|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Fast prøveplade? Fra : Lars
 | 
 Dato :  28-11-03 22:23
 | 
 |  | Hej.
 
 Hvad koster en fast prøveplade i forbindelse med firma, er der nogen der
 har et godt bud??
 
 Mvh Lars
 
 
 
 
 |  |  | 
  Tommy Fer (29-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tommy Fer
 | 
 Dato :  29-11-03 00:15
 | 
 |  | 
 "Lars" <l-poulsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:bq8eb4$pqn$1@sunsite.dk...
 > Hej.
 >
 > Hvad koster en fast prøveplade i forbindelse med firma, er der nogen der
 > har et godt bud??
 >
 
 Mener at havde hørt omkring 1500-2000 årligt.. Men før du begiver dig ud i
 det... så tænk dig lige lidt ekstra om......
 
 mvh Tommy Fer
 
 
 
 
 |  |  | 
  Armand (29-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  29-11-03 00:57
 | 
 |  | 
 "Tommy Fer" <fer@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
 news:bq8kst$2jfk$1@news.cybercity.dk...
 >
 > "Lars" <l-poulsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
 > news:bq8eb4$pqn$1@sunsite.dk...
 > > Hej.
 > >
 > > Hvad koster en fast prøveplade i forbindelse med firma, er der nogen der
 > > har et godt bud??
 > >
 > Mener at havde hørt omkring 1500-2000 årligt.. Men før du begiver dig ud i
 > det... så tænk dig lige lidt ekstra om......
 
 Det er nu heller ikke sådan noget man lige anskaffer!
 
 --
 Armand.
 
 
 
 
 
 |  |  | 
   Tommy Fer (29-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tommy Fer
 | 
 Dato :  29-11-03 10:49
 | 
 |  | 
 "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
 news:bq8nul$2mk9$1@news.cybercity.dk...
 >
 > "Tommy Fer" <fer@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
 > news:bq8kst$2jfk$1@news.cybercity.dk...
 > >
 > > "Lars" <l-poulsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
 > > news:bq8eb4$pqn$1@sunsite.dk...
 > > > Hej.
 > > >
 > > > Hvad koster en fast prøveplade i forbindelse med firma, er der nogen
 der
 > > > har et godt bud??
 > > >
 > > Mener at havde hørt omkring 1500-2000 årligt.. Men før du begiver dig ud
 i
 > > det... så tænk dig lige lidt ekstra om......
 >
 > Det er nu heller ikke sådan noget man lige anskaffer!
 
 Det er nu rigtigt, men alligevel kender jeg 2!!! Der benytter finten! En til
 en GSXR1000K3 og en til en Mille.....
 
 mvh Tommy Fer
 
 
 
 
 |  |  | 
    wheeler (29-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : wheeler
 | 
 Dato :  29-11-03 13:32
 | 
 |  | 
 
             > > "Lars" <l-poulsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
 Hvad koster en fast prøveplade i forbindelse med firma, er der nogen der har
 et godt bud??
 [KLIP]
 3000 kr/år
 Der er ikke så meget hokus-pokus mht. at erhverve pladen (kræver blot en
 reg. hos T&S -> CVR.nr inden for auto/køb salg - evt en importreg. som du
 kan krydse af samtidig i reg.anmeldelsesblanketten)
 Men men du er IKKE kaskodækket og kan (i teorien) ikke køre i udlandet
 I øvrigt  bør du  være sikker på, at dine naboer eller andre (som kunne have
 ondt i røven) muligvis kunne stikker dig til myndighederne..(det er et kendt
 problem mht. firmabiler med gule plader)
 --
 Wheeler
 Fjern "[remove this]" i mailadresse ved direkte svar
 VFR 750 F
 TDR 125 R
www.dkfritidmotorcykel.dk/Bernhard_Wheeler |  |  | 
     Poul B-H (29-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Poul B-H
 | 
 Dato :  29-11-03 13:53
 | 
 |  | 
 "wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> wrote in message
 news:tl0yb.3282$lv6.69@news.get2net.dk...
 > > > "Lars" <l-poulsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
 >
 > Hvad koster en fast prøveplade i forbindelse med firma, er der nogen der
 har
 > et godt bud??
 >
 > [KLIP]
 >
 > 3000 kr/år
 > Der er ikke så meget hokus-pokus mht. at erhverve pladen (kræver blot en
 > reg. hos T&S -> CVR.nr inden for auto/køb salg - evt en importreg. som du
 > kan krydse af samtidig i reg.anmeldelsesblanketten)
 >
 > Men men du er IKKE kaskodækket og kan (i teorien) ikke køre i udlandet
 >
 > I øvrigt  bør du  være sikker på, at dine naboer eller andre (som kunne
 have
 > ondt i røven) muligvis kunne stikker dig til myndighederne
 
 Nu er der jo ikke tale om "stikker" virksomhed, når man anmelder folk der
 overtræder dansk lov og stjæler fra os andre.
 
