|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Tele2 ADSL og Annullering Fra : Jan Riis Sørensen
 | 
 Dato :  12-12-03 20:07
 | 
 |  | Hej NG
 
 Jeg var desværre et stort fjols og hoppede på Tele2's kampagne og bestilte
 konvertering fra TDC til Tele2. Jeg bestilte til d. 10 - 11/11, men til dato
 har de stadigt ikke leveret. Jeg annulerede via email og nu kræver de 500
 kr. i annulleringsgebyr.
 
 Kan de det ? Jeg mener de har da ikke levet op til levering på den
 pågældende dato, så kan de vel heller ikke kræve gebyr ??
 
 Mvh
 
 Jan Riis Sørensen
 
 
 
 
 |  |  | 
  Andreas Falck (12-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Andreas Falck
 | 
 Dato :  12-12-03 21:28
 | 
 |  | 
 
            I news:3fda11b6$0$27422$edfadb0f@dread16.news.tele.dk skrev
 Jan Riis Sørensen følgende:
 > Hej NG
 >
 > Jeg var desværre et stort fjols og hoppede på Tele2's kampagne og
 > bestilte konvertering fra TDC til Tele2. Jeg bestilte til d. 10 -
 > 11/11, men til dato har de stadigt ikke leveret. Jeg annulerede via
 > email og nu kræver de 500 kr. i annulleringsgebyr.
 >
 > Kan de det ? Jeg mener de har da ikke levet op til levering på den
 > pågældende dato, så kan de vel heller ikke kræve gebyr ??
 Hvilken dato er du blevet lovet installation?
 Bemærk at der med stor sandsynlighed er tale om op til 6 ugers
 leveringstid. - Det siger Tiscali også at de har på nogle af deres
 abb.-typer.
 -- 
 Med venlig hilsen  Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://sdanet.dk/    +  http://skabelsen.info/
http://bibeltro.dk/   +  http://bibel-skole.dk/      ***    *Alle med debatforum*   ***
            
             |  |  | 
  bingobango (13-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : bingobango
 | 
 Dato :  13-12-03 20:57
 | 
 |  | 
 
            "Andreas Falck" <andreas.falck@jyde.invalid> wrote in news:ExpCb.3471
 $Kf6.2362@news.get2net.dk:
 > I news:3fda11b6$0$27422$edfadb0f@dread16.news.tele.dk skrev
 > Jan Riis Sørensen følgende:
 > 
 >> Hej NG
 >>
 >> Jeg var desværre et stort fjols og hoppede på Tele2's kampagne og
 >> bestilte konvertering fra TDC til Tele2. Jeg bestilte til d. 10 -
 >> 11/11, men til dato har de stadigt ikke leveret. Jeg annulerede via
 >> email og nu kræver de 500 kr. i annulleringsgebyr.
 >>
 >> Kan de det ? Jeg mener de har da ikke levet op til levering på den
 >> pågældende dato, så kan de vel heller ikke kræve gebyr ??
 > 
 > Hvilken dato er du blevet lovet installation?
 > 
 > Bemærk at der med stor sandsynlighed er tale om op til 6 ugers
 > leveringstid. - Det siger Tiscali også at de har på nogle af deres
 > abb.-typer.
 > 
 Tele2 skriver:
 Efter tilmelding til tele2ADSL, men før etablering af ADSL-forbindelsen, 
 kan aftalen opsiges skriftligt mod indbetaling af et opsigelsesgebyr.
 For tele2adsl abonnementer gælder en bindingsperiode på 6 måneder 
 gældende fra etablering af adsl-forbindelsen.
 Abonnementer kan ikke opsiges i bindingsperioden. Lukning af forbindelsen 
 i bindings-perioden vil medføre opkrævning af abonnement for den 
 resterende del af bindingsperioden.
 MEN DER STÅR OGSÅ: Hvis kunden flytter til udlandet, kan tele2 uden 
 varsel bringe aftalen til ophør.
 Så måske skulle du melde dem at du flytter, måske til spanien, va' var 
 det noget.
 Læst disse før du hopper helt ind
http://www.findsvar.dk/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid= 794
http://www.findsvar.dk/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid= 734&mode=thread&order=0&thold=0
http://www.tele2asdl.dk Mvh
 O J
            
             |  |  | 
   Bob Bobsen (13-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bob Bobsen
 | 
 Dato :  13-12-03 23:53
 | 
 |  | 
 Sorry this is in English, but, the same happened to me. They gave me
 two  'possible' days in July but failed to install because of 'TDC'.
 When I canceled I had to pay the 500 kr because I did not cancel
 within the 8 days allowed in the beginning. Bastards! They could take
 a year but as long as you didn't cancel within those first 8 days,
 then you have to pay (its in the fine print), so screw them, they have
 lost me forever with this scam.
 
