| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Må man det? Fra : ismanden | 
  Dato :  03-12-03 00:29 |  
  |   
            Hej vil gerne vide, hvis ens motor er ret skadet.
 og det vil koste 12000 hos et MC værksted og få den lavet.
 
 hvad sker der hvis man henter en hel cykel i Tyskland og monterer motor
 derfra???
 man registrerer vel ikke motor nr. det gør man da ikke på biler.
 
 Kender en der hentede en bil og monterede alt over i sin egen
 og da han så skulle til periodiske syn sagde de ikke noget....
 
 Men hvordan står jeg hvis jeg gøre det sammen med en MC!!!
 Jeg kan jo hente en hel Cykel der nede for 1000 euro....
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jesper (03-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jesper | 
  Dato :  03-12-03 00:34 |  
  |   
            Ja, du må gerne købe en ny motor i Dyskland og putte den over !
 
 Mvh Jesper
 
 "ismanden" <nogen@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:4f9zb.1708$SC3.1014@news.get2net.dk...
 > Hej vil gerne vide, hvis ens motor er ret skadet.
 > og det vil koste 12000 hos et MC værksted og få den lavet.
 >
 > hvad sker der hvis man henter en hel cykel i Tyskland og monterer motor
 > derfra???
 > man registrerer vel ikke motor nr. det gør man da ikke på biler.
 >
 > Kender en der hentede en bil og monterede alt over i sin egen
 > og da han så skulle til periodiske syn sagde de ikke noget....
 >
 > Men hvordan står jeg hvis jeg gøre det sammen med en MC!!!
 > Jeg kan jo hente en hel Cykel der nede for 1000 euro....
 >
 >
 >
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           henrik (03-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : henrik | 
  Dato :  03-12-03 01:22 |  
  |   
            
 
 Men en evt. effektforøgelse må ikke overstige 20% . . . 
 
 mvh
 Henrik
 
 
 
 
 ismanden wrote:
 
 > Hej vil gerne vide, hvis ens motor er ret skadet.
 > og det vil koste 12000 hos et MC værksted og få den lavet.
 
 > hvad sker der hvis man henter en hel cykel i Tyskland og monterer motor
 > derfra???
 > man registrerer vel ikke motor nr. det gør man da ikke på biler.
 
 > Kender en der hentede en bil og monterede alt over i sin egen
 > og da han så skulle til periodiske syn sagde de ikke noget....
 
 > Men hvordan står jeg hvis jeg gøre det sammen med en MC!!!
 > Jeg kan jo hente en hel Cykel der nede for 1000 euro....
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Bjørn S (03-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bjørn S | 
  Dato :  03-12-03 07:30 |  
  |   
            
"henrik"  skrev
 >
 > Men en evt. effektforøgelse må ikke overstige 20% . . .
 Ups, jamen så får man et problem hvis den gamle motor er død, og den nye
 ikke ......   
--
 /Bjørn
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Per (03-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per | 
  Dato :  03-12-03 21:15 |  
  |   
            
"henrik" <aa@get2net.dk> skrev i en meddelelse
 news:bqjabs$c9k$1@abbeden.bunk.cc...
 >
 >
 > Men en evt. effektforøgelse må ikke overstige 20% . . .
 >
 > mvh
 > Henrik
 -----
 Det er ikke effektforøgelsen, der ikke må overstige 20%, men derimod
 slagvolumen, der ikke må.
 Der er ingen grænser for effektforøgelse rent "politimæssigt", men det kan
 være et problem rent told/skat.
 Mvh. Per!
 ---
 Outgoing mail is certified Virus Free.
 Checked by AVG anti-virus system ( http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.547 / Virus Database: 340 - Release Date: 02-12-2003
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            MKS - 74 (03-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : MKS - 74 | 
  Dato :  03-12-03 21:30 |  
  |   
            On Wed, 3 Dec 2003 21:15:11 +0100, "Per" <mesked@hotmail.com> wrote:
 
 
 
 >Det er ikke effektforøgelsen, der ikke må overstige 20%, men derimod
 >slagvolumen, der ikke må.
 
 Sludder - det _er_ effektforøgelsen,der ikke må overtige 20%....
 
 "Motorskift/motortuning
 
 Generelt
 
 Motoren kan udskiftes, men udskiftningsmotoren må højst have 20 pct.
 større effekt (DIN-HK) end køretøjets originale motor. Hvis
 effektforøgelsen overstiger 20 pct., skal der betales ny afgift af
 køretøjets aktuelle værdi. Beregningsgrundlaget for udregning af
 effektforøgelsen er begge motorers effekt som nye. Det er fabrikkens
 angivelser om motoreffekt, der bruges."
 
 -- 
 -Michael
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Armand (04-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  04-12-03 00:45 |  
  |   
            
 "MKS - 74" <priller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
 news:aphssv4ht07m5cuspamsgjntcfsp1g8ekm@4ax.com...
 > On Wed, 3 Dec 2003 21:15:11 +0100, "Per" <mesked@hotmail.com> wrote:
 >
 >
 >
 > >Det er ikke effektforøgelsen, der ikke må overstige 20%, men derimod
 > >slagvolumen, der ikke må.
 >
 > Sludder - det _er_ effektforøgelsen,der ikke må overtige 20%....
 > "Motorskift/motortuning
 >
 > Generelt
 > Motoren kan udskiftes, men udskiftningsmotoren må højst have 20 pct.
 > større effekt (DIN-HK) end køretøjets originale motor.
 
