Højtlæsning
Fra : Kalle Ågaard

Dato : 04-12-03 21:41

Hejsa
Jeg kører i øjeblikket et forløb om højtlæsning - er der nogen der har
erfaringer med forskellige øvelser (skriftlige og mundtlige)
som fungerer godt. Det drejer sig om en 7. klasse -
Alle forslag modtages med kyshånd

Mvh.
Kalle

Fra : Andreas Skjæmt Ander~

Dato : 05-12-03 02:08

Hej Kalle.

Jeg har lige gennemgået et kursus i hermeneutisk oplæsning på seminariet.
Det var enormt godt.
Hvis du vil kan jeg sende nogle kildehenvisninger, som du kan læse og så
fortælle ungerne på et mere normalt sprog.

Det vi gjorde var at vi havde noget teori ( det skal børnene jo nok ikke
have). Så tog vi hver en tekst med hvemmefra, blev delt op i 2 grupper som
vi skulle læse vores tekst højt for - grupppen valgte så den person der
gjorde det bedst og så blev der lavet en ægte konkurrence mellem de to der
var blevet udpeget af de to grupper. I mit tilfælde blev vi nødt til at få
udleveret den samme tekst (Svinedrengen), da der var meget stor forskel i
sværhedsgrad mellem vores historier.
Det var kanonsjovt og jeg tror sagtens at du kan få ungerne til at synes det
samme!
Fedt at du vælger sådan et godt emne!

Venlig hilsen
Andreas

Fra : Kalle Ågaard

Dato : 05-12-03 11:44

Hej Andreas
Tak for dit hurtige svar - det vil jeg prøve!

Mvh.
Kalle Ågaard

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 05-12-03 17:06

"Andreas Skjæmt Andersen" <andreas_skjaemt@privat.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3fcfda82$0$95097$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> gjorde det bedst og så blev der lavet en ægte konkurrence mellem de to der

Fortæl lidt mere om "hermeneutisk oplæsning", der er vel mere end det med at
den bedste læser op.
Jeg er nysgerrig, kan bruge noget fornyelse.

V h Birgitte

Fra : Andreas Skjæmt Ander~

Dato : 05-12-03 23:57

Jeger ikke helt sikker på hvad du mener.
Jeg har et kompendium på ca. 100-150 sider liggende, omhandlende
hermeneutisk oplæsning. Derudover havde vi den omtalte "konkurrence".
Jeg vil gerne sende kildehenvisningerne til kompendiet til dig, men så må du
altså lige vente til Søndag, før jeg får tid til det.

Hvis jeg har misforstået dig på nogen måde skal du være velkommen til at
kontakte mig.

Venlig hilsen
Andreas

Fra : Peter Thomsen

Dato : 06-12-03 13:15

"Andreas Skjæmt Andersen" <andreas_skjaemt@privat.tele.dk> wrote in
message news:3fd10d48$0$95091$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> Jeg vil gerne sende kildehenvisningerne til kompendiet til dig, men
> så må du altså lige vente til Søndag, før jeg får tid til det.

Hvorfor poster du det ikke bare her ...

--
Regards, yours truly madly
(-: Peter Thomsen

Remove "NOSPAM_" if you want to mail me.

Fra : Kalle Ågaard

Dato : 07-12-03 09:07

Hejsa Andreas
Du må meget gerne poste referencerne her og gerne uddybe "hermenuetisk
oplæsning" lidt mere...

KAlle
"Peter Thomsen" <herviljegikkehavereklamepost@NOSPAM_hotmail.com> wrote in
message news:bqsggn$epv$1@news.cybercity.dk...

Fra : Andreas Skjæmt Ander~

Dato : 09-12-03 03:37

Jeg har scannet min læseplan + kildehenvisning ind, men jeg kan ikke lægge
dem ved som vedhæftede filer, da de fylder for meget, så jeg har sendt dem
til jer individuelt istedet for.

VH

Fra : Peter Thomsen

Dato : 09-12-03 20:32

"Andreas Skjæmt Andersen" <meetplaywinTHISMUSTBEDELETED@hotmail.com>
wrote in message news:3fd53577$0$27399$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
> Jeg har scannet min læseplan + kildehenvisning ind, men jeg kan ikke
> lægge dem ved som vedhæftede filer, da de fylder for meget, så jeg
> har sendt dem til jer individuelt istedet for.

Hvad med dk.binaer ??

Fra : Andreas Skjæmt Ander~

Dato : 11-12-03 15:31

Hej Peter.

Jeg kan, desværre, ike finde ud af at bruge den gruppe, men jeg har sendt
filerne til Kalle Ågaard, så måske han kunne lægge dem derind, hvis der er
mange der godt kunne tænke sig at kaste et blik på dem?

VH
Andreas
"Peter Thomsen" <herviljegikkehavereklamepost@NOSPAM_hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:br578d$1vtg$1@news.cybercity.dk...