 Poul B-H
 
 
 
 
 |  |  | 
      wheeler (29-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : wheeler
 | 
 Dato :  29-11-03 16:51
 | 
 |  | 
 "Poul B-H" <pbekkerh@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
 >
 > Nu er der jo ikke tale om "stikker" virksomhed, når man anmelder folk der
 > overtræder dansk lov og stjæler fra os andre.
 >
 > Poul B-H
 >
 [KLIP]
 Kender ikke definitionen på en "stikker", men du har ret i at man godt kan
 tale om en form for tyveri...:-/
 
 
 
 
 |  |  | 
      Hekto (30-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  30-11-03 13:27
 | 
 |  | 
 
            In article <3fc8955a$0$69951$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Poul B-H 
 says...
 > Nu er der jo ikke tale om "stikker" virksomhed, når man anmelder folk der
 > overtræder dansk lov og stjæler fra os andre.
 > 
 Umiddelbart noget vrøvl!
 Hvad går afgifterne, vægt-'afgiften', benzinafgiften o.s.v. til? Går 
 den til bedre og sikrere veje? Parkeringsafgifterne går til flere p-
 pladser. Afgiften for overtrædelse af hastigheden går til ....?
 På en bil betaler man fuld afgift. På en MC betaler man fuld afgift.
 Får du 365-dages udbytte af din MC-afgift? Hvem stjæler fra hvem?
 Er der nogen der 'stjæler' er det staten ... og den hader konkurrence!
 En overordentlig stor del af det du lemmer i afgift, bliver brugt til 
 alt muligt andet, som du måske ikke engang har bedt om.
 -- 
 /Hekto
 Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
 semi-rockets ... no thanks!
            
             |  |  | 
       MKS - 74 (30-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : MKS - 74
 | 
 Dato :  30-11-03 14:08
 | 
 |  | 
 
            On Sun, 30 Nov 2003 13:26:41 +0100, Hekto
 <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> wrote:
 >På en bil betaler man fuld afgift. På en MC betaler man fuld afgift.
 >Får du 365-dages udbytte af din MC-afgift? Hvem stjæler fra hvem?
 Jamen Brian altså - Du betaler skam ikke for det antal dage du faktisk
 kører uanset om du kører i bil eller på MC,men for retten til at gøre
 det når du lyster,ingen forhindrer dig jo i at køre 3. Feb i snestorm
 hvis det er det du vil   .
 Men ellers så jeg personligt meget gerne i stedet indført en
 brugsafgift,idet jeg måske også har lidt svært ved at se rimeligheden
 i at manden der hiver sin Ferrari eller NR750 ud af garagen 10 gange
 om året skal betale fuld afgift bare fordi han nu engang er entusiast.
 Hvis man uberettiget kører med faste prøveskilte kan man vel i nogen
 grad sige at det er mere regelret unddragelse end f.eks brug af løse
 skilte hvor man nu betaler 100 kr. for en yderst begrænset
 "brugsret",svarende til 36.500 kr om året - hvorfor ikke gøre det til
 en fuld brugsret,uanset om det så skulle koste 50-100-200 kr. pr. døgn
 eller en glidende skala f.eks som en procentdel af køretøjets pris
 >Er der nogen der 'stjæler' er det staten ... og den hader konkurrence!
 >En overordentlig stor del af det du lemmer i afgift, bliver brugt til 
 >alt muligt andet, som du måske ikke engang har bedt om.
 Nå ja men de faktiske udgifter som trafikken medfører er da også noget
 svære at opgøre præcist,for hvor meget skal regnes med,skal f.eks de
 udgifter det medfører i sundhedsvæsenet og i hvilket omfang,hvordan
 skal "forureningsudgifterne" opgøres og fordeles osv....
 -- 
 -Michael
            
             |  |  | 
        Hekto (30-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  30-11-03 14:50
 | 
 |  | 
 