 - - - - 20% større original(!) effekt, end den fabriksmonterede motor!
 
 Forskellen er at der er i princippet fri tuning på den originale motor,
 hvilket gælder fortsat hvis man udskifter med en identisk motor!
 
 Når dét med de 20% kommer frem, er det fordi man i situationen ofte står med
 mulighed for istedet at anskaffe den større ækvivalent til ens originale
 motor, og dét går kun hvis den er indenfor de 20% mer-effekt (hvilket
 springene imellem bilmotorer meget ofte lige akkurat er!)!
 
 --
 Armand.
 
 
 
 
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              MKS - 74 (04-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : MKS - 74 | 
  Dato :  04-12-03 01:17 |  
  |   
            On Thu, 4 Dec 2003 00:44:30 +0100, "Armand"
 <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:
 
 
 >Forskellen er at der er i princippet fri tuning på den originale motor,
 >hvilket gælder fortsat hvis man udskifter med en identisk motor!
 
 Nej der er nu ikke fri tuning (sådan som jeg forstår fri tuning i
 hvert fald) på den originale motor heller,det gælder nemlig at :
 
 "Generelt for alle typer motortuning gælder, at når tuningen får
 karakter af en motorombygning,eksempelvis når der foretages væsentlige
 indgreb, f.eks. ved udskiftning af topstykke,motorblok eller krumtap,
 vil dette blive anset for et egentlig motorskifte. Dette betyder, at
 20 pct. grænsen gælder."
 
 -- 
 -Michael
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Arne Lorenzen (04-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Arne Lorenzen | 
  Dato :  04-12-03 15:44 |  
  |  
 
            I news: rmussvk9lcuujdcoc356n20jd4555tprkc@4ax.com,
 skrev MKS - 74 <priller@tiscali.dk>
 > On Thu, 4 Dec 2003 00:44:30 +0100, "Armand"
 > <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:
 [klip]
 Så vidt jeg husker, blev der i starten af tråden spurgt om at bruge dele fra
 en tysker at smide over på en afgiftet dansker. Er der egentlig ikke 2
 regler der gør sig gældende?
 Det ene at en effektforøgelse ikke må overstige 20%.
 Det andet, at kun en vis %del af den danske model må erstattes med stumper
 fra en anden - var det 25%? - hvordan man så end vil kunne konstatere det.
  
-- 
 Mvfh. Arne Lorenzen FZS 600 / XT 600
 www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183    _
 www.senior98.dk #36                    .-.-.=\-.
 DMCN# 626                                     (_)=='(_)
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                MKS - 74 (04-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : MKS - 74 | 
  Dato :  04-12-03 17:01 |  
  |  
 
            On Thu, 4 Dec 2003 15:44:23 +0100, "Arne Lorenzen"
 <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:
 >Det andet, at kun en vis %del af den danske model må erstattes med stumper
 >fra en anden - var det 25%?
 Prøv at se om du eller andre kan finde den regel,der er en præmie hvis
 man kan...   
> - hvordan man så end vil kunne konstatere det.
 Akkurat,det kan man jo ikke uanset hvad,så det er bare med at gå i
 gang - vinteren er lang endnu   
Jeg har iøvrigt selv lavet en sådan genopbygning på et dansk
 stel,fordi motoren gik til de evige jagtmarker og donorcyklen så viste
 sig at være meget pænere end den jeg selv havde - det er overraskende
 nemt egentlig...
 -- 
 -Michael
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                 Arne Lorenzen (04-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Arne Lorenzen | 
  Dato :  04-12-03 17:23 |  
  |  
 
            I news: 1imusvc7qfi9r2j3neg62r0qv2aetcm2uu@4ax.com,
 skrev MKS - 74 <priller@tiscali.dk>
 > On Thu, 4 Dec 2003 15:44:23 +0100, "Arne Lorenzen"
 > <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:
 >
 >
 >> Det andet, at kun en vis %del af den danske model må erstattes med
 >> stumper fra en anden - var det 25%?
 >
 > Prøv at se om du eller andre kan finde den regel,der er en præmie hvis
 > man kan...   
Det gider jeg ikke....hvad sagde du præmien var?   
-- 
 Mvfh. Arne Lorenzen FZS 600 / XT 600
 www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183    _
 www.senior98.dk #36                    .-.-.=\-.
 DMCN# 626                                     (_)=='(_)
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Armand (05-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  05-12-03 14:26 |  
  |   
            
 "MKS - 74" <priller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
 news:rmussvk9lcuujdcoc356n20jd4555tprkc@4ax.com...
 > On Thu, 4 Dec 2003 00:44:30 +0100, "Armand"
 > <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:
 >
 > >Forskellen er at der er i princippet fri tuning på den originale motor,
 > >hvilket gælder fortsat hvis man udskifter med en identisk motor!
 >
 > Nej der er nu ikke fri tuning (sådan som jeg forstår fri tuning i
 > hvert fald) på den originale motor heller,det gælder nemlig at :
 > "Generelt for alle typer motortuning gælder, at når tuningen får
 > karakter af en motorombygning,eksempelvis når der foretages væsentlige
 > indgreb, f.eks. ved udskiftning af topstykke,motorblok eller krumtap,
 > vil dette blive anset for et egentlig motorskifte. Dette betyder, at
 > 20 pct. grænsen gælder."
 
