Rep af ortopædisk fodtøj
Fra : Ukendt

Dato : 11-12-03 12:48

Sidst jeg spurgte - men det er godt nok mange år siden - fik jeg at vide,
at man selv betaler reparation af fodtøj. Nu har jeg hørt det modsatte.
Er der en af jer, der kender reglerne, eller sige, hvor jeg kan finde dem?

--
Vh
Viggo

Fra : cybs

Dato : 11-12-03 18:00

"Viggo" <viggo.bollersnabelapost2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
modsatte.
> Er der en af jer, der kender reglerne, eller sige, hvor jeg kan finde

Hej Viggo!

Dette er hvad jeg og Google kunne finde:

http://www.retsinfo.dk/_GETDOCM_/ACCN/B20030019505-REGL
(Bekendtgørelse om ydelse af hjælpemidler og forbrugsgoder efter
serviceloven)
§ 11. Der kan ydes støtte til ortopædisk fodtøj eller tilretning af
almindeligt fodtøj, såfremt generne af en deformitet kan afhjælpes.

Stk. 2. Til dækning af udgifter ved anskaffelse af ortopædisk fodtøj
afholder ansøgeren selv et beløb, der udgør 640 kr. pr. par for personer
over 18 år og 340 kr. pr. par for børn og unge under 18 år.

Stk. 3. Der kan i forbindelse med bevilling af ortopædisk fodtøj gives
tilsagn om forsåling eller udbedring af fodtøjet.

MVH

cybs

(for email x=1)

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-03 20:11

"cybs" <cybsX@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Stk. 3. Der kan i forbindelse med bevilling af ortopædisk fodtøj gives
> tilsagn om forsåling eller udbedring af fodtøjet.

Tak for svaret. Ja, den fandt jeg også lidt senere, men stk. 3 er ikke så
klar, synes jeg. "Der kan" er uklart - er det alle, der kan få? Er det evt.
afhængig af indkomst? m.m.
Men jeg må huske at få det med i ansøgningen næste gang, jeg skal ha' nye
sko.
--
Vh
Viggo

Fra : cybs

Dato : 11-12-03 22:55

> [...]

(snip)

> Tak for svaret. Ja, den fandt jeg også lidt senere, men stk. 3 er ikke

> klar, synes jeg. "Der kan" er uklart - er det alle, der kan få? Er det
evt.
> afhængig af indkomst? m.m.

Her er et par afgørelser, som nævner reparation - lidt
gamle, desværre. Ser ud som om det er afhængigt af
"behov" - hvilket jeg ikke tyder som økonomisk behov:

http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/W19941919525-afgr
http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/W20001147025-afgr

> Men jeg må huske at få det med i ansøgningen næste gang, jeg skal ha'
nye
> sko.

Ser ud for mig som om reparation godt kan bevilliges,
selvom det ikke var med i den oprindelige bevilling.
Som du, har jeg også bidt mærke i, at der kun står kan -
til gengæld er der ingen klausul om, at afgørelsen ikke
kan ankes!!

MVH

cybs