            In article <u4qjsv4kn3f3711tja0i65ca3ldc3873sr@4ax.com>, MKS - 74 
 says...
 > Jamen Brian altså - Du betaler skam ikke for det antal dage du faktisk
 > kører uanset om du kører i bil eller på MC,men for retten til at gøre
 > det når du lyster,ingen forhindrer dig jo i at køre 3. Feb i snestorm
 > hvis det er det du vil   .
 > Men ellers så jeg personligt meget gerne i stedet indført en
 > brugsafgift,idet jeg måske også har lidt svært ved at se rimeligheden
 > i at manden der hiver sin Ferrari eller NR750 ud af garagen 10 gange
 > om året skal betale fuld afgift bare fordi han nu engang er entusiast.
 > 
 > Hvis man uberettiget kører med faste prøveskilte kan man vel i nogen
 > grad sige at det er mere regelret unddragelse end f.eks brug af løse
 > skilte hvor man nu betaler 100 kr. for en yderst begrænset
 > "brugsret",svarende til 36.500 kr om året - hvorfor ikke gøre det til
 > en fuld brugsret,uanset om det så skulle koste 50-100-200 kr. pr. døgn
 > eller en glidende skala f.eks som en procentdel af køretøjets pris
 > 
 Ja, en brugsafgift ville være retfærdig; men så ville der nok slet ikke 
 komme penge nok i kassen!
 For anvendelsen af faste prøveskilte, er der nogle ganske bestemte 
 regler der skal overholdes.
 De kan anvendes til en prøvetur af 3 timers varighed, såfremt der på 
 turen medbringes dokumentation for hvem, hvad og hvornår.
 De kan anvedes i forbindelse med fremvisning på et salgssted, messe 
 ell. lign. når de køres af en medarbejder i det firma der har skiltene.
 Så man kan ikke bare skrue dem på, og så tage en tur!
 -- 
 /Hekto
 Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
 semi-rockets ... no thanks!
            
             |  |  | 
         MKS - 74 (30-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : MKS - 74
 | 
 Dato :  30-11-03 16:23
 | 
 |  | 
 
            On Sun, 30 Nov 2003 14:49:30 +0100, Hekto
 <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> wrote:
 >Ja, en brugsafgift ville være retfærdig; men så ville der nok slet ikke 
 >komme penge nok i kassen!
 Du mener ikke at folk så ville ha' et kørselsbehov ?    >For anvendelsen af faste prøveskilte, er der nogle ganske bestemte 
 >regler der skal overholdes.
 Tjah,det er der da,men det afholder nu ikke så mange fra at bryde/bøje
 reglerne ganske gevaldigt.Da prisen på løse skilte røg op til 100 kr.
 fra 20 kr var begrundelsen at det afholdt (for) mange fra at
 gennemføre en reg. p.g.a. den lave pris,og at prisen herefter skulle
 afskrække - At man så samtidigt valgte at stramme praksis op (i en
 kort periode) og gennemføre flere kontroller bl.a ved visse træf,kan
 man undre sig noget over - I realiteten har rigspolitiet også sagt at
 det ganske enkelt ikke er muligt at løfte bevisbyrden i langt de
 fleste tilfælde - de uddeler lidt bøder undertiden,men i praksis er
 det for det meste ikke muligt at gennemføre sagerne hvis folk er bare
 lidt kreative...
 >Så man kan ikke bare skrue dem på, og så tage en tur!
 Ikke helt,men når man ser hvordan nogle anvender dem,så er det ikke
 langt fra    -- 
 -Michael
            
             |  |  | 
          Hekto (01-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  01-12-03 10:15
 | 
 |  | 
 
            In article <q42ksv0c7o8jcp97q9mv8rof5rsspl0guq@4ax.com>, 
 priller@tiscali.dk says...
 > Du mener ikke at folk så ville ha' et kørselsbehov ?    Jo; men behovet ville nok ikke fylde kassen i det omfang det er 
 nødvendigt.
 Mange kører fx en søndagstur på MC i sommerhalvåret. Det bliver i 
 bedste fald 20 ture á???? ... 100Kr?? Der er dæleme langt til den 
 afgit der normalt skal erlægges!
 > 
 > Tjah,det er der da,men det afholder nu ikke så mange fra at bryde/bøje
 > reglerne ganske gevaldigt.Da prisen på løse skilte røg op til 100 kr.
 > fra 20 kr var begrundelsen at det afholdt (for) mange fra at
 > gennemføre en reg. p.g.a. den lave pris,og at prisen herefter skulle
 > afskrække - At man så samtidigt valgte at stramme praksis op (i en
 > kort periode) og gennemføre flere kontroller bl.a ved visse træf,kan
 > man undre sig noget over - I realiteten har rigspolitiet også sagt at
 > det ganske enkelt ikke er muligt at løfte bevisbyrden i langt de
 > fleste tilfælde - de uddeler lidt bøder undertiden,men i praksis er
 > det for det meste ikke muligt at gennemføre sagerne hvis folk er bare
 > lidt kreative...
 > 
 > >Så man kan ikke bare skrue dem på, og så tage en tur!
 > 
 > Ikke helt,men når man ser hvordan nogle anvender dem,så er det ikke
 > langt fra    Ja, ja ... med mindre man bryder reglerne!
 Det er rigtigt at de har rigtig svært ved at løfte bevisbyrden. De har 
 skam prøvet; men det lykkedes ikke.
 Det er heller ikke noget de gør så meget ved, måske af samme grund, 
 eller også er problemets omfang ikke heeeelt så stort som opfattelsen 
 ofte er ... her!?
 Det ville jo være glimrende hvis man kunne købe et klippekort med 
 'køreture' til hver sæson. Det ville nok give nogen markante ændringer 
 i markedet!! 
 -- 
 /Hekto
 Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
 semi-rockets ... no thanks!
            