 Og dét er lige det der indbefattes af mit ordvalg: "i princippet"!
 Tuning i traditionel forstand er ubegrænset (i T&S' øjne) - Også på en anden
 motor af oprindelig type!
 
 --
 Armand.
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jens Jacob Bager Jen~ (03-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ | 
  Dato :  03-12-03 08:05 |  
  |   
            > hvad sker der hvis man henter en hel cykel i Tyskland og monterer
 > motor derfra???
 
 Der sker ingen ting. . Motornummeret står ikke på reg attesten, og ingen
 holder øje med om du skifter motor ud til samme type. Motornummeret er ofte
 det samme nummer som stellet, men det behøver det ikke at være. Jeg mener at
 huske at Ducati ikke har samme stelnummer som motornummer
 Det er lovligt at hente en hel MC og bytte motoren over. Det er ikke
 loveligt at pille din danske MC ned til stellet, og flytte hele den tyske mc
 over på det, men ingen kan nogen sinde finde ud af det. Det er faktisk
 lovligt hvis det er gjort over flere gange, og over en tidsperiode. Hvor
 mange dele opgaven skal deles op i, og hvor lange tid det skal foregå over
 vides ikke.
 
 -- 
 Mojn Jens Bager Jensen
 Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
 Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
 Træt af spam -> nospam.dkfritidmotorcykel.dk
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jes Vestervang (03-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jes Vestervang | 
  Dato :  03-12-03 12:51 |  
  |  
 
            Jens Jacob Bager Jensen wrote:
 > Det er ikke loveligt at pille din danske MC ned til stellet, og flytte
 > hele den tyske mc over på det
 Var det ikke blevet ændret? Sikkert i erkendelse af tåbeligheden i
 reglen   
-- 
 mvh Jes Vestervang
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            BoS. (03-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : BoS. | 
  Dato :  03-12-03 13:00 |  
  |  
 
            Jes Vestervang wrote:
 >
 > Var det ikke blevet ændret? Sikkert i erkendelse af tåbeligheden i
 > reglen   
Kalder du den danske skattelovgivning for tåbelig?!?!    
mvh Bo
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Jes Vestervang (03-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jes Vestervang | 
  Dato :  03-12-03 13:04 |  
  |  
 
            BoS. wrote:
 > Jes Vestervang wrote:
 >>
 >> Var det ikke blevet ændret? Sikkert i erkendelse af tåbeligheden i
 >> reglen   
> 
 > Kalder du den danske skattelovgivning for tåbelig?!?!    
Hov, det var ikke meningen    Hæh...   
-- 
 mvh Jes Vestervang
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           MKS - 74 (03-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : MKS - 74 | 
  Dato :  03-12-03 21:42 |  
  |  
 
            On Wed, 3 Dec 2003 08:04:42 +0100, "Jens Jacob Bager Jensen"
 <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:
 >Det er lovligt at hente en hel MC og bytte motoren over. Det er ikke
 >loveligt at pille din danske MC ned til stellet, og flytte hele den tyske mc
 >over på det,
 Er du nu også sikker på det ? Jeg har nemlig spurgt min lokale
 T&S-region (2 gange) om relevant lovgrundlag for det og det kan de
 _ikke_ henvise til.Der eksisterer ganske vist nogle regler når man
 lader en momsreg. virksomhed udføre arbejdet,men som privatperson er
 der i lovgivningen tilsyneladende slet ikke taget højde for at nogle
 gider skifte alt fra en donorcykel 
 > men ingen kan nogen sinde finde ud af det.
 Hvilket så til gengæld er helt korrekt   
-- 
 -Michael
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Martin Sørensen (03-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Sørensen | 
  Dato :  03-12-03 22:37 |  
  |  
 
            >> Det er lovligt at hente en hel MC og bytte motoren over. Det er ikke
 >> loveligt at pille din danske MC ned til stellet, og flytte hele den
 >> tyske mc over på det,
 >> men ingen kan nogen sinde finde ud af det.
 > Hvilket så til gengæld er helt korrekt   
Kommer da an på hvordan man læser sætningen. Jeg har aldrig prøvet at
 strippe en MC ned til stellet og sætte den sammen igen, men jeg er da ret
 overbevist om at jeg godt kunne finde ud af det. Jeg er godt klar over, at
 der menes noget fuldstændigt andet med den sidste sætning.   
For et par dage siden blev jeg beskyldt for at være ordkløver, gæt selv
 hvorfor.   
-- 
 signing off.. Martin Sørensen
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |