hjælp til inretning i bil???
Fra : Tournesol

Dato : 20-12-03 19:23

Hejsa

Jeg har en bil den er ikke beviligt af kommunen.
Jeg ville gerne have hjælp af kommunen til at få div hjælpemidler i den ,kan
man det????
Eller kan jeg få tilkendt en invalide bil???

Jeg har efterhåden svært ved at klare bla. koblingen specialt i bykørsel.
Jeg har svært ved at komme ind og ud af min bil bla fordi jeg ikke må vride
i bækkenet pga kronsik bækkelsøning syndrom.
Min bil er også lige lav nok men det kan jeg ikke gøre noget ved.

Jeg har også svært ved at få stillet spejlet specialt i højre side,når min
kære mand har lånt min bil.

Det ville også være rart men en fjernbetjent centrallås så jeg kan spare
mine stakels ben for turen rundt om bilen for at lukke ungerne ind.

Jeg har servo så jeg kan dreje bilen uden den ville jeg nok være en farlig
billist.

Jeg er tikendt parkerings skilt og har en gang distance uner 100 m jeg kan
ikke bruge en rollator mere den ødelægger mine arme og jeg kan ikke klare at
lyfte den ind og ud af begaerummet.

Jeg er tilkendt førtidspension.
Jeg er nød til at køre hverdag da mine børn skal køres til skole,de kan ikke
køre i skolebus.
De er for små og skolen vejen for lang og farlig til de selv kan cykle.

MVH
Henriette.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 21-12-03 00:23

Tournesol skrev:
> Eller kan jeg få tilkendt en invalide bil???

Ja det lyder bestemt som om du skal tage kontakt til din kommune og sige
"jeg vil gerne ansøge om invalidebil - hjælp mig"

Læs evt. lidt om invalidebiler og arbejdsgangen i en ansøgning på Lotte M's
glimrende website:
http://www.handiinfo.dk/invalidebil.shtml

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Leonard

Dato : 21-12-03 14:14

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk.invalid> wrote:

>Læs evt. lidt om invalidebiler og arbejdsgangen i en ansøgning på Lotte M's
>glimrende website:
>http://www.handiinfo.dk/invalidebil.shtml

Og brug evt. 40 kr. på vores guide om handicapbiler:
http://ryk.dk/info
Selvom du ikke har brækket ryggen, så er reglerne de samme og du vil
også kunne få noget ud af dene guide.

--
Thomas Leonard Gertz - http://ryk.dk
Brug Tilgængelighedsbasen, nu mere end 1100 steder

Fra : Tournesol

Dato : 23-12-03 07:32

Godmorgen

Tak for svaret til jer begge

jeg vil prøve at snakke med min kommunen men jeg tivler nu stærkt på at der
kommer noget posiktivt ud af det , men jeg kan da ikke få andet en det
sædvanlig nej.

God jul till alle i gruppen.

Mvh
Henriette.

Fra : Brian Jensen

Dato : 31-12-03 10:36

Hejsa
Du skriver at du tror du får nej fra kommunen. Men du skal aldrig tage et
nej for et nej.
Når din gang distance er under 100 meter og du kan dokomentere et dagligt
kørsels behov, så vil jeg mene at du har temmelig god chance for at få
bevilget hjælp til bil.
Du skal aldrig acceptere et nej fra kommunen alene.... Så sørg for altid at
anke sagen.
Jeg selv har flere gange fået medhold i ankesager som er gået helt til
Statsanke nævnet
Så bare klø på....

Godt nytår og held og lykke..

Hilsen Brian