             |  |  | 
           MKS - 74 (01-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : MKS - 74
 | 
 Dato :  01-12-03 12:14
 | 
 |  | 
 
            On Mon, 1 Dec 2003 10:14:32 +0100, Hekto <gæt.selv@hekto.dk> wrote:
 >Jo; men behovet ville nok ikke fylde kassen i det omfang det er 
 >nødvendigt.
 Tjah - Det kunne man jo bare regulere så det passede samlet for hele
 området,akkurat som man iøvrigt også har gjort indtil nu ikke   .Det
 er mere princippet med alt eller intet,som nu,jeg opponerer imod,det
 er vel egentlig (selv)limiterende...
 >Mange kører fx en søndagstur på MC i sommerhalvåret. Det bliver i 
 >bedste fald 20 ture á???? ... 100Kr?? Der er dæleme langt til den 
 >afgit der normalt skal erlægges!
 Mmmm ja,men er det ikke også meget rimeligt,at hvis man kun kører de
 20 ture så heller ikke _skal_ betale samme afgift,hvis det udelukkende
 var et spørgsmål om penge,kunne man jo bare sætte skatten op så
 provenuet passede samlet,men det er vel heller ikke rimeligt,man må
 betale noget for den belastning man påfører se'fø'li,men burde det
 ikke være lidt mere efter forbrug end nu ?!?
 >Ja, ja ... med mindre man bryder reglerne!
 Mmmmm
 >Det er heller ikke noget de gør så meget ved, måske af samme grund,
 Akkurat,hvis man læser besvarelsen fra politet til folketinget i
 forbindelse med ændringen af prisen for løse skilte er det akkurat
 tilfældet...så valgte man istedet prisforhøjelsen.
 
 >eller også er problemets omfang ikke heeeelt så stort som opfattelsen 
 >ofte er ... her!?
 For faste skilte er det nok ikke,afhængig af hvor stort man er villig
 til at se på reglerne,for løse skilte næppe heller længere - men man
 kunne så IMHO ligeså godt tillade fuld brugsret i det døgn.
 >Det ville jo være glimrende hvis man kunne købe et klippekort med 
 >'køreture' til hver sæson. Det ville nok give nogen markante ændringer 
 >i markedet!! 
 Mmm færre Suzukier er mit gæt - Så lad os få det,eller afgiften over
 på brændstof - der er skam mange muligheder    -- 
 -Michael
            
             |  |  | 
            Hekto (01-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  01-12-03 12:26
 | 
 |  | 
 
            In article <hp7msvssund17gqhupv6eslulgo27pbf5q@4ax.com>, 
 priller@tiscali.dk says...
 > Mmm færre Suzukier er mit gæt - Så lad os få det,eller afgiften over
 > på brændstof - der er skam mange muligheder    > 
 Der er mange muligheder. De fleste vil være mere retfærdige end de 
 nuværende; men noget sværere at budgettere med.
 I dag koster det 100,- fra den første koster det 200,- .... naaaarh! 
 Vi springer søndagsturen over, for vi har kun et par timer at køre i.
 Hvad når vejret er dårligt? Vil man så spilde 'et klip' på en hurtig 
 tur?
 Hele sagen omkring at tillade 125cc på bilkørekort, viste hvad det gik 
 ud på! 
 Det ville løse P- og trafikproblemer i byerne. Det kunne også mindske 
 forurening o.s.v.
 Forslaget blev ikke gennemført! Det havnede i skatteudvalget, der 
 mente at istedet for at anskaffe bil nr.2, vill mange anskaffe en 
 lille MC, og det ville betyde et stærkt faldende provenue!
 Samtidig vil det give en endnu mere ujævn belastning af de offentlige 
 transportmidler, om vinteren og i regnvejer.
 Al snakken om trafiksanering og miljø m.h.t. trafik, er ren 
 manipulation! Når det kommer til hvad der skal falde i skatter og 
 afgifter, så har det 1. prioritet.
 -- 
 /Hekto
 Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
 semi-rockets ... no thanks!
            
