Alibre
Fra : Bent Løkke

Dato : 21-12-03 04:48

Nogen der har noget erfaring med Alibre Design ?. Jeg kunne godt tænke mig
nogle kommentarer til programmet. Er det på højde med f.eks Solid Works ?.

Fra : Peter A. Jensen

Dato : 25-12-03 19:40

"Bent Løkke" <bent.lk@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der har noget erfaring med Alibre Design ?. Jeg kunne godt tænke mig
> nogle kommentarer til programmet. Er det på højde med f.eks Solid Works ?.

Alibre er en proessionelt parametrisk solid modeller som henvender sig til
maskinbrancen
ligesom se fleste andre solid modellers.
Man får meget sine penge, men der findes ikke nogen dansk representation,
vistnok heller ikke europæisk.
Priserne er nærmest på niveau med Autodesk's dumping pris på Inventor,

Som jeg kan se det er kernen baseret på ASIC (jeg er ikke 100% sikker) og de
parametriske funktioner fra d-cubed, så grundlæggende er det
brugergrænsefladen der vil give de største forskelle.
Jeg kan godt lide at man anveder STEP som data format.

Hvis du skal gå igang med en test så læg mærke til at der f.eks ikke findes
et piping modul det kan indikere at man ikke er så langt med routing og
top-down assemblys.
Et andet sted der bør undesøges nærmere er de assosiative tegninger her tror
jeg alibre vil stå rimeligt stærkt.!

Det var iøvrigt Alibre som for et par måneder siden stjålet sin source kode
som blev introduceret under "RaceCAD" i sovjet.

http://www.alibre.com
http://www.spatial.com/partners/programs/directory.html?LV3=Y
http://www.d-cubed.co.uk/customers.htm
http://www.steptools.com