|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Spørgsmål ang. benzin kvalitet og Jetkit Fra : Dennis Hellan Peders~
 | 
 Dato :  13-12-03 19:35
 | 
 |  | 
 
            Hej NG.
 Hvis man nu sætter et jetkit + Kn filter på sin cykel er det så ligegyldigt
 hvilken oktan man kører på, bare det er den oktan cyklen/jetkit er
 indstillet med ?
 Banditten kører jo fint på oktan 92, men skal man evt. bruge 98 hvis
 jetkit/Kn filter monteres ?
 --
 Hilsen    Dennis Pedersen
 Suzuki GSF 1200 N '00
 So many roads.....so little time.....
http://link.dfmc.dk/25 |  |  | 
  D@n Dethlefsen (13-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : D@n Dethlefsen
 | 
 Dato :  13-12-03 20:07
 | 
 |  | 
 
            Dennis Hellan Pedersen wrote:
 > Hvis man nu sætter et jetkit + Kn filter på sin cykel er det så
 > ligegyldigt hvilken oktan man kører på, bare det er den oktan
 > cyklen/jetkit er indstillet med ?
 >
 > Banditten kører jo fint på oktan 92, men skal man evt. bruge 98 hvis
 > jetkit/Kn filter monteres ?
 Jeg kan ikke forestille mig at de bliver nødtvendigt med et højre oktantal
 på det benzin man fylder på sin MC fordi der monteres jetkit og/eller
 KN-filter, da det jo ikke vil hæve kompressionen som er den der er afgørende
 for hvilket oktantal man skal bruge.
 --
 Dan -  DMCN#561
 (Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk slet "OSTEN" fra adr. ved svar
            
             |  |  | 
  Daniel Alstrup (13-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Daniel Alstrup
 | 
 Dato :  13-12-03 20:24
 | 
 |  | "Dennis Hellan Pedersen" wrote in message
 news:brflqv$okg$1@news.net.uni-c.dk...
 > Hvis man nu sætter et jetkit + Kn filter på sin cykel
 [klip]
 
 Hvad er et jetkit, og hvad gør det?
 Jeg er med på et kn-filter, det er for lydens skyld, og nogen påstår det
 giver 1-3 HK ekstra... (sådan er det i hvert fald på biler)
 
 
 Hygge...
 Daniel
 
 
 
 
 |  |  | 
  SmaRTrxxv (13-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : SmaRTrxxv
 | 
 Dato :  13-12-03 20:43
 | 
 |  | 
 "Daniel Alstrup" <4junk@FJERNc.dk> wrote in message
 news:3fdb66d2$0$27434$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 >
 > Hvad er et jetkit, og hvad gør det?
 > Jeg er med på et kn-filter, det er for lydens skyld, og nogen påstår det
 > giver 1-3 HK ekstra... (sådan er det i hvert fald på biler)
 >
 Det dovne svar... http://www.dot-e.dk/mc/jetkit/ Thore
            
             |  |  | 
   Daniel Alstrup (14-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Daniel Alstrup
 | 
 Dato :  14-12-03 00:44
 | 
 |  | 
 
            "SmaRTrxxv" wrote in message
 news:3fdb6bda$0$152$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Det dovne svar... http://www.dot-e.dk/mc/jetkit/ Men dejligt fyldestgørende... tak!    Hygge...
 Daniel
            
             |  |  | 
  BoS. (14-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BoS.
 | 
 Dato :  14-12-03 00:09
 | 
 |  | Daniel Alstrup wrote:
 > Jeg er med på et kn-filter, det er for lydens skyld, og nogen påstår
 > det giver 1-3 HK ekstra... (sådan er det i hvert fald på biler)
 
 Giver et KN filter mere lyd? (Måske på en bil) Er det ikke mest for at øge
 luftindtaget (påstået af Dot-E) og det smarte i, at det kan rengøres og
 derfor tjener sig relativt hurtigt ind ved diverse services.
 
 --
 mvh Bo
 
 
 
 
 |  |  | 
   Daniel Alstrup (14-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Daniel Alstrup
 | 
 Dato :  14-12-03 00:41
 | 
 |  | "BoS." wrote in message news:ZZMCb.709$kd4.318@news.get2net.dk...
 > Giver et KN filter mere lyd? (Måske på en bil)
 
 På en bil skulle den give en mere "sej" lyd (larmer bare mere, men nogen kan
 lide det)...
 
 > Er det ikke mest for at øge
 > luftindtaget (påstået af Dot-E) og det smarte i, at det kan rengøres og
 > derfor tjener sig relativt hurtigt ind ved diverse services.
 