             |  |  | 
       Thomas Buus Andersen (30-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Buus Andersen
 | 
 Dato :  30-11-03 17:37
 | 
 |  | 
 "Hekto" <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> skrev i en meddelelse
 news:MPG.1a34006be4e92fc19899f5@news.tele.dk...
 > Umiddelbart noget vrøvl!
 > Hvad går afgifterne, vægt-'afgiften', benzinafgiften o.s.v. til? Går
 > den til bedre og sikrere veje? Parkeringsafgifterne går til flere p-
 > pladser. Afgiften for overtrædelse af hastigheden går til ....?
 > På en bil betaler man fuld afgift. På en MC betaler man fuld afgift.
 > Får du 365-dages udbytte af din MC-afgift? Hvem stjæler fra hvem?
 >
 > Er der nogen der 'stjæler' er det staten ... og den hader konkurrence!
 > En overordentlig stor del af det du lemmer i afgift, bliver brugt til
 > alt muligt andet, som du måske ikke engang har bedt om.
 Det er da den største gang vrøvl.
 Det er tyveri fra staten, og dermed OS når folk omgås loven med mindre
 respekt.
 Penge der bliver kradtet ind rundt omkring, går så sandelig til at finansere
 virksomheden Danmark!
 At vi så har højere afgifter på biler, er en ting. Men i udlandet har de så
 større brugerbetaling på alt muligt,
 som du ikke skal give en krone for i Danmark, når bare du betaler din skat,
 og dine afgifter.
 Benytter alle prøveplader, så kommer du til at betale hver eneste gang du
 skal på sygehuset, eller andet i samme dur.
 Du får lig nøjagtigt de dages udbytte af din afgift du vil. Det står dig
 frit for, at tage motorcyklen ud, hvis det er det du vil.
 Man kan ikke bare sammenligne os med andre lande. Der er STOR forskel på
 vores velfærdsstater!
 >
 > -- 
 > /Hekto
 >
 > Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
 > Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
 > http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto > Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
 > semi-rockets ... no thanks!
 Thomas
            
             |  |  | 
     MKS - 74 (29-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : MKS - 74
 | 
 Dato :  29-11-03 14:01
 | 
 |  | On Sat, 29 Nov 2003 13:32:25 +0100, "wheeler" <bernhard_wheeler[remove
 this]@hotmail.com> wrote:
 
 
 >3000 kr/år
 
 Hvor har du fundet den pris ? Selve det faste prøveskilt til MC koster
 vel noget mindre,men man skal så naturligvis lige ha' den lovpligtige
 ansvarsforsikring med også,den er jo ikke inkluderet som den er på de
 løse prøveskilte.
 
 
 >Men men du er IKKE kaskodækket og kan (i teorien) ikke køre i udlandet
 
 Finland, Norge og Sverige undtaget...
 
 >I øvrigt  bør du  være sikker på, at dine naboer eller andre (som kunne have
 >ondt i røven) muligvis kunne stikker dig til myndighederne..(det er et kendt
 >problem mht. firmabiler med gule plader)
 
 Hvis naboen lige har betalt fuld afgift på sin CBR600RR er det måske
 også meget naturligt,iøvrigt må man heller ikke medbringe passagerer
 eller gods udover det der er nødvendigt for det "lovlige" formål...
 
 --
 -Michael
 
 
 |  |  | 
      wheeler (29-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : wheeler
 | 
 Dato :  29-11-03 14:44
 | 
 |  | 
 "MKS - 74" <priller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
 >
 > Hvor har du fundet den pris ? Selve det faste prøveskilt til MC koster
 > vel noget mindre,men man skal så naturligvis lige ha' den lovpligtige
 > ansvarsforsikring med også,den er jo ikke inkluderet som den er på de
 > løse prøveskilte.
 [KLIP]
 
 Ups! - jeg mener at skiltet koster et engangsvedlag på kr. 3000.- den årlige
 afgift er vist kun på et par hundrede kroner!
 
 
 
 
 
 |  |  | 
       Lars (29-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars
 | 
 Dato :  29-11-03 17:12
 | 
 |  | 
 [KLIP]
 >
 > Ups! - jeg mener at skiltet koster et engangsvedlag på kr. 3000.- den
 årlige
 > afgift er vist kun på et par hundrede kroner!
 >
 >
 
 Nu behøver det jo ikke være for at stjæle når det er i forbindelse med
 firma,
 jeg har et service firma som laver mange forskellige ting bla. auto ting
 (klargøring, tuning og mange andre ting)
 derfor er det i forbindelse med at optimere Hondaen.
 