 
 |  |  | 
  Morten Bjergstrøm (14-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Bjergstrøm
 | 
 Dato :  14-12-03 14:05
 | 
 |  | 
 
            "Jan Riis Sørensen" <janriis@tdcadsl.dk> skrev:
 > Jeg var desværre et stort fjols og hoppede på Tele2's kampagne og
 > bestilte konvertering fra TDC til Tele2. Jeg bestilte til d. 10 -
 > 11/11, men til dato har de stadigt ikke leveret. Jeg annulerede
 > via email og nu kræver de 500 kr. i annulleringsgebyr.
 Har Tele2 overholdt reglerne i Fobrugeraftaleloven bla. med oplysning 
 om 14 dages fortrydelsesret?
 § 12 b. Vil forbrugeren ved aftale om tjenesteydelser eller løbende 
 levering af tjenesteydelser bruge fortrydelsesretten, skal forbrugeren 
 underrette den erhvervsdrivende herom senest 14 dage efter det seneste 
 af følgende tidspunkter:
 1) Den dag, forbrugeren modtog underretning om, at aftalen var indgået, 
 eller
 2) den dag, forbrugeren modtog oplysninger i overensstemmelse med § 11 
 a, stk. 1, 2 og 4, jf. dog stk. 2.
     Stk. 2. Den i stk. 1 nævnte frist udløber senest 3 måneder efter 
 den dag, forbrugeren modtog underretning om, at aftalen var indgået.
     Stk. 3. § 6, stk. 3 og 4, finder tilsvarende anvendelse.
 > Kan de det ? Jeg mener de har da ikke levet op til levering på den
 > pågældende dato, så kan de vel heller ikke kræve gebyr ??
 Hvis Tele2 ikke har overholdt deres del af aftalen kan de ikke opkræve 
 gebyr.
 -- 
 Morten                           http://miljokemi.dk |  |  | 
  Rune D. Jørgensen (14-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rune D. Jørgensen
 | 
 Dato :  14-12-03 17:51
 | 
 |  | Det var smuk og solrig dag da Morten Bjergstrøm skrev
 news:Xns94518F3648898.miljokemi.dk@miljokemi.dk i
 dk.edb.internet.udbydere.xdsl:
 
 > Har Tele2 overholdt reglerne i Fobrugeraftaleloven bla. med oplysning
 > om 14 dages fortrydelsesret?
 
 Citat fra den mail man får efter tilmelding:
 
 "Tele2 oplyser dig om, at du har 14 dages fortrydelsesret."
 
 --
 Rune D. Jørgensen
 
 
 |  |  | 
   karsten (15-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : karsten
 | 
 Dato :  15-12-03 11:25
 | 
 |  | On Sun, 14 Dec 2003 16:51:14 +0000, Rune D. Jørgensen wrote:
 >> Har Tele2 overholdt reglerne i Fobrugeraftaleloven bla. med oplysning
 >> om 14 dages fortrydelsesret?
 >
 > Citat fra den mail man får efter tilmelding:
 >
 > "Tele2 oplyser dig om, at du har 14 dages fortrydelsesret."
 
 Men for at det skal give nogen mening, må det vel være fra levering?
 
 eller er det mig, der er ude i skoven?
 
 --
 mvh
 karsten
 
 
 |  |  | 
    Nicki Brøchner Niels~ (15-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Nicki Brøchner Niels~
 | 
 Dato :  15-12-03 11:39
 | 
 |  | karsten wrote:
 > Men for at det skal give nogen mening, må det vel være fra levering?
 >
 > eller er det mig, der er ude i skoven?
 
 Ikke nødvigtvis. Mest fordi at som "Jan Riis Sørensen"
 <janriis@tdcadsl.dk> skrev:
 
 > § 12 b. Vil forbrugeren ved aftale om tjenesteydelser eller løbende
 > levering af tjenesteydelser bruge fortrydelsesretten, skal forbrugeren
 > underrette den erhvervsdrivende herom senest 14 dage efter det seneste
 > af følgende tidspunkter:
 >
 > 1) Den dag, forbrugeren modtog underretning om, at aftalen var
 > indgået, eller...
 