 Jo, også det... (var nu ikke lige klar over at det holdt længere end
 normale)
 
 
 Hygge...
 Daniel
 
 
 
 
 |  |  | 
  Moller (14-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Moller
 | 
 Dato :  14-12-03 01:47
 | 
 |  | > Hvad er et jetkit, og hvad gør det?
 
 Anden nål, og nogen andre dyser, mod af fjedre osv... så maskinen går
 lidt mere fed :)
 
 > Jeg er med på et kn-filter, det er for lydens skyld, og nogen påstår det
 > giver 1-3 HK ekstra... (sådan er det i hvert fald på biler)
 
 KN gir anden lyd ved montering, og en lidt magre blanding... derved skal
 der ved montering af KN i samspil med anden potte og deslige, omdyses af
 maskineriet :) hvoraf alt efter maskine osv.. kan vindes ekstra heste :) det
 kan variere fra motor til motor mellem 0 og en masse heste, så længe det er
 i samspil med andre ting, og at der dyses korect ind efter det.
 
 Men bedste plus er helt klart at det er renoverbart :) og derved ikke
 skal skiftes for hvert service luft filter skift... men HUSK ikke at
 oversprøjte det med olie, for så snakker vi om mega Heste tab :)
 
 VH
 Lars Molnit
 
 
 
 
 |  |  | 
  Moller (14-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Moller
 | 
 Dato :  14-12-03 01:44
 | 
 |  | > Hvis man nu sætter et jetkit + Kn filter på sin cykel er det så
 ligegyldigt
 > hvilken oktan man kører på, bare det er den oktan cyklen/jetkit er
 > indstillet med ?
 
 Hej Dennis,
 
 Nu da det er den kære B-12 motor vi snakker om kan jeg lige minde om
 at det som skrevet flere steder om den "Alt over 92 Oktan er penge ud af
 vinduet :)"
 
 Så er Oktan delen på plads :)
 
 > Banditten kører jo fint på oktan 92, men skal man evt. bruge 98 hvis
 > jetkit/Kn filter monteres ?
 
 Nej, det der gør at du kommer til at skulle bruge højere oktan er hvis
 du går skridtet fuldt ud med det store BB kit, stage 2 knaster, portning,
 Turbo osv... så kommer du til sidst op på at skulle bruge 98 oktan :)
 
 VH
 Lars Molnit
 MZ ETZ 251 CDi ... med KN :)
 Suzuki GSF 1200 S ... Devil Potte, KN, Jet-kit, luftkasse mod osv... :)
 jo jo... og snart en 5grads advancer :) men stadig kørende fint på 92 oktan.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Dennis Hellan Peders~ (14-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Dennis Hellan Peders~
 | 
 Dato :  14-12-03 08:10
 | 
 |  | 
 
            Moller wrote:
 >     VH
 >     Lars Molnit
 >     Suzuki GSF 1200 S ... Devil Potte, KN, Jet-kit, luftkasse mod
 > osv... :) jo jo... og snart en 5grads advancer :)
 Hej Lars.
 Jahh, det er noget i den stil jeg også godt kunne tænke mig, udstødning har
 jeg,
 så er der KN filteret (412 ,- Kr. hos Louis) og Dyno Jet Kit stage 1 (1090,-
 Kr. hos Louis) tændings advancer har jeg ikke kunne finde hos Louis,
  men det fandt jeg hos http://www.kjmotorcykler.dk/   ( 599,- kr), og så lige
 pille snorklen ud af luftfilterdækslet    --
 Hilsen    Dennis Pedersen
 Suzuki GSF 1200 N '00
 So many roads.....so little time.....
http://link.dfmc.dk/25 |  |  | 
   Moller (14-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Moller
 | 
 Dato :  14-12-03 13:51
 | 
 |  | 
 
            > Hej Lars.
 >
 > Jahh, det er noget i den stil jeg også godt kunne tænke mig, udstødning
 har
 > jeg,
 > så er der KN filteret (412 ,- Kr. hos Louis) og Dyno Jet Kit stage 1
 (1090,-
 > Kr. hos Louis) tændings advancer har jeg ikke kunne finde hos Louis,
 >  men det fandt jeg hos http://www.kjmotorcykler.dk/   ( 599,- kr), og så
 lige
 > pille snorklen ud af luftfilterdækslet        Hej Dennis,
         Husk så lige at dette vil kun virkelig give godt hvis du for den
 rullet ind, så du liiige for vredet det sidste ud af den :) så tag lige med
 i budgettet at du skal forbi et sted med et rullefeldt, som kan stille den
 ordentligt.
     VH
     Lars Molnit
            
             |  |  | 
 |  |