 Mvh Lars
 
 CBR 900RR
 Carina E 2.0 GLi
 Bmw 320i
 
 
 
 
 
 |  |  | 
     Armand (29-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  29-11-03 23:41
 | 
 |  | 
 "wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:tl0yb.3282$lv6.69@news.get2net.dk...
 > > >
 > Der er ikke så meget hokus-pokus mht. at erhverve pladen (kræver blot en
 > reg. hos T&S -> CVR.nr inden for auto/køb salg - evt en importreg. som du
 > kan krydse af samtidig i reg.anmeldelsesblanketten)
 
 Jup!
 Men omkring T&S, så findes der en omsætnings-bagatelgrænse på (vistnok) ca.
 10.000,- kr. hvorunder man ikke behøver at lade sig momsregistrere, og deraf
 kan man udlede at T&S ikke lader én have en momsregistrering der henstår
 ubenyttet.
 Så så enkelt er det altså heller ikke!
 
 Men dén detalje synes at være overvundet for Lars' vedkommende!!
 
 --
 Armand.
 
 
 
 
 |  |  | 
      Intet Navn (30-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Intet Navn
 | 
 Dato :  30-11-03 11:44
 | 
 |  | "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
 news:bqb9eu$2u5d$1@news.cybercity.dk...
 
 > Men omkring T&S, så findes der en omsætnings-bagatelgrænse på (vistnok)
 ca.
 > 10.000,- kr. hvorunder man ikke behøver at lade sig momsregistrere, og
 deraf
 > kan man udlede at T&S ikke lader én have en momsregistrering der henstår
 > ubenyttet.
 > Så så enkelt er det altså heller ikke!
 
 Med risiko for at virke som den ordkløver jeg jo i virkeligheden er, så
 skriver du jo netop "hvorunder man ikke BEHØVER lade sig momsregistrere" -
 og deraf kan man bestemt ikke udlede at T&S ikke lader én have en
 momsregistrering...
 
 Såvidt jeg er informeret, så er den 'bagatelgrænse' du omtaler er jo netop
 der for at gøre det lettere for virksomheder/private med meget lille
 omsætning at eksistere uden at skulle gennem hele den voksne papirmølle
 (registrering, årlige regnskaber til T&S osv.) der er forbundet med at drive
 en momsregistreret virksomhed. Grænsen er altså IKKE for hvornår T&S vil
 tillade at man lader sig momsregistrere; deres krav er 'kun' at der
 afleveres regnskaber - også selvom der ikke er en egentlig omsætning eller
 den er meget lille...
 
 /Claus
 
 
 
 
 |  |  | 
       Armand (30-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  30-11-03 16:29
 | 
 |  | 
 "Intet Navn" <noone@nowhere.undeliverable> skrev i en meddelelse
 news:3fc9c968$0$95069$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
 > news:bqb9eu$2u5d$1@news.cybercity.dk...
 >
 > > Men omkring T&S, så findes der en omsætnings-bagatelgrænse på (vistnok)
 > > ca. 10.000,- kr. hvorunder man ikke behøver at lade sig momsregistrere,
 > > og deraf kan man udlede at T&S ikke lader én have en momsregistrering
 der
 > > henstår ubenyttet. Så så enkelt er det altså heller ikke!
 >
 > Med risiko for at virke som den ordkløver jeg jo i virkeligheden er, så
 > skriver du jo netop "hvorunder man ikke BEHØVER lade sig momsregistrere" -
 > og deraf kan man bestemt ikke udlede at T&S ikke lader én have en
 > momsregistrering...
 > ....den 'bagatelgrænse' du omtaler er jo netop der for at gøre
 > det lettere for virksomheder/private med meget lille omsætning at
 > eksistere uden at skulle gennem hele den voksne papirmølle der er
 forbundet
 > med at drive en momsregistreret virksomhed. Grænsen er altså IKKE for
 hvornår
 > T&S vil tillade at man lader sig momsregistrere; deres krav er 'kun' at
 der
 > afleveres regnskaber - også selvom der ikke er en egentlig omsætning eller
 > den er meget lille...
 
 Mnjaarh :-/
 For motorcykelklubber kan det svare sig at lade sig momsregistrere derved at
 en momsregistrering også indebærer den fordel(!) at driften/anskaffelser
 føres i regnskabet og derved som sådan holdes fri for moms.
 Men jeg har oplevet to tilfælde hvor netop en motorcykelklubs udnyttelse at
 dén regel "helt til kanten" (=> førte momsbalancen nær nulpunktet) medførte
 at T&S efter et par år frabad sig pågældende momsregistreringer :-|
 
 --
 Armand.
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
      brobaek (30-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : brobaek
 | 
 Dato :  30-11-03 14:43
 | 
 |  | "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
 news:bqb9eu$2u5d$1@news.cybercity.dk...
 > Jup!
 > Men omkring T&S, så findes der en omsætnings-bagatelgrænse på (vistnok)
 ca.
 > 10.000,- kr. hvorunder man ikke behøver at lade sig momsregistrere, og
 deraf
 > kan man udlede at T&S ikke lader én have en momsregistrering der henstår
 > ubenyttet.
 > Så så enkelt er det altså heller ikke!
 
 Du må gerne være momsreg. selvom omsætningen ligger under 10.000 kr., men
 det er friviligt om man ønsker det. Til gengæld er T&S opmærksomme på, om
 sådanne virksomheder (med lille omsætning) blot bruges til at opnå diverse
 fordele (fradrag, engros-køb etc.) eller om der er en reel årsag til
 momsregistreringen.
 
 Mvh
 Martin
 
 
 
 
 |  |  | 
  Lisbeth Sejberg (29-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lisbeth Sejberg
 | 
 Dato :  29-11-03 20:18
 | 
 |  | Lars <l-poulsen@mail.dk> skrev:
 >Hej.
 >
 >Hvad koster en fast prøveplade i
 >forbindelse med firma, er der nogen der
 >har et godt bud??
 >
 >Mvh Lars
 
 --Og er der ikke noget med, at den pågældende cykel skal være sat
 til salg, når den kører på "drømmeplader"?
 Lisbeth
 
 
 
 |  |  | 
  Jesper Pedersen (29-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jesper Pedersen
 | 
 Dato :  29-11-03 21:08
 | 
 |  | > Hvad koster en fast prøveplade i forbindelse med firma, er der nogen der
 > har et godt bud??
 
 Det koster ca 10000 kr om året incl. kasko forsikring. Kaskoen er ca. 8000
 og prøvepladen er ca. 1500. Du skal dog have andre forsikringer i
 forbindelse med virksomheden, da forsikringsselskaberne ikke gidder at
 forsikre din permante prøveplade uden at du har andre forsikringer hos dem
 og er en "god kunde".
 
 Eksempelvis vil du ofte kunne tegne prøveplade kaskoforsikringen hvis du
 også har et par firmabiler og en produktansvarsforsikring/personale/indbo
 forsikring i samme selskab.
 
 Så det kan nok ikke lade sig gøre at opnå prøveplade kasko hvis du kun har
 stiftet et "pro forma" firma, med det ene formål at unddrage
 registreringsafgiften på motorcyklen.
 
 Men hvis du har en vis omsætning og nogle folk ansat i dit firma kan det
 lade sig gøre.
 
 Du skal også have nosser til at stikke en passeende løgnehistorie i hovedet
 på politiet hvis du bliver standset. Dette er sjældent et problem hvis du
 altså ikke kører med passagerer bagpå.
 
 Disse informationer har jeg fået igennem en bekendt som har kørt med
 permanente prøveplader i lang tid.
 
 Mvh
 Jesper
 
 
 
 
 |  |  | 
  Beeblebrox (01-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Beeblebrox
 | 
 Dato :  01-12-03 01:36
 | 
 |  | 
 
            Lars wrote:
 > Hvad koster en fast prøveplade i forbindelse med firma, er der nogen der
 > har et godt bud??
 Ikke et bud men fakta!    Efter at have set hvad der florerer er mere eller mindre fantasifulde 
 forklaringer indtil nu så fortæller jeg lige hvordan det _virkelig_ 
 fungerer   :
 * Bagatalgrænsen for momsregistrering
 For 2003-2004 er bagatalgrænsen 50.000 kr. om året
 * Anskaffelsespris for faste prøveskilte
 De koster knap 600,- i indkøb
 * Hvad kræves der?
 Kopi af ToldSkat registrering inden for MC-Køb, -salg, -import, -eksport 
 og/eller -reperation.
 * Årlige udgifter
 Vægtafgift 164,- / år
 Forsikring set fra 1200,- til 6000,- / år (afhænger af selskab/ancennitet)
 * Ulemper
 Forsikringsselskabet kan gøre regres (kræve tilbagebetaling) over for 
 føreren og/eller indehaveren af prøvepladen i en skadessituation der 
 medfører erstatningspligt. Grunde kan være at man ikke har kørt med et 
 af de formål som er lovlige, at man har kørt i udlandet, at man ikke 
 opfylder forsikringsbetingelserne (strikse omkring definition af hvad 
 der er transport/prøvekørsel osv).
 Politiet kan udstede bøder for misbrug af prøveplader, de kan inddrage 
 retten til at anvende prøveplader, de kan sigte dig for overtrædelse af 
 reglerne og i den forbindelse kræve at du betaler afgift af køretøjet.
 Du skal på anfordring dokumentere under hvilke(t) af de tilladte 
 prøvepladeformål du i øjeblikket anvender prøvepladen.
 Indehaveren af prøvepladen skal udfylde en formular (fås på 
 motorkontoret) til føreren af den prøvepladebestykkede MC med 
 beskrivelse af hvilket formål kørslen dækker. Da tidsgrænsen for 
 prøvekørsel er 3 timer sætter det visse begrænsninger.
 Politiet giver bøder hvis denne formular ikke kan fremvises korrekt udfyldt.
 Kaskodækning er *ekstremt* begrænset - læs betingelserne nøje. De dækker 
 ikke ved opbevaring, parkering og prøvekørsel/tilkøring.
 Faste prøveskilte gælder *ikke* i udlandet.
 Vh,
 Claus
            
             |  |  | 
  Peder (01-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peder
 | 
 Dato :  01-12-03 19:16
 | 
 |  | 
 
            Den Mon, 01 Dec 2003 01:35:57 +0100, Beeblebrox
 <beeblebrox_dk@TAKE_THIS_AWAYyahoo.com> skrev:
 >Kaskodækning er *ekstremt* begrænset - læs betingelserne nøje. De dækker 
 >ikke ved opbevaring, parkering og prøvekørsel/tilkøring.
 >
 Det lyder som noget, du har prøvet i praksis?    --
 Peder
 R6 - hullet (http://roadracing.netpartner.dk) VWSharan
 AlmeraSRX
            
             |  |  | 
   Beeblebrox (01-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Beeblebrox
 | 
 Dato :  01-12-03 23:21
 | 
 |  | 
 
            Peder wrote:
 >>Kaskodækning er *ekstremt* begrænset - læs betingelserne nøje. De dækker 
 >>ikke ved opbevaring, parkering og prøvekørsel/tilkøring.
 > 
 > Det lyder som noget, du har prøvet i praksis?    Hvad? Er du ikke ude og skrue på din R6'er?    (ja, og så er jeg jo også i forsikringsbranchen)
 Vh,
 Claus
            
             |  |  | 
    Lars (02-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars
 | 
 Dato :  02-12-03 14:04
 | 
 |  | > (ja, og så er jeg jo også i forsikringsbranchen)
 >
 > Vh,
 > Claus
 >
 
 Hvilket selskab om jeg må spørge??
 
 Mvh Lars
 
 
 
 
 |  |  | 
     Beeblebrox (03-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Beeblebrox
 | 
 Dato :  03-12-03 01:54
 | 
 |  | Lars wrote:
 > Hvilket selskab om jeg må spørge??
 
 En af de tre store - hvorfor?
 
 Vh,
 Claus
 
 
 
 |  |  | 
      Lars (03-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars
 | 
 Dato :  03-12-03 19:09
 | 
 |  | 
 "Beeblebrox" <beeblebrox_dk@TAKE_THIS_AWAYyahoo.com> skrev i en meddelelse
 news:fuazb.1798$ts4.1003@news.get2net.dk...
 > Lars wrote:
 > > Hvilket selskab om jeg må spørge??
 >
 > En af de tre store - hvorfor?
 >
 > Vh,
 > Claus
 
 Har fundet ud af at det ikke er ret nemt at forsikre mc på prøveplade.
 
 Jo hvis jeg vil have alle mine forsikringer over i det selskab, der er bare
 en
 væsentlig pris difference.
 
 Mvh Lars
 
 
 
 
 |  |  | 
       Beeblebrox (04-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Beeblebrox
 | 
 Dato :  04-12-03 00:12
 | 
 |  | Lars wrote:
 
 > Har fundet ud af at det ikke er ret nemt at forsikre mc på prøveplade.
 >
 > Jo hvis jeg vil have alle mine forsikringer over i det selskab, der
 er > bare en væsentlig pris difference.
 
 
 Det skal du nok forvente af alle selskaber - mange ugunstige (for
 selskabet) forsikringer tegnes kun under disse forundsætninger.
 
 Jeg er IT mand så jeg kan ikke hjælpe med forsikringerne Men dengang jeg
 selv havde prøveplader var det absolut en hjælp at jeg arbejdede der; så
 tegner de næsten hvad som helst - men jeg *har* så også alle mine
 forsikringer dér
 
 Vh,
 Claus
 
 
 
 |  |  | 
 |  |