 Og efter som at Tele2 siger at det er 14 dage efter bestillingen eller
 som der står efter at aftalen er indgået. Er der som jeg fortolker ikke
 noget ivejen med hvad de gør, juridisk. Måske kun Moralsk ;)
 
 
 --
 Venlig hilsen
 Nicki Brøchner Nielsen
 "Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC A/S"
 
 
 
 |  |  | 
  Morten Bjergstrøm (15-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Bjergstrøm
 | 
 Dato :  15-12-03 12:18
 | 
 |  | 
 
            Nicki Brøchner Nielsen <thedream@myplace.dk> skrev:
 > Og efter som at Tele2 siger at det er 14 dage efter bestillingen
 > eller som der står efter at aftalen er indgået. Er der som jeg
 > fortolker ikke noget ivejen med hvad de gør, juridisk. Måske kun
 > Moralsk ;) 
 Problemet er, at Tele2 lover et leveringstidspunkt som de ikke 
 overholder. Hvis kunden herefter meddeler, at han ikke ønsker Tele2 som 
 udbyder har Tele2 ikke ret til at opkræve de 500,- eftersom Tele2 ikke 
 har overholdt deres del af aftalen.
 -- 
 Morten                           http://miljokemi.dk |  |  | 
   Nicki Brøchner Niels~ (15-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Nicki Brøchner Niels~
 | 
 Dato :  15-12-03 13:18
 | 
 |  | Morten Bjergstrøm wrote:
 
 > Problemet er, at Tele2 lover et leveringstidspunkt som de ikke
 > overholder. Hvis kunden herefter meddeler, at han ikke ønsker Tele2 som
 > udbyder har Tele2 ikke ret til at opkræve de 500,- eftersom Tele2 ikke
 > har overholdt deres del af aftalen.
 
 Ja og så er vi inde i en fortolkning af aftaleloven, og nej jeg må
 indrømme at jeg ikke er klar over hvordan aftaleloven skal tolkes her.
 Om det er et aftale brud at man ikke levere produktet til tiden. Og om
 man må opkræve et gebyr når forbrugeren ønsker at annullere aftalen.
 
 --
 Venlig hilsen
 Nicki Brøchner Nielsen
 "Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC A/S"
 
 
 
 |  |  | 
   Rune D. Jørgensen (16-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rune D. Jørgensen
 | 
 Dato :  16-12-03 18:39
 | 
 |  | Det var smuk og solrig dag da Morten Bjergstrøm skrev
 news:Xns94527D0E96EF7.miljokemi.dk@miljokemi.dk i
 dk.edb.internet.udbydere.xdsl:
 
 > Problemet er, at Tele2 lover et leveringstidspunkt som de ikke
 > overholder. Hvis kunden herefter meddeler, at han ikke ønsker Tele2 som
 > udbyder har Tele2 ikke ret til at opkræve de 500,- eftersom Tele2 ikke
 > har overholdt deres del af aftalen.
 
 Endnu et citat fra tele2's mail:
 "Tele2 kan ikke garantere, at din ADSL forbindelse bliver konverteret på en
 af de valgte datoer."
 
 Så du kan jo dårligt kalde det aftalebrud.
 
 --
 Rune D. Jørgensen - Der heller ikke er fan af TELE2, men nu nok mener, at
 de overholder reglerne.
 
 
 |  |  | 
  Morten Bjergstrøm (15-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Bjergstrøm
 | 
 Dato :  15-12-03 15:11
 | 
 |  | 
 
            Nicki Brøchner Nielsen <thedream@myplace.dk> skrev:
 >> Problemet er, at Tele2 lover et leveringstidspunkt som de ikke 
 >> overholder. Hvis kunden herefter meddeler, at han ikke ønsker
 >> Tele2 som udbyder har Tele2 ikke ret til at opkræve de 500,-
 >> eftersom Tele2 ikke har overholdt deres del af aftalen. 
 >
 > Ja og så er vi inde i en fortolkning af aftaleloven,
 Der er ikke alverden at tolke.
 > og nej jeg må
 > indrømme at jeg ikke er klar over hvordan aftaleloven skal tolkes
 > her. Om det er et aftale brud at man ikke levere produktet til
 > tiden.
 Naturligvis er det et brud på den indgående aftale når det aftalte 
 leveringstidspunkt ikke overholdes. Aftaleloven siger dybest set ikke 
 andet end: "En aftale er en aftale og en aftale skal holdes".
 § 1. Tilbud og svar på tilbud er bindende for afgiveren
 > Og om man må opkræve et gebyr når forbrugeren ønsker at
 > annullere aftalen. 
 Tele2 kan ikke henholde sig til en aftale de ikke selv overholder. 
 Længere er den såmænd ikke.
 -- 
 Morten                           http://miljokemi.dk |  |  | 
  Morten Bjergstrøm (16-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Bjergstrøm
 | 
 Dato :  16-12-03 19:53
 | 
 |  | 
 
            "Rune D. Jørgensen" <RUNE_dahl@hotmailREMOVE_THIS.com> skrev:
 >> Problemet er, at Tele2 lover et leveringstidspunkt som de ikke 
 >> overholder. Hvis kunden herefter meddeler, at han ikke ønsker
 >> Tele2 som udbyder har Tele2 ikke ret til at opkræve de 500,-
 >> eftersom Tele2 ikke har overholdt deres del af aftalen. 
 >
 > Endnu et citat fra tele2's mail:
 > "Tele2 kan ikke garantere, at din ADSL forbindelse bliver
 > konverteret på en af de valgte datoer."
 >
 > Så du kan jo dårligt kalde det aftalebrud.
 I hvilken forbindelse får man den besked? I forbindelse med, at man 
 melder sig til på nettet eller når man får et brev med informatiom om, 
 at konverteringen udføres x/y/  z?
 -- 
 Morten                           http://miljokemi.dk |  |  | 
   Hans (16-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans
 | 
 Dato :  16-12-03 20:56
 | 
 |  | 
 
