humørsyg Novell Netware 6.5
Fra : brian

Dato : 08-12-03 11:00

Hej

Jeg har et par problemer med en nw65 box.

Helt friskt installeret, måake lidt tæt på minimumskravene, men hey...

Setuppet er en Duron1200 med 512MB ram, en adaptec 2400a i2o raid
controller sat op som mirror.

Instalationen forløber sådan set smertefrit. Men når jeg har serveren
oppe at køre er det ikke alle klienterne (9x og 2k)der kan mappe deres
volumes. De kan fint browse ned i dem - selv om de sporadisk får "acces
denied". Når man prøver at mappe drev får man en nuderlig fejl, at
sharet ikke var fundet, og om man har stavet det rigtigt.

Alle klienterne er med nyeste klient (3.4 for 9x, og 3.9 for 2k) - og
windows har været update-møllen igennem ligeså.

Det er lidt "til hvilken side hver anden gang" med hvikle klienter der kan
komme på og hvem der ikke kan.

Dette afføder, udover søvnløse nætter, et par spørgsmål!

Novell Netware 6.5 er jo født med tcp/ip. Jeg har givet den en alm
c-klasse adresse i vores private segment, som den selvfølgeligt ikke kan
slå op via dns. Kan det give problemer ?

Er ved at kigge http://support.novell.com/filefinder/18197/index.html
igenem, men kan ikke finde nogen indikationer der ligner det jeg oplever.

"eDirectory 8.7.1.1 for NW\NT Platforms" og "Security Update 1" er vel
nærmest obligatoriske.

MVH. Brian

Fra : olle

Dato : 08-12-03 12:53

brian <brian@it-bakken.dk> wrote in

> [...]
> oplever.
>
> "eDirectory 8.7.1.1 for NW\NT Platforms" og "Security Update 1" er vel

Du kan prøve i client configuration under fane-bladet "Service Location"
at sætter ip-adr. for serveren i "directory Agent List" og markere
punktet static. (Dette er sædfølgelig kun vis du bruger SLP, og det gør
du IK'GÅS. Du skal være opmærksom på at i client3.4 skal protocollen
SLP stå øverst (under "Protocol Preference")

Olle.