Autocad tegningshoved.
Fra : Jesper mouritzen

Dato : 03-12-03 09:17

Hej NG.

Når jeg sætter mit tegningshoved ind som block lander den utroligt
langt væk.

derfor skal jeg altid "ZA" hvor de så ligger som to prikker der så
skal flyttes hen til hinanden.

Er der en der ved hvorfor de kommer så langt fra hinanden jeg tror
sela at det er noget med indsætningspunktet på tegningshovedet.

Jesper M

Fra : Morten Hilsløv Peter~

Dato : 03-12-03 17:43

hvad med at sætte det ind i 0,0 hjælper det ikke!

Fra : Lars R. Nielsen

Dato : 03-12-03 21:06

Hej

Det hjælper ikke at indsætte i 0,0, hvis tegningen med blokkens 0-punkt (
base ) er forkert.

Åben tegningshoved-DWG'en og check via kommandoen "BASE" at
indsætningspunktet er som ønsket. Dette er bestemmende for placéring af
blokken når den indsættes.

Typisk er "base" 0,0, svarende til det "normale" koordinatsystem's 0,0,
derfor bemærker man ikke denne lille finurlighed.

mvh
Lars Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-04 10:11

Hej Jesper

Måske skulle du gøre livet lettere for dig selv, og gi´ dig til at udforske
PAPERSPACE