            "Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> skrev i en meddelelse
 news:Xns9453CA4B75ABF.miljokemi.dk@miljokemi.dk...
 > "Rune D. Jørgensen" <RUNE_dahl@hotmailREMOVE_THIS.com> skrev:
 >
 > >> Problemet er, at Tele2 lover et leveringstidspunkt som de ikke
 > >> overholder. Hvis kunden herefter meddeler, at han ikke ønsker
 > >> Tele2 som udbyder har Tele2 ikke ret til at opkræve de 500,-
 > >> eftersom Tele2 ikke har overholdt deres del af aftalen.
 > >
 > > Endnu et citat fra tele2's mail:
 > > "Tele2 kan ikke garantere, at din ADSL forbindelse bliver
 > > konverteret på en af de valgte datoer."
 > >
 > > Så du kan jo dårligt kalde det aftalebrud.
 >
 > I hvilken forbindelse får man den besked? I forbindelse med, at man
 > melder sig til på nettet eller når man får et brev med informatiom om,
 > at konverteringen udføres x/y/  z?
 >
 Der bliver tilsendt et brev med en konverteringsdato. Bliver den ikke
 overholdt får man en ny dato med en begrundelse hvorfor den oprindelige dato
 blev overskredet. Da Tele2 er afhængig af aftaler med TDC behøver det ikke
 være Tele2 som er årsag til udskydelsen, hvilket var tilfældet hos mig, så
 derfor virker det noget forudindtaget kun at rette skytset den ene vej. Der
 er trods alt flere parter involveret.
 / Hans
            
             |  |  | 
    Klaus Ellegaard (16-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus Ellegaard
 | 
 Dato :  16-12-03 21:20
 | 
 |  | "Hans" <email@kvik.org.invalid> writes:
 
 >Da Tele2 er afhængig af aftaler med TDC behøver det ikke være Tele2
 >som er årsag til udskydelsen, hvilket var tilfældet hos mig, så
 >derfor virker det noget forudindtaget kun at rette skytset den ene vej.
 
 Nah. Det er Tele2, der lover kunden en dato. Så må Tele2 sørge for,
 at underleverandører leverer til den tid, de har lovet.
 
 Mvh.
 Klaus.
 
 
 |  |  | 
     Hans (16-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans
 | 
 Dato :  16-12-03 21:27
 | 
 |  | "Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i en meddelelse
 news:brnpcn$9dc$1@katie.ellegaard.dk...
 > "Hans" <email@kvik.org.invalid> writes:
 >
 > >Da Tele2 er afhængig af aftaler med TDC behøver det ikke være Tele2
 > >som er årsag til udskydelsen, hvilket var tilfældet hos mig, så
 > >derfor virker det noget forudindtaget kun at rette skytset den ene vej.
 >
 > Nah. Det er Tele2, der lover kunden en dato. Så må Tele2 sørge for,
 > at underleverandører leverer til den tid, de har lovet.
 >
 Er du nu helt sikker på det? Jeg tror ikke Tele2 er i stand til at fastsætte
 en dato før de har fået en tilbagemelding fra underleverandøren. Hvor skulle
 de få datoen fra? En krystalkugle?
 
 / Hans
 
 
 
 
 |  |  | 
      Klaus Ellegaard (16-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus Ellegaard
 | 
 Dato :  16-12-03 21:29
 | 
 |  | "Hans" <email@kvik.org.invalid> writes:
 
 >Er du nu helt sikker på det? Jeg tror ikke Tele2 er i stand til at fastsætte
 >en dato før de har fået en tilbagemelding fra underleverandøren. Hvor skulle
 >de få datoen fra? En krystalkugle?
 
 Hvorfor så love noget?
 
 Mvh.
 Klaus.
 
 
 |  |  | 
       Hans (16-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans
 | 
 Dato :  16-12-03 21:39
 | 
 |  | "Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i en meddelelse
 news:brnpu2$a47$1@katie.ellegaard.dk...
 > "Hans" <email@kvik.org.invalid> writes:
 >
 > >Er du nu helt sikker på det? Jeg tror ikke Tele2 er i stand til at
 fastsætte
 > >en dato før de har fået en tilbagemelding fra underleverandøren. Hvor
 skulle
 > >de få datoen fra? En krystalkugle?
 >
 > Hvorfor så love noget?
 >
 Synes du ikke vi kører lidt rundt i cirkler nu?
 
 Hvis kunden har fået en dato af Tele2, så er den jo nok ikke bare hevet op
 af hatten. Det vil da være en afsindig dårlig aftale mellem TDC og Tele2,
 hvis det er TDC som hver gang skal undskylde overfor kunden hvis datoen ikke
 overholdes, hvilket var tilfældet hos mig.
 
 / Hans
 
 
 
 
 |  |  | 
        Klaus Ellegaard (16-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus Ellegaard
 | 
 Dato :  16-12-03 21:43
 | 
 |  | "Hans" <email@kvik.org.invalid> writes:
 
 >Hvis kunden har fået en dato af Tele2, så er den jo nok ikke bare hevet op
 >af hatten. Det vil da være en afsindig dårlig aftale mellem TDC og Tele2,
 >hvis det er TDC som hver gang skal undskylde overfor kunden hvis datoen ikke
 >overholdes, hvilket var tilfældet hos mig.
 
 Tele2 lover kunden, at de kommer på et givent tidspunkt. Hvis de
 ikke kommer, er det ikke TDC, der skal klandres. TDC har jo ikke
 lovet *kunden* noget.
 
 Mvh.
 Klaus.
 
 
 |  |  | 
         Hans (16-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans
 | 
 Dato :  16-12-03 21:57
 | 
 |  | "Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i en meddelelse
 news:brnqp6$ams$1@katie.ellegaard.dk...
 > "Hans" <email@kvik.org.invalid> writes:
 >
 > >Hvis kunden har fået en dato af Tele2, så er den jo nok ikke bare hevet
 op
 > >af hatten. Det vil da være en afsindig dårlig aftale mellem TDC og Tele2,
 > >hvis det er TDC som hver gang skal undskylde overfor kunden hvis datoen
 ikke
 > >overholdes, hvilket var tilfældet hos mig.
 >
 > Tele2 lover kunden, at de kommer på et givent tidspunkt. Hvis de
 > ikke kommer, er det ikke TDC, der skal klandres. TDC har jo ikke
 > lovet *kunden* noget.
 >
 Enten skriver jeg ikke dansk, eller også _vil_ du bare misforstå det jeg
 skriver.
 
 Det handler ikke om hvem der skal klandres, men udelukkende at det ikke er
 Tele2 som egenhændigt har oplyst en dato. Selvfølgelig er det en sag mellem
 Tele2 og kunden, hvad skulle det ellers være, men lad være med at påstå at
 det udelukkende er Tele2's fejl at datoer ikke kan overholdes. Der
 foreligger en samarbejdaftale selskaberne imellem og selvfølgelig kan der
 opstå fejl og forsinkelser undervejs, men når det gælder Tele2 skal jeg lige
 love for at krudtet sidder løst.
 
 / Hans
 
 
 
 
 |  |  | 
          Morten Bjergstrøm (17-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Bjergstrøm
 | 
 Dato :  17-12-03 09:10
 | 
 |  | 
 
            "Hans" <email@kvik.org.invalid> skrev:
 > Det handler ikke om hvem der skal klandres, men udelukkende at det
 > ikke er Tele2 som egenhændigt har oplyst en dato. Selvfølgelig er
 > det en sag mellem Tele2 og kunden, hvad skulle det ellers være,
 > men lad være med at påstå at det udelukkende er Tele2's fejl at
 > datoer ikke kan overholdes.
 Det er der heller ikke nogen, der påstår. Det både Klaus og jeg skriver 
 er, at Tele2 er ansvarlig for at overholde de aftaler de indgår med 
 kunderne.
 > Der foreligger en samarbejdaftale
 > selskaberne imellem og selvfølgelig kan der opstå fejl og
 > forsinkelser undervejs, men når det gælder Tele2 skal jeg lige 
 > love for at krudtet sidder løst. 
 Det sidder da ikke mere løst end det gør med TDC for mit vedkommende:
 <news:Xns9452BD1207335.miljokemi.dk@miljokemi.dk>
 -- 
 Morten                           http://miljokemi.dk |  |  | 
   Rune D. Jørgensen (17-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rune D. Jørgensen
 | 
 Dato :  17-12-03 15:25
 | 
 |  | 
 
