 
 biler, og alle glemte som sædvanlig MC'erne.
 -- 
 /Hekto
 Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
 semi-rockets ... no thanks!
            
             |  |  | 
     Henrik Nielsen - Rap~ (22-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik Nielsen - Rap~
 | 
 Dato :  22-12-03 13:19
 | 
 |  | 
 
            Ja, jeg har hørt om en plov til en MC. Men nu skal man så også have en
 skovl, under motoren    --
 Mvh.
 Henrik
http://RaptorMC.dk Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
            
             |  |  | 
      Hekto (22-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  22-12-03 13:49
 | 
 |  | 
 
            In article <bs6nhl$ghd$1@sunsite.dk>, Henrik Nielsen - RaptorMC.dk 
 says...
 > Ja, jeg har hørt om en plov til en MC. Men nu skal man så også have en
 > skovl, under motoren    > 
 > 
 Ja, hvorfor ikke??? Der er jo en skovl i de fleste biler???
 Det er da også bedre at skovlen sidder under, en på MC'en??
 ..... jeg VIL ha' en Hopla-nål!!!
 -- 
 /Hekto
 Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
 semi-rockets ... no thanks!
            
             |  |  | 
       Jens B. Rasmussen (22-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens B. Rasmussen
 | 
 Dato :  22-12-03 15:16
 | 
 |  | 
 
            Hekto wrote:
 > ..... jeg VIL ha' en Hopla-nål!!!
 Naturligvis og den er i posten på vej til dig min ven    Nej det jeg mente med kraftige magneter er at hvis en mc ikke kan udlæse
 den med sin "metalklump på ca 70-85 kg = motoren" ja så skal du have en
 drønnert af en magnet tilkoblet elnettet. 
 Mener at kunne huske dem som busserne i København fik monteret til at
 kunne få grøn bølge vejede i området af 5-10 kg. stykket. med noget
 elektronik. og det er trods alt lidt mere end en hvad der nu lige skal
 sidde på et vandrør for at fjerne kalken. 
 De spoler jeg har været med til at teste er dog blevet testet med en lidt
 finere metode såsom en trædecykel    Jens
            
             |  |  | 
        Armand (22-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  22-12-03 16:46
 | 
 |  | 
 "Jens B. Rasmussen" <beerdogREMOVE@ofir.dk> skrev i en meddelelse
 news:bs6ua2$68i$1@abbeden.bunk.cc...
 > Hekto wrote:
 >
 > ........................................ hvis en mc ikke kan udlæse
 > den med sin "metalklump på ca 70-85 kg = motoren" ja så skal du have en
 > drønnert af en magnet tilkoblet elnettet.
 
 Alene modellens generator burde frembringe et magnefelt der overgår
 tilgængelige magneter :-/
 
 --
 Armand.
 
 
 
 
 |  |  | 
         Hekto (22-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  22-12-03 21:44
 | 
 |  | 
 
            In article <bs7fer$305b$2@news.cybercity.dk>, Armand says...
 > Alene modellens generator burde frembringe et magnefelt der overgår
 > tilgængelige magneter :-/
 > 
 Ja, isoleret set. Sammen med alt det andet skrammel på modellen, er det 
 dog ikke sikkert at den gør fra eller til. Når det drejer sig om måling 
 af magnetfelter, har jeg set 'forvrængninger' man ikke ville drømme om.
 -- 
 /Hekto
 Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
 semi-rockets ... no thanks!
            
             |  |  | 
    Armand (22-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  22-12-03 16:41
 | 
 |  | 
 "Jens B. Rasmussen" <beerdogREMOVE@ofir.dk> skrev i en meddelelse
 news:bs6fnh$7ju$1@abbeden.bunk.cc...
 >
 >
 > og det er alt andet lettere at finde nummeret til politiet !
 
 - -  - Som burde ligge i mobilos, derved at 112 ikke er det mest effektive
 alarm-nummer når man ringer op fra mobiltelefonen
 
 --
 Armand.
 (som jævnligt bevæger sig igennem 4 sheriffers områder, og derfor har ligeså
 mange "direkte-numre" lagt ind i sin mobilos)
 
 
 
 
 |  |  | 
  Richard (22-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Richard
 | 
 Dato :  22-12-03 15:44
 | 
 |  | 
 
            Hekto wrote:
 > Alle kender problemet!
 > Der er tale om trafikkontrollerede lyssignaler, hvor man kan holde og 
 > glo tykmælks-fjoget på rødt lys, indtil der kommer en bil.
 Ja det er møgirriterende og koster jo nok en 
 over-for-rødt-mod-fri-bane-kørsel indimellem. Jeg har nu gode erfaringer 
 med at placere cyklen, så motoren er lige over midten af feltet, der er 
 markeret med de nedfræsede ledninger.
 -- 
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
 Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
 DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade |  |  | 
 |  |