Pagemaker
Fra : Abildgaard 3140

Dato : 30-11-03 07:47

Hvor skal man hen (Nordjylland, Læsø, Bornholm, men faneme ikke København)
for at få et godt kursus i dtp med pagemaker?

Der er tale om et efteruddannelsesprojekt for to, der har den mest fornødne
viden om dtp.

vh/Torben

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 30-11-03 22:04

"Abildgaard 3140" skrev:

> Hvor skal man hen (Nordjylland, Læsø, Bornholm, men faneme ikke København)
> for at få et godt kursus i dtp med pagemaker?

Et rigtigt godt sted at starte er
http://www.adobe.dk/store/trainingform.html

Man man spørger unægtelig sig selv; hvorfor PageMaker? Er det fordi i SKAL
arbejde med det, eller er det ment som en generel kompetence? Jeg ville til
enhver til vælge Adobe InDesign.

/kristian

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 30-11-03 23:24

"Kristian Storgaard" skrev
> [...]
> arbejde med det, eller er det ment som en generel kompetence? Jeg ville

Mest det sidste. Vi har begge brugt pagemaker før, og så ligger det vel
nærmest. Men det kunne da godt være, jeg skulle bruge lidt krudt på lidt
research . . .

Tak.
--

|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 01-12-03 00:07

"Abildgaard 3140" skrev:

> Mest det sidste. Vi har begge brugt pagemaker før, og så ligger det vel
> nærmest. Men det kunne da godt være, jeg skulle bruge lidt krudt på lidt
> research . . .

Jeg ved at store dele af den grafiske branche i disse år er ved at gå over
til InDesign frem for Quark XPress, der ellers nærmest har haft monopol. Men
InDesign har nogle fordele og et lækkert program med mange features (har
selvfølgelig også ulemper). En del funktioner (og fx tastatugenveje) går
igen i fra Pagemaker til InDesign.

Jeg ved ikke om PageMaker er på vej ud, eller om Adobe vælger at holde liv i
det for de eksisterende brugeres skyld.

/kristian

Fra : arc@na

Dato : 09-01-04 08:03

Kristian Storgaard <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> wrote in

> Jeg ved ikke om PageMaker er på vej ud, eller om Adobe vælger at holde
> liv i det for de eksisterende brugeres skyld.

De har faktisk lavet en speciel InDesign CS opgradering specielt til
Pagemaker-brugere, så jeg lige på siden (er ved at hente demoversionen af
InDesign).

arc@na