            Det var smuk og solrig dag da Morten Bjergstrøm skrev 
 news:Xns9453CA4B75ABF.miljokemi.dk@miljokemi.dk i 
 dk.edb.internet.udbydere.xdsl:
 > I hvilken forbindelse får man den besked? I forbindelse med, at man 
 > melder sig til på nettet eller når man får et brev med informatiom om, 
 > at konverteringen udføres x/y/  z?
 Det står i den mail du modtager umiddelbart efter du har tilmeldt dig! Og 
 det står også på hjemmesiden når du tilmelder dig. 
 Citat:
 "Vi forsøger at lægge oprettelsesdatoen for Tele2ADSL så tæt på 
 opsigelsesdatoen som muligt, men vi kan ikke garantere en dato."
 Her er hele mailen, der kommer umiddelbart efter en tilmelding, i tilfælde 
 af at I ikke har set den:
 --------------------------------------------------
 Kære Rune Dahl,
 Tak for din bestilling af Tele2ADSL. Vi bekræfter hermed, at vi har 
 modtaget din bestilling.
 Bemærk: Svar på denne e-mail til tilmelding@tele2adsl.dk besvares ikke. 
 Send din e-mail til info@tele2adsl.dk og vi besvarer din henvendelse 
 hurtigst muligt.
 Din Tele2ADSL forbindelse er bestilt ud fra nedenstående oplysninger, som 
 du har angivet ved bestillingen.
 *********************************************************
 Adresse:        XXXXXXXXXX
 Postnr. & by:    2300 københavn S.
 Telefon nr.:    XXXXXXXX
 E-mail-adresse:    XXXXXXX@tiscali.dk
 Fortrukne installationsdatoer:
 3-12-2003, 4-12-2003, 10-12-2003
 Tele2 kan ikke garantere, at din ADSL forbindelse bliver konverteret på en 
 af de valgte datoer. Hvis vi ikke kan opfylde dit ønske mht. dato, vil 
 Tele2 vælge en anden konverteringsdato. Du modtager oplysninger om den 
 endelige konverteringsdato i et brev fra Tele2ADSL i god tid inden 
 konverteringsdagen.
 Tele2 kundenr.:    XXXXXXXXXX
 ADSL produkt:
 - Download 1024 kbit/s og upload 256 kbit/s
   Pris 430 kr. pr. måned
 - Oprettelse af Tele2ADSL. Pris 0 kr.
 - Gør det selv. Pris 0 kr.
   (du skal selv foretage opsætningen af din computer ved
   hjælp af den kvikguide, som leveres af Tele2.)
 Andre oplysninger:
 - Jeg har en almindelig analog forbindelse
 - Jeg opsiger selv mit ADSL abonnement hos Tiscali.
 Opsigelsesdato: 31-12-2003
   Tele2 Fastnet abonnement koster 108 kr. pr. måned
 Du har valgt at lade Tele2 kontakte dig med informationer om yderligere 
 produkter, gode tilbud og konkurrencer.
 Tele2 oplyser dig om, at du har 14 dages fortrydelsesret.
 *********************************************************
 Hvad sker der nu?
 Vi bestiller en konvertering af din linje til ADSL. Så snart vi har en 
 bekræftelse fra TDC på konverteringsdatoen, sender vi dig et 
 konverteringsbrev. Der kan gå op til 5 uger fra dags dato, til vi får en 
 bekræftelse, og du modtager konverteringsbrevet. Du vil under alle 
 omstændigheder modtage konverteringsbrevet samt modem og skillefilter i god 
 tid, inden din Tele2ADSL forbindelse konverteres.
 Hvis du har spørgsmål, beder vi dig ringe til vores ADSL kunde- service på 
 tlf. 7730 1321. Vi har åbent på hverdage mellem kl. 8:00 og 20:00 og i 
 weekenden fra 10:00 til 18:00.
 Venlig hilsen
 Tele2ADSL
 Kundeservice
 ----------------------------------------------------------------------
 -- 
 Rune D. Jørgensen
            
             |  |  | 
    Klaus Ellegaard (17-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus Ellegaard
 | 
 Dato :  17-12-03 18:16
 | 
 |  | "Rune D. Jørgensen" <RUNE_dahl@hotmailREMOVE_THIS.com> writes:
 
 >Citat:
 >"Vi forsøger at lægge oprettelsesdatoen for Tele2ADSL så tæt på
 >opsigelsesdatoen som muligt, men vi kan ikke garantere en dato."
 
 Det er jo andre toner end dem, man tidligere har hørt. Så er det
 jo helt fjong politik fra Tele2s side. Og næppe noget, man kan
 klage over, hvis de misser det.
 
 Man har jo så rig mulighed for at bruge sin fortrydelsesret, hvis
 man er meget opsat på, at det bliver netop den valgte dag.
 
 Når der så går måneder, er den naturligvis ovre i den gale grøft
 igen... men det har jeg heller ikke hørt eksempler på for nylig.
 
 Mvh.
 Klaus.
 
 
 
 |  |  | 
  Morten Bjergstrøm (17-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Bjergstrøm
 | 
 Dato :  17-12-03 09:05
 | 
 |  | 
 
            "Hans" <email@kvik.org.invalid> skrev:
 > Der bliver tilsendt et brev med en konverteringsdato. Bliver den
 > ikke overholdt får man en ny dato med en begrundelse hvorfor den
 > oprindelige dato blev overskredet. Da Tele2 er afhængig af aftaler
 > med TDC behøver det ikke være Tele2 som er årsag til udskydelsen,
 > hvilket var tilfældet hos mig, så derfor virker det noget
 > forudindtaget kun at rette skytset den ene vej. Der er trods alt
 > flere parter involveret. 
 Tele2 skal overholde de aftaler de indgår med deres kunder. Tele2 kan 
 ikke sende kunden videre til deres leverandør, her TDC. Hvis TDC ikke 
 overholder deres aftaler kan Tele2 gå videre mod dem.
 -- 
 Morten                           http://miljokemi.dk |  |  | 
  Morten Bjergstrøm (17-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Bjergstrøm
 | 
 Dato :  17-12-03 09:07
 | 
 |  | 
 
            "Hans" <email@kvik.org.invalid> skrev:
 > Er du nu helt sikker på det? Jeg tror ikke Tele2 er i stand til at
 > fastsætte en dato før de har fået en tilbagemelding fra
 > underleverandøren. Hvor skulle de få datoen fra? En krystalkugle?
 Så må de jo simpelthen lade være med at oplyse kunden om en 
 konverteringsdato. Jeg har dog svært ved at se, hvorfor de ikke skulle 
 kunne få en præcis dato hos TDC når TDC normalt opretter til den lovede 
 dato og det lovede tidspunkt. 
 -- 
 Morten                           http://miljokemi.dk |  |  | 
  Morten Bjergstrøm (17-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Bjergstrøm
 | 
 Dato :  17-12-03 17:17
 | 
 |  | 
 
            "Rune D. Jørgensen" <RUNE_dahl@hotmailREMOVE_THIS.com> skrev:
 >> I hvilken forbindelse får man den besked? I forbindelse med, at
 >> man melder sig til på nettet eller når man får et brev med
 >> informatiom om, at konverteringen udføres x/y/  z? 
 >
 > Det står i den mail du modtager umiddelbart efter du har tilmeldt
 > dig! Og det står også på hjemmesiden når du tilmelder dig. 
 > Citat:
 > "Vi forsøger at lægge oprettelsesdatoen for Tele2ADSL så tæt på 
 > opsigelsesdatoen som muligt, men vi kan ikke garantere en dato."
 Ok det kan næppe bruges såfremt Tele2 efterfølgende fremsender et brev 
 med angivelse af en specifik konverteringsdato.
 Det forbehold der her er tale om gælder specifikt i 
 bestillingssituationen ved overflytning fra anden udbyder, hvor Tele2 
 sørger for opsigelsen, hvor kunden (?) vælger nogle 
 installationsdatoer, der passer kunden.
 > Fortrukne installationsdatoer:
 > 3-12-2003, 4-12-2003, 10-12-2003
 >
 > Tele2 kan ikke garantere, at din ADSL forbindelse bliver
 > konverteret på en af de valgte datoer. Hvis vi ikke kan opfylde
 > dit ønske mht. dato, vil Tele2 vælge en anden konverteringsdato.
 > Du modtager oplysninger om den endelige konverteringsdato i et
 > brev fra Tele2ADSL i god tid inden konverteringsdagen.
 [...]
 > Vi bestiller en konvertering af din linje til ADSL. Så snart vi
 > har en bekræftelse fra TDC på konverteringsdatoen, sender vi dig
 > et konverteringsbrev. Der kan gå op til 5 uger fra dags dato, til
 > vi får en bekræftelse, og du modtager konverteringsbrevet.
 Det er datoen i det nævnte konverteringsbrev Tele2 skal overholde og 
 såfremt de ikke gør det kan de næppe gøre krav gældende mod kunden 
 såfremt kunden vælger at opsige abonnementet før det er igangsat, da 
 Tele2 ikke har overholdt deres del af aftalen.
 -- 
 Morten                           http://miljokemi.dk |  |  | 
   Hans (17-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans
 | 
 Dato :  17-12-03 17:23
 | 
 |  | "Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> skrev i en meddelelse
 news:Xns9454AFEACEAD8.miljokemi.dk@miljokemi.dk...
 >
 > Det er datoen i det nævnte konverteringsbrev Tele2 skal overholde og
 > såfremt de ikke gør det kan de næppe gøre krav gældende mod kunden
 > såfremt kunden vælger at opsige abonnementet før det er igangsat, da
 > Tele2 ikke har overholdt deres del af aftalen.
 >
 Kan du ikke være rar og læse det indledende indlæg. Jeg forstår det således
 at han endnu ikke har modtaget brevet med konverteringsdatoen, men kun har
 valgt datoer ved online bestilling.
 
 Det er hvad tråden handler om, og ikke alle de forudindtagede meninger hvad
 Tele2 har "lovet".
 
 / Hans
 
 
 
 
 |  |  | 
    Morten Bjergstrøm (17-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Bjergstrøm
 | 
 Dato :  17-12-03 19:03
 | 
 |  | 
 
            "Hans" <email@kvik.org.invalid> skrev:
 > Kan du ikke være rar og læse det indledende indlæg. Jeg forstår
 > det således at han endnu ikke har modtaget brevet med
 > konverteringsdatoen, men kun har valgt datoer ved online
 > bestilling.
 Det kan du godt have ret i og så bliver Jan nok nødt til at bide i det 
 sure æble medmindre der er gået rigtigt mange måneder siden 
 bestillingen.
 > Det er hvad tråden handler om, og ikke alle de forudindtagede
 > meninger hvad Tele2 har "lovet".
 Er det blevet klart nok med, hvis vi lige ser bort fra mine personlige 
 funderinger om urimelige aftalevilkår: 
 <news:Xns9454C0787993B.miljokemi.dk@miljokemi.dk>
 -- 
 Morten                           http://miljokemi.dk |  |  | 
     Hans (17-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans
 | 
 Dato :  17-12-03 19:08
 | 
 |  | "Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> skrev i en meddelelse
 news:Xns9454C1E2BDCBF.miljokemi.dk@miljokemi.dk...
 > "Hans" <email@kvik.org.invalid> skrev:
 >
 > > Kan du ikke være rar og læse det indledende indlæg. Jeg forstår
 > > det således at han endnu ikke har modtaget brevet med
 > > konverteringsdatoen, men kun har valgt datoer ved online
 > > bestilling.
 >
 > Det kan du godt have ret i og så bliver Jan nok nødt til at bide i det
 > sure æble medmindre der er gået rigtigt mange måneder siden
 > bestillingen.
 >
 >
 > > Det er hvad tråden handler om, og ikke alle de forudindtagede
 > > meninger hvad Tele2 har "lovet".
 >
 > Er det blevet klart nok med, hvis vi lige ser bort fra mine personlige
 > funderinger om urimelige aftalevilkår:
 > <news:Xns9454C0787993B.miljokemi.dk@miljokemi.dk>
 >
 Vi er da helt enige. Jeg syntes bare at tråden havde taget en drejning helt
 væk fra det oprindelige problem, og det var årsagen til jeg reagerede. At
 Jan så synes der er gået for lang tid, er jo et helt andet spørgsmål, og jeg
 ville da ringe til dem for at få en status på bestillingen.
 
 / Hans
 
 
 
 
 |  |  | 
      Morten Bjergstrøm (17-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Bjergstrøm
 | 
 Dato :  17-12-03 19:28
 | 
 |  | 
 
            "Hans" <email@kvik.org.invalid> skrev:
 > Vi er da helt enige. Jeg syntes bare at tråden havde taget en
 > drejning helt væk fra det oprindelige problem, og det var årsagen
 > til jeg reagerede.
 Hvilket du også endelig skal gøre en anden gang. Det er altid vigtig at 
 få præciseret uklarheder og det er ikke altid man selv ser sådanne.
 -- 
 Morten                           http://miljokemi.dk |  |  | 
  Morten Bjergstrøm (17-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Bjergstrøm
 | 
 Dato :  17-12-03 18:55
 | 
 |  | 
 
            Klaus Ellegaard <klausellegaard@msn.com> skrev:
 >> Citat:
 >> "Vi forsøger at lægge oprettelsesdatoen for Tele2ADSL så tæt på
 >> opsigelsesdatoen som muligt, men vi kan ikke garantere en dato." 
 >
 > Det er jo andre toner end dem, man tidligere har hørt. Så er det
 > jo helt fjong politik fra Tele2s side. Og næppe noget, man kan
 > klage over, hvis de misser det.
  <news:Xns9454AFEACEAD8.miljokemi.dk@miljokemi.dk>
 Der er to forskellige datoer. De datoer, der oplyses under bestillingen 
 er vejledende og her har man 14 dages returret. Hvis man afbestiller 
 herefter er det ok at Tele2 opkræver 500,- under forsætning at 
 aftalevilkåret er rimeligt, hvilket nok kan afhænge af Tele2s udgifter 
 indtil opsigelsen.
 Den anden dato er når der kommer et brev med en endelig 
 konverteringsdato. Hvis Tele2 ikke overholder denne kan Tele2 ikke 
 opkræve de 500,- ved opsigelse af aftalen.
 -- 
 Morten                           http://miljokemi.dk |  |  | 
   Klaus Ellegaard (17-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus Ellegaard
 | 
 Dato :  17-12-03 18:57
 | 
 |  | "Morten =?ISO-8859-1?Q?Bjergstr=F8m?=" <nospam01@miljokemi.dk> writes:
 
 >Der er to forskellige datoer.
 
 Ah, my bad. I see your point.
 
 Mvh.
 Klaus.
 
 
 |  |  | 
 |  |