Kryptologiske metoder??
Fra : Karin Offenbach Rasm~

Dato : 18-12-03 15:52

Hej Gruppe
Min datter sidder i øjeblikket og kæmper med en opgave i kryptologi og ders
matematik.
Hun har fået følgende problemstilling:
RSA-systemet kan du fx.bruge primtallene p=23,q=11 samt den offentlige nøgle
e=37 og medtage detajler omkring beregning af den
hemmelige nøgle d. Krypter fx meddelelsen RSA.

Kan nogle måske hjælpe. Håber forøvrigt at man må stille den slags spørgsmål
i denne gruppe.

På forhånd tak - og det haster lidt.

Karin

Fra : Peter Thomsen

Dato : 18-12-03 19:02

"Karin Offenbach Rasmussen" <kr@dtc-online.dk> wrote in message
> [...]
> hemmelige nøgle d. Krypter fx meddelelsen RSA.
>
> Kan nogle måske hjælpe. Håber forøvrigt at man må stille den slags

Nej, du skal over i dk.videnskab, der kan de svare på det.

Fra : Hans Henrik Juhl

Dato : 30-12-03 10:09

> [...]
> hemmelige nøgle d. Krypter fx meddelelsen RSA.
>
> Kan nogle måske hjælpe. Håber forøvrigt at man må stille den slags spørgsmål

Jeg regner med at dette var til en 3.g-opgave eller lignende. Det er
lidt sent at sige det, men søgen efter hjælp på denne måde betegnes
rent faktisk, ifølge bekendtgørelsen, som værende eksamenssnyd, da det
griber ind i den selvstændige skriveproces. Hvis det bliver opdaget,
får din datter ingen hue på til sommer.

Fra : Karin Offenbach Rasm~

Dato : 07-01-04 16:17

"Hans Henrik Juhl" <webmaster@juhl.zzn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> rent faktisk, ifølge bekendtgørelsen, som værende eksamenssnyd, da det
> griber ind i den selvstændige skriveproces. Hvis det bliver opdaget,

Hej
Lidt sent at svare.
Men det var nu ikke i forbindelse med dette, men hun går på et kursus hvor
de
bl.a. beskæftiger sig med sådan noget . Er bla. et af emnerne - men du må
ikke spørge om
hvad dette kursus hedder for det kan jeg ikke huske.
Ellers tak for at du gjorde opmærksom på det. Uanset hvad var der jo heller
ikke nogen
der kunne hjælpe så der skete ingen skade.